• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym (Polisfru)

eftersom min man arbetar som polis så vill jag ju gärna höra att allt gått bra vid spec insatser men annars så blir det väl 1-2 sms varje pass...ringer sällan

• Krokodila

Vi hörs en gång vid nio tiden,en gång vid lunch och en gång under eftermiddagen. Vi tycker om att prata med varandra,jag och min man.

• Anonym ("lastbilsänkan)

Min man kör lastbil och har oregelbundna arbetstider och ibland är han borta flera dygn. Då händer det att jag måste diskutera praktiska saker med honom, dessutom brukar jag stämma av 1-2 gånger per dag hur han ligger till och när/om han kommer hem. Vi har barn som ska hämtas på fritids och ofta ska de iväg på träning. Fast jag ringer oftast före eller efter mitt jobb eller på min rast. Han kan ju prata när han kör för det mesta.

• Suri

Ha ha, aldrig. Har inte tid med telefonsamtal på mitt jobb och på min enda rast under dagen, 30 min, vill jag bara sitta och slappa och prata med kollegorna om saker vi inte hinner prata om när vi jobbar.

• Adidas16

Jag studerar heltid och min kille jobbar heltid... Han vet att föreläsningar kan vara tråkiga ibland så då blir det ofta många sms. När jag är hemma ringer han och smsar varje dag. Dock när jag jobbar extra så skriver han sms han vet att man blir glad av att lyfta telefonen ur jackfickan när man har rast och få läsa ett omtänksamt sms.

• bem84

När båda jobbade så hördes vi nästan bara om det var nåt vi ville rent praktiskt eller nån gång ibland ett sms om det stått nåt kul i tidningen eller vi hört nåt extra skoj eller så. Jag jobbar på skola så jag kunde oftast bara ringa på raster, ibland på em et.c. medan sambon som är säljare kan ha lugnt lite nu och då, eller massor att göra.

Nu när jag är föräldraledig så brukar han eller jag ringa frampå fm för att prata lite om hur natten varit, hur dagens planering ser ut et.c. Jag skickar också en del bilder om barnen gör nåt skoj eller ser extra söta ut. Det kan bli en del mejl ibland också med varierande innehåll. Har han tid över så blir det lite av varje skrivet och annars ett kort svar bara. Så vissa dagar kanske vi hörs en gång och andra dagar 10 gånger (om det behövs och/eller finns tid)

Kan ju absolut förstå att det går att ringa/sms:a olika mycket i olika yrken. Kontorsjobb är väl lättare att ta små pauser från för att ringa/sms:a när det är lugnt medan andra yrken där man jobbar med t.ex. människor (lärare, läkare et.c) går man inte ifrån bara för skojs skull.

• Filuren83

Det är lite olika beroende på hur mycket vi har att göra och vad. Det brukar bli några sms varje dag i alla fall. Inte så ofta samtal eftersom han inte tycker om att prata när han inte kan göra det ostört. Några gånger i veckan hörs vi på telefon under dagen i alla fall.

• carolinae

0-4 gånger/dag... beror lite på om det är något, om man kommer på något som måste meddelas osv... 

• Arynelle

När det behövs, typ. Jag studerar heltid i en annan stad och pendlar, han jobbar skift. Ibland går vi om varandra, så om vi knappt kommer ses under dagen blir det ett par sms om hur sonen haft det på förskolan under dagen, om något behöver handlas eller så. De dagar tiderna går ihop och vi vet att vi kommer ses hemma (vilket vi oftast gör) så tar vi de detaljerna då istället och då blir det på sin höjd ett sms där man frågar hur dagen går.

• jinxan

1-4 ggr om dagen.. (jag är mammaledig) :)

Mamma till den finaste prinsen i världen..
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?