• Anonym (TS)

Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?

Alla alternativen förutsätter såklart att folk uppför sig och inte glor, raggar eller trakasserar.
    Det är ju en helt annan fråga =)

Startade en annan omröstning:
    OmröstningarSkulle du helst dela omklädningsrum med en flata eller en bög?
    Men den speglar egentligen inte huruvida straighta är bekväma med homosexuella i omklädningsrum utan frågar egentligen bara vad som är värst.

Själv är jag flata. Och vill inte ha killar i mitt omklädningsrum. Och helst inte tjejer heller. Byter helst om utan sällskap =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?
  • lykantrophona

Tja, Chris Rock.
    Något har du bevisat iaf.

Att män med mycket muskler och lite självdistans inte är de bästa på att förstå hur andra människor tänker.

Ibland verkar du lätt homofob. Jag menar det i ordets ursprungliga bemärkelse, att det handlar om just rädsla. Inte att du går omkring och knackar bög. Men du verkar ha en ganska stor oro kring det här med bögar i omklädningsrum, som inte är riktigt funktionell. Sen är jag inte man, jag är inte bög. Men jag utgår från att bögar och flator fungerar ungefär likadant. Och ifall jag (som ändå är ganska slampig) har kunnat basta tillsammans med vänner jag finner attraktiva, utan att stirra på dem eller komma med ovälkomna närmanden, så kan väl en man också göra det.

Jag trodde liksom att även heterosexuella män hade lite självbehärskning, men det är något som du alltså saknar, när det gäller kvinnokroppar?

• lennartsdotter

De flesta normalt funtade vuxna människor kan väl bete sig i tex. omklädningsrum. Jag tror även att du chris rock skulle kunna lägga band på dig och klä om bland nakna kvinnor utan att vi behöver känna oss obekväma.

Jag kan förstå att man vill kontrollera i vilka situationer man ses som ett sexuellt objekt, men jag är rätt säker på att de flesta oavsett kön och sexuell läggning ser omklädningssrutiner som något asexuellt.

• Anonym (chris rock)
    lykantrophona skrev 2011-02-08 18:35:37 följande:
    Tja, Chris Rock.
    Något har du bevisat iaf.

Att män med mycket muskler och lite självdistans inte är de bästa på att förstå hur andra människor tänker.

Ibland verkar du lätt homofob. Jag menar det i ordets ursprungliga bemärkelse, att det handlar om just rädsla. Inte att du går omkring och knackar bög. Men du verkar ha en ganska stor oro kring det här med bögar i omklädningsrum, som inte är riktigt funktionell. Sen är jag inte man, jag är inte bög. Men jag utgår från att bögar och flator fungerar ungefär likadant. Och ifall jag (som ändå är ganska slampig) har kunnat basta tillsammans med vänner jag finner attraktiva, utan att stirra på dem eller komma med ovälkomna närmanden, så kan väl en man också göra det.

Jag trodde liksom att även heterosexuella män hade lite självbehärskning, men det är något som du alltså saknar, när det gäller kvinnokroppar?
    Lyka du är orättvis mot mig nu. Ärligt erkänn. Du liksom trycker på alla de dära gamla vanliga pk knapparna och får mig att se dålig ut. Jag är inte mer homofob än vad tjejerna som inte vill att jag ska vara i deras omklädningsrum är. Homofob betyder att vara rädd för män inte att vara rädd för homosexuella förresten. Nä du är orättvis och du vet precis vad jag snackar om. Jag är inte rädd jag är besvärad precis som tjejerna är besvärade om det kommer in en snubbe i deras omklädningsrum. De vill inte utsätta sig för ovälkommen uppmärksamhet. Du tar det till dess extrem och menar att då snackar jag om att snubben drägglar runkar och vill klämma. Det är inte alls så mycket som behövs för att de ska bli besvärande. En snubbe kan inte gå in till tjejernas inte så mycket förman vet hur han ska reagera eller tänka. Utan för att man måste visa hänsyn till tjejerna somf aktiskt inte vill befinna sig i en sådan situation med honom just för att chansen finns att han ser dem sexuellt och kolalr in dem. De måste få välja själva om de vill ha den typen av uppmärksamhet eller inte.

Självbehärskning har jag men inte så att jag inte tänder på kvinnor. Särskilt inte nakna kvinnor. Men det betyder inte att jag börjar tafsa och bete mig illa. En kvinna ska behandlas med stil och klass och inte otrevligt och pervostyle.

