• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Pia och Elna

Alla verkar höras hela dagarna på jobbet det har varken jag eller maken tid med. När vi båda jobbade hördes vi inte alls om det inte var något då skickade vi oftast ett kort informativt mail. Nu är jag mammaledig är det lite annorlunda då ringer han så snart han åker från jobbet eller om han blir sen eller liknande.

Att ringa eller smsa för nöjes skull under arbetsdagen är inget vi sysslar med då vill man hellre jobba på och komma hem tidigare.

• kaffekatten

Ett par ggr per dag, oftast för att kolla upp något eller så. Ibland inte alls, ibland mer.

• Bebislängtan82

Tyvärr kommer inte min sambo hem tidigare oavsett. Han kör lastbil och ikkväll åker han igen och kommer hem imorgon kväll.

Kom hem vid 22 igår kväll, lite jobbigt när det blir så sent.

Är 2011 vårt år
  • pluppfamiljen

Bara om det är något viktigt vi vill fråga varandra om. 1 gång per dag kanske oftast är det han som ringer mig. Jag har s娠mycket att göra.   

Blivande 6 barns mamma
  • Anonym (Möten, möten...)

Ibland ringer den som lämnat på dagis, om det kommit nån information man inte får glömma eller om lämningen varit svår, och så ringer den som går hem sist och talar om att den är på väg. Vid dessa tillfällen är dock endast en av oss på jobbet.

Annars rings vi inte så ofta, bara om något behöver kollas av för att man ska kunna boka in möten eller så. Jag skulle gärna höras någon gång under dagen bara för att, men eftersom vi inte har koll på varandras mötestider passar det ofta inte så bra.

• Pleco
    Lufsan skrev 2011-01-25 23:25:34 följande:
    Aldrig.
    Men vi jobbar inte så mycket heller. Han jobbar två dagar i veckan och jag går i skolan två dagar i veckan. 
    Jag är inte heller en sån person. När man precis har träffats hörs man ju mycket. Men vi har bott ihop i ett år nu. Jag gillar all tid jag får ha för mig själv. Älskar min sambo men älskar att vara ensam hemma också. Vi pratar när vi är hemma.

Ni som pratar flera gånger per dag vad pratar ni om??

Vi pratar om allt möjligt mellan himmel och jord, vi har alltid saker att säga till varandra. Ibland hör vi av oss enbart för att säga att vi saknar varandra eller nåt.
  • MajaVira

Kanske 1-2 gånger som mest, andra dagar inget alls. Vi ringer bara om det är något särskilt som inte kan vänta till kvällen, tex att jag ska jobba över, vad som behöver handlas etc.

• skogssmurfen

Mannen jobbar varannan vecka dag/natt. När han jobbar natt så pratar vi minst en gång när jag går och lägger mig. Dagtid pratar vi sällan om det inte är något speciellt som inte kan vänta.

• Pyreluringen
    Oj ! Jag får väl hoppas att han inte satt och körde när han vart bombarderad av alla sms=) Du må ju vara väldans flink i  fingrarna. Själv så drar jag mig för att en skriva sms för jag tycker det är så jobbigt...Flört
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?