• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Fru Orange

10-30 sms per dag

(¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Mozarts Nachtmusik

Jobbar vi båda dag blir det kanske ett sms eller telefon när jag åker hem. Jobbar jag dag och han kväll blir det en hel del sms , mellan 3- 10 per dygn. Förmodligen ett telefonsamtal med. Vi ser inte varandra den veckan så de kan bli en del för att styra upp hem, barn och allt

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • karolina106

Gud så snacksaliga alla är =)

Vi hörs om det är något speciellt som ska planeras eller dylikt. Annars inte. Är inte bekväm med att ta privat snicksnack på jobbet.

• C060908

Han jobbar natt så vi smsar lite då och då och så ringer han på rasten under natten fram tills jag lägger mig.

• Lena

Vi pratar på msn till och från under dagen om det är något.

• FasterK

Inte alls under arbetstid. Då jobbar vi. Kanske något avstämningssamtal ett par gånger i veckan på raster eller efter jobbet.

Det är skitirriterande med arbetskollegor som ringer privatsamtal/sms:ar på arbetstid.

• Themis

Max en gång om dagen, jag blir oftast bara irriterad eftersom jag har skitmycket att göra och mannen alltsomoftast lyckas ringa på ens sjuminuters lunch precis innan första tuggan alt. i nåt viktigt möte så man blir bortgjord inför kollegorna.

Vill inte alls att han ska ringa faktiskt, maila för fan såvida inte huset brinner, och gör det det så ring brandkåren och inte mig!

• Anonym (pratar aldrig)

Inte klokt vad folk hörs på jobbet! Hur går samhället runt liksom när folk ägnar så mycket tid åt privata samtal/SMS på arbetstid?

Jag är nyfiken på en sak? Vad sjutton pratar ni om? Vi hörs bara angående praktiska saker, typ "när du hämtar barnen, kom ihåg att ta med L-s gummistövlar för han har båda paren på dagis nu".

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?