Ska du få mig att må dåligt över det nu? Ska jag skämmas? Att jag tycker om vackra kvinnokroppar med bröst och härliga lår och höfter och den vaggande gången och stjärtarna and all that? Är jag en sämre människa för det? Lever jag inte upp till the high standards nu eller? Fine ok... jag gör inte det och jag erkänner det och jag är fan stolt över det. Jag tycker bögarna som känner igen sig kan äga det och ställa sig upp och erkänna också. Varför inte? Vad är det att skämmas över?
  • lykantrophona
    Anonym (chris rock) skrev 2011-02-08 18:45:49 följande:
     Ska du få mig att må dåligt över det nu? Ska jag skämmas? Att jag tycker om vackra kvinnokroppar med bröst och härliga lår och höfter och den vaggande gången och stjärtarna and all that? Är jag en sämre människa för det?
    Jag tycker också om kvinnor, du är inte en sämre människa för det.

Det jag menar är att kulturen vi växt upp i har fått oss att vänja oss vid att byta om med samma kön som oss, utan att det är sexuellt. Samma kultur har fostrat oss till att tycka det är obekvämt att byta om i blandade omklädningsrum. Därför tycker de flesta att läggningen inte spelar någon roll, men könet gör det (se resultatet på omröstningen).

Det handlar alltså om en vanesak. Inget annat.

Att kunna dela upp vardagen i helt asexuella situationer, och situationer som kan vara sexuella och flirtiga ser jag inget konstigt i. Ifall jag skulle träffa en person som skulle vara helt obenägen att göra den uppdelningen skulle jag kanske känna mig lite obekväm. Jag kan tända på skinn och läder, men inte fan blir jag kåt varje gång jag tar på mig ett par vanliga läderhandskar. Jag kan tända på kvinnor, men varenda kvinna jag ser är inte ett sexobjekt. Jag kan tända på män, men jag kan krama en man som en vän utan att det betyder något mer.

Jag är van vid att se nakna kvinnokroppar, av alla möjliga former och åldrar. Jag är van vid att omklädningsrum, bastuhus osv är asexuella, "skyddade" rum, där ingen ska dregla över en annan. Man visar respekt, och ser inte på varandra för mycket.
  • Anonym (chris rock)

"Jag är van vid att se nakna kvinnokroppar, av alla möjliga former och åldrar. Jag är van vid att omklädningsrum, bastuhus osv är asexuella, "skyddade" rum, där ingen ska dregla över en annan. Man visar respekt, och ser inte på varandra för mycket."

Klart jag håller med dig man skan inte hålla på att kolla i vissa miljöer. De fattar jag också. Men det handlar inte om vad jag fattar utan vad kvinnorna känner och upplever. Även om jag liksom går in där och bara byter om som vanligt dam di dam di dam liksom så besvärar jag ju kvinnorna. Det är helt rätt att de har rätten att välja före mig. Jag mår inte dåligt av att inte byta om med just dem men de KAN må dåligt eller bli besvärade av att byta om med mig. Baserat på att jag är eller kan vara sexuellt attraherad vilket utelämnar tjejerna då de är nakna och utsatta på ett sätt de ALDRIg hade varit i annars. På samma sätt menar jag att det är em bögar. Men det går inte att praktiskt lösa det så vi propagerar istället för att bögar de är helt asexuella i de miljöerna och i full kontroll. Och det här gäller alla bögar. Hey presto problemet löst. Det där är PK Lyka erkänn. Du vet att det är det. Ingen kan veta att så är fallet men vi har massor som antyder att så inte är det. Jag har redan räknat upp flera saker som pekar på att omklädningsrum kanske är mer sexuella när allt kommer omkring.

Men jag erkänner för egen räkning att jag kollar in tjejer. Absolut. Jag är alltid intresserad. Det stängs inte av annat än om jag inte finner dig attraktiv. Det har inget med miljöer att göra (ja klart de finns undantag om vi typ är på sjukhus och du ligger svårt sjuk eller de e massa blod alltså kom igen vi kan väl vara rättvisa? ) utan det handlar om jag är attraherad eller inte. Är jag attraherad well then I want to hit it. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket jag vill det. Det är en annan fråga. Men att jag vill är ett faktum annat än om jag inte finner dig attraktiv. Men det har ju inget med omklädningsrummet och bögen där att göra eller hur?

• Anonym (chris rock)

Vet du vad Lyka? Jag tror det dära med att dela upp saker och liksom allt har sin tid och plats det är en tjejgrej. Its a girl thing. Man märker det med tjejer man varit med. Allt har sin tid och plats.

• lykantrophona
    Anonym (chris rock) skrev 2011-02-08 19:12:21 följande:
    "Jag är van vid att se nakna kvinnokroppar, av alla möjliga former och åldrar. Jag är van vid att omklädningsrum, bastuhus osv är asexuella, "skyddade" rum, där ingen ska dregla över en annan. Man visar respekt, och ser inte på varandra för mycket."

Klart jag håller med dig man skan inte hålla på att kolla i vissa miljöer. De fattar jag också. Men det handlar inte om vad jag fattar utan vad kvinnorna känner och upplever. Även om jag liksom går in där och bara byter om som vanligt dam di dam di dam liksom så besvärar jag ju kvinnorna. Det är helt rätt att de har rätten att välja före mig. Jag mår inte dåligt av att inte byta om med just dem men de KAN må dåligt eller bli besvärade av att byta om med mig. Baserat på att jag är eller kan vara sexuellt attraherad vilket utelämnar tjejerna då de är nakna och utsatta på ett sätt de ALDRIg hade varit i annars. På samma sätt menar jag att det är em bögar. Men det går inte att praktiskt lösa det så vi propagerar istället för att bögar de är helt asexuella i de miljöerna och i full kontroll. Och det här gäller alla bögar. Hey presto problemet löst. Det där är PK Lyka erkänn. Du vet att det är det. Ingen kan veta att så är fallet men vi har massor som antyder att så inte är det. Jag har redan räknat upp flera saker som pekar på att omklädningsrum kanske är mer sexuella när allt kommer omkring.

Men jag erkänner för egen räkning att jag kollar in tjejer. Absolut. Jag är alltid intresserad. Det stängs inte av annat än om jag inte finner dig attraktiv. Det har inget med miljöer att göra (ja klart de finns undantag om vi typ är på sjukhus och du ligger svårt sjuk eller de e massa blod alltså kom igen vi kan väl vara rättvisa? ) utan det handlar om jag är attraherad eller inte. Är jag attraherad well then I want to hit it. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket jag vill det. Det är en annan fråga. Men att jag vill är ett faktum annat än om jag inte finner dig attraktiv. Men det har ju inget med omklädningsrummet och bögen där att göra eller hur?
    Att kalla folk för "PK" som förolämpning av åsikter anser jag vara lite svagt. Åh nej, majoriteten av samhället håller med mig, gud så dåligt! Då måste det bara vara fusk och ljug!

Men ja, hur ska du veta vem som är bög eller inte? Nä, just det. Då känner du alltså inget obehag, eftersom han varken spanar in dig, och du vet inte heller om att han är bög. Och om det nu stod "bög" i pannan på folk, hur menar du att det skulle lösas? Det finns ju ingen annan lösning än att folk vänjer sig. Man kan knappast ha "bögbås".

Och det här med full kontroll... jag hör ytterst sällan om att folk blir antastade i omklädningsrum, och även då handlar det oftast om män som tar sig in hos kvinnorna, eller övergrepp mot barn (som knappast har med indelningen homo/hetero att göra). Alltså måste det ju finns någonsorts kontroll. Jag har aldrig märkt av att en kvinna skulle spana in mig i bastun, däremot har jag märkt av det på fullt påklädda fester.

Och vet du vad?
    Jag var i Finland, och ångbastun på Åbos äventyrsbad var ... da di dam... könsneutral! Och det gick alldeles utmärkt. Jag vande mig snabbt.

Skulle det finnas någon vetenskap på det här skulle jag såklart följa den. Men tills dess så utgår jag från mina personliga erfarenheter.
  • Borttagen användare

haha vilka roliga alternativ "Jag är gay och/eller tycker inte att min röst är opartisk eller nåt."

• Fluffskalle

Är tjej och vill bara ha tjejer i omklädningsrummet. Vad de har för läggning bryr jag mig inte om. De flesta skulle ju knappast börja sextrakassera en direkt... Jag vet väl inte vad de har för läggning när jag byter kläder.

Skulle inte själv kunna med att byta kläder bland en massa nakna män utan att känna att jag skulle börja göra mig till och tänka på att se snygg ut inför dem osv och det är inte vad jag vill få ut av min träning. Och skulle i vissa fall känna mig mer utittad också.

• Anonym

Inga problem att vistas bland homosexuella.
    Men att byta om "helt" i ett badhus är lite kymnigt faktiskt.
    Det räcker med att ( 1 ) bär sig klumpigt åt så spricker allt.
    Ingen lätt nöt detta.

Svar på tråden Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?