• Anonym (TS)

Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?

Alla alternativen förutsätter såklart att folk uppför sig och inte glor, raggar eller trakasserar.
    Det är ju en helt annan fråga =)

Startade en annan omröstning:
    OmröstningarSkulle du helst dela omklädningsrum med en flata eller en bög?
    Men den speglar egentligen inte huruvida straighta är bekväma med homosexuella i omklädningsrum utan frågar egentligen bara vad som är värst.

Själv är jag flata. Och vill inte ha killar i mitt omklädningsrum. Och helst inte tjejer heller. Byter helst om utan sällskap =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?
  • SilverEmma

Det stör mig att dela omklädningsrum överhuvudtaget oavsett personernas läggning så jag undviker helt enkelt dessa situationer.

• JuliaåRonjasmammis

Hur vet man om någon är homosexuell eller inte? Folk brukar inte direkt gå omkring med prideplakat i omklädningsrum.

Jag är tjej och bryr mig inte ett smack vilka jag byter om med. Kanske är det åldern, jag vet inte, men jag har inte alltid varit lika avslappnad att byta om bland killar. Vad gäller folks sexuella läggning så har jag aldrig brytt mig, det brukar inte synas, som sagt.

Don't mess with my integrity!
  • Esther M

Vet inte ens varför, men jag vill helst att det bara ska vara tjejer i samma omklädningsrum, oavsett sexuell läggning.

• Anonym (geting)
    Esther M skrev 2011-01-24 15:50:53 följande:
    Vet inte ens varför, men jag vill helst att det bara ska vara tjejer i samma omklädningsrum, oavsett sexuell läggning.
    Vanesak kanske? Omklädningsrum är ju inte direkt en speciellt sexuellt laddad miljö och man är ju som kvinna rätt van vid att se andra kvinnor nakna, det är inte direkt som att man funderar över var man fäster blicken. Man kör bara på och gör sitt liksom. Visst kan jag notera ett vackert hår eller en platt mage i förbifarten men det är oftast rent estetiskt eller kanske lite avundsjukt. Å andra sidan är det väl just så jag ser män också. Det är liksom inte som att jag spanar in slumpvis vald person och blir kåt. För det krävs helt andra saker än bara lite hud. Ändå är jag inte lika bekväm naken bland män. Jag som inte vistas naken i blandade miljöer speciellt ofta blir betydligt mer självmedveten vid de tillfällen det händer, speciellt i början, på ett nästan omedvetet plan sätter den igång, analysen av hur jag framstår inför andra och ett målmedvetet undvikande av att titta på vissa saker. Sen går det i och för sig över rätt fort men som sagt, jag tror vanan spelar in för mig i alla fall. Kan förstås även vara min mors ansträngningar att få mig att skyla mig bättre på badstranden när det fanns män i närheten, tror att det kan vara fler med mig som har fått lära sig att man bör undvika att män ser en naken. Så ur det perspektivet verkar min reaktion helt normal. Jag har aktivt formats till att känna mig bekväm med att vara naken bland kvinnor men inte bland män. 
  • Anonym

Njä. Jag bryr mig inte så mycket. Däremot skulle jag aldrig vilja byta om med män, ens de homosexuella.

• Anonym

Jag är bi tjej, och visst ja byter om med min bror  som är bög och har absolut inga problem med det antagligen för att han inte har de heller.
    Däremot skulle ja inte vilja byta om med min andra bror som är straight (vad ja vet i alla fall).

Vet inte hur de skulle påverka mig i allmäna utrymmen, är inte där så ofta men de gångerna man är klart man sneglar på tjejer, men oftast 'r de ju gamla tanter eller små skitungar ändå så då är de inge kul.
    Haha

Vet inte om ja skulle vilja byta om med män överhuvudtaget egentligen om jainte kände dem väl..

• regnbågspappan

jag vill bara byta om med bögar jag..och KÅTA som svin ska de vara,  varför finns inte det alternativet?? näää men seriöst spelar ingen roll om jag byter om med killar oavsett läggning eller kvinnor oavsett läggning kan tom tänka mig att byta om tillsammans med en transperson.. vi har alla kukar eller fittor och de flesta ser ungefär likadana ut iaf i ett omklädningsrum i en osexuell miljö och situation.

• Anonym

Jag är ett fruntimmer och de bästa för mig att byta om med skulle då vara män som gillar andra män om jag ska slippa bli sedd som ett tänkbart sexobjekt.

• regnbågspappan
    Anonym skrev 2011-02-08 01:56:20 följande:
    Jag är ett fruntimmer och de bästa för mig att byta om med skulle då vara män som gillar andra män om jag ska slippa bli sedd som ett tänkbart sexobjekt.
    men du känner väl egentligen till det att vi män som gillar män egentligen inte gör det utan det är djävulen som fått oss på fel väg.. tänk om du duschar med massa bögar och helt plötsligt så får vi en uppenbarelse av jesus om att vi självklart inte gillar killar utan kvinnor.. då du...
  • Anonym

Ja du regnbågspappan vilken syn det skulle vara att se ett fruntimmer bli jagat av en skock bögar.
    När jag gjorde lumpen på stenåldern, kunde killarna se hur vi flickor såg ut när vi inte har tillgång till
    skönhetsprodukter på några veckor. Om alla duschade ihop skulle illutionerna av de man tänder på försvinna.

Svar på tråden Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?