Anonym (chris rock) skrev 2011-02-08 19:12:21 följande:
"Jag är van vid att se nakna kvinnokroppar, av alla möjliga former och åldrar. Jag är van vid att omklädningsrum, bastuhus osv är asexuella, "skyddade" rum, där ingen ska dregla över en annan. Man visar respekt, och ser inte på varandra för mycket."
Klart jag håller med dig man skan inte hålla på att kolla i vissa miljöer. De fattar jag också. Men det handlar inte om vad jag fattar utan vad kvinnorna känner och upplever. Även om jag liksom går in där och bara byter om som vanligt dam di dam di dam liksom så besvärar jag ju kvinnorna. Det är helt rätt att de har rätten att välja före mig. Jag mår inte dåligt av att inte byta om med just dem men de KAN må dåligt eller bli besvärade av att byta om med mig. Baserat på att jag är eller kan vara sexuellt attraherad vilket utelämnar tjejerna då de är nakna och utsatta på ett sätt de ALDRIg hade varit i annars. På samma sätt menar jag att det är em bögar. Men det går inte att praktiskt lösa det så vi propagerar istället för att bögar de är helt asexuella i de miljöerna och i full kontroll. Och det här gäller alla bögar. Hey presto problemet löst. Det där är PK Lyka erkänn. Du vet att det är det. Ingen kan veta att så är fallet men vi har massor som antyder att så inte är det. Jag har redan räknat upp flera saker som pekar på att omklädningsrum kanske är mer sexuella när allt kommer omkring.
Men jag erkänner för egen räkning att jag kollar in tjejer. Absolut. Jag är alltid intresserad. Det stängs inte av annat än om jag inte finner dig attraktiv. Det har inget med miljöer att göra (ja klart de finns undantag om vi typ är på sjukhus och du ligger svårt sjuk eller de e massa blod alltså kom igen vi kan väl vara rättvisa?

) utan det handlar om jag är attraherad eller inte. Är jag attraherad well then I want to hit it. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket jag vill det. Det är en annan fråga. Men att jag vill är ett faktum annat än om jag inte finner dig attraktiv. Men det har ju inget med omklädningsrummet och bögen där att göra eller hur?
Att kalla folk för "PK" som förolämpning av åsikter anser jag vara lite svagt. Åh nej, majoriteten av samhället håller med mig, gud så dåligt! Då måste det bara vara fusk och ljug!
Men ja, hur ska du veta vem som är bög eller inte? Nä, just det. Då känner du alltså inget obehag, eftersom han varken spanar in dig, och du vet inte heller om att han är bög. Och om det nu stod "bög" i pannan på folk, hur menar du att det skulle lösas? Det finns ju ingen annan lösning än att folk vänjer sig. Man kan knappast ha "bögbås".
Och det här med full kontroll... jag hör ytterst sällan om att folk blir antastade i omklädningsrum, och även då handlar det oftast om män som tar sig in hos kvinnorna, eller övergrepp mot barn (som knappast har med indelningen homo/hetero att göra). Alltså måste det ju finns någonsorts kontroll. Jag har aldrig märkt av att en kvinna skulle spana in mig i bastun, däremot har jag märkt av det på fullt påklädda fester.
Och vet du vad?
Jag var i Finland, och ångbastun på Åbos äventyrsbad var ... da di dam... könsneutral! Och det gick alldeles utmärkt. Jag vande mig snabbt.
Skulle det finnas någon vetenskap på det här skulle jag såklart följa den. Men tills dess så utgår jag från mina personliga erfarenheter.