• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ja men saken ska till att jag känt hickningarna väldigt tydligt och det är vid samma ställe jag brukar känna tydliga rörelser så har fått för mig att det är händerna eftersom dom oftast brukar befinna sig vid huvudet? Detta var ju innan nattens vakna period.

Men jag hoppas att det är som du säger att jag bara kände hickningar via en annan kroppsdel...
    Dom har ju inte känt på mig en enda gång dessa värdelösa läkarna! Så nästa gång ska jag tvinga dom att trycka på magen vare sig dom vill eller inte! (lovar att dom inte vågar ta på en för dom kan bli stämda om nått är fel, för det var ju SÄKERT dom som orsakade det! "ironi")

• Mickan

Var hos barnmorskan idag.

Hade sf mått på 30cm vecka 33plus6 alt 32plus3.

Hade fortfarande masssa bakterier i urinet och det skulle sändas på odling igen. Jag som avslutade min antibiotika kur bara för 3 dagar sen!!! Har haft massa bakterier de sista 3 besöken men det händer inget med de när de odlar! Jag har inga symptom eller obehag! Men vad kan detta bero på?`

Här i USA säger dom att dom inte börjar känna hur bäbis ligger förrän 4 veckor innan bf för att bäbis rör sig så mycket fortfarande säger dom! ARGH!!! Dom kommer ju inte hinna känna nått på mig innan jag åker då, och sen ska jag vara i Sverige 2 veckor innan jag åker till Norge och har tillgång till läkare! Känns ju lite sådär lagomt att man kanske åker in på sjukan utan att hinna få reda på om bäbis ligger i rätt läge eller inte!

• Mickan

Carmat. Om bäbis kommer nu så ska väll inte det vara någon direkt fara?

Jag har inte kännt något men jag menar att man ska väll ha verkar bra många timmar innan det sker något så man borde ju ha lite tid på sig om du märker att dom sätter igång.

Förresten har jag aldrig ens haft mensvärk. Kanske att jag hade SD ena natten, men tror mer på träningsvärk av för mycket lyftande och packande av kartonger!
    Min mage är ju fortfarande så liten så hela magen är ju knallhård hela tiden (känns som att jag spänner magmusklerna jag hade innan jag blev gravid, konstant) fast jag är avslappnad så vet inte om jag skulle märka av SD om dom inte gör ont dvs... känns ungefär som att trycka på sitt knä när jag trycker på magen...

• Mickan

Jag kommer ju bo i resväska. Har en till mig själv och en till bebben. Så händer det något får alla sakerna åka med i bilen och pappa får springa ut och hämta det som behövs! Haha

• Mickan

{#emotions_dlg.flower}Augustibarn 2011 {#emotions_dlg.flower} 
    30 Juli   
     - Emelielj, 22 år bor i Göteborg. Barn nr 1 
    31 Juli - 
    kiiia 28 år, Lysekil. Väntar barn nr 3. Första född -07 i v38+6. Andra född -09 i v 39+2. 
    1 augusti 
    2 augusti  
    -Momii-27år bor i Skåne, väntar barn nr 2 
    3 augusti 
    4 augusti 
    5 augusti 
    6 augusti 
    7 augusti 
    ZillyChilli, Josse (Josefin), bor i Eneryda, 27 år, första barnet smeknamn knoddas 

Mamma20022005, bor i Västmanland, 32 år, väntar barn nr.3
    8 augusti 
    9 augusti 
    10 augusti 
    11 augusti
     Carro_frankie, från Växjö, 27 år, väntar barn nr 2, Har en dotter född 2009.
     Mellina, Erika 20år, Borlänge, väntar första barnet, men sambo/fästman Robert har en dotter Tanja på 3 år sen tidigare. Vet ej kön, tror på en pojke=)
    12 augusti 
    13 augusti 
    Ninakarolina 23 år, Umeå, väntar första barnet, En flicka med sambon David.   
    Gwenjen, Jennie 27 år, bor utanför Älmhult och väntar barn nr 2. Har en son född 08. 
    14 augusti - sarungen: Sara, 22 år, bor i hus i Västergötland (Falköping), sambