• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • nea82

Ca 1 gång om dagen.. Min man jobbar och jag är hemma och är föräldraledig så det är oftast han som ringer på lunchen. Ibland blir det fler gånger. Samtalen är oftast inte långa dock utan mer för att kolla av läget. Jag skickar en del bilder på "what´s app"´- en på mobilen på vad vi har för oss under dagen..

• Anonym

Det beror på ibland 4 ggr om det är något speciellt annars en gång eller inte alls, då vi ändå ses varje dag en stund

• kajsamupp

När jag var föräldraledig nyss så ringde han oftast en gång, men han har ju aldrig något vettigt att säga så det tog oftast inte mer än två minuter. Nu när jag jobbar och han är hemma så har vi oftast ingen kontakt alls, såvida jag inte via sms meddelar att jag är på väg hem.. När jag jobbar så jobbar jag, inget annat. Vägrar att ens ha mobilen med mig. Behöver han få tag i mig i något viktigt ärende kan han ringa på fast telefon men är det inte viktigt får han hellre maila så kan jag läsa när jag har möjlighet. Undrar också hur Sverige går runt med alla privata samtal under arbetstid..

• Polly S

Vi jobbar båda, dvs hörs inte alls om det inte är ngt speciellt, och då förmodligen med SMS.

• Anonym (XoXo)

Ringer 1-2 gånger när jag jobbar. SMS'ar om det är något. Oftast så ringer jag på rasten.

• Mammisen

Smsar väldigt mycket :) Varje dag. 

• LillaNovaK

Det blir nog en fem sex meddelande om dagen. Vi brukar skicka bilder på barnen till varandra när den andre jobbar. Piggar absolut upp min dag.

Sen ringer jag alltid och säger godnatt till barnen när jag jobbar dygn och då pratar jag ju även med min man.

• Anonym (frugan)

jag ringer eller smsar när klockan är efter den tiden då han skall sluta. Då frågar jag när han förväntas komma hem. Annars ringer han och säger att han kommer bli sen och när han kommer hem. Skall mycket till innan jag ringer och stör på arbetstid; om det är något som inte kan vänta tils arbetsdagen är över försöker jag tajma in lunchen.

• CMH

Vi ringer till varandra 2-3 ggr, snabba samtal, ca 5-15 sms.. Herregud så onödigt egentligen, okej om man måste fråga nåt men annars kan man ju prata när man ses hemma.. Haha nä det får vi dra ner på :P

• Anonym

aldrig, när vi jobbar så jobbar vi, hör bara av oss till varanda om det är något viktigt.
    man kan inte springa o skicka sms och ringa hela tiden. jo, visst om man har rast eller inget att göra just då.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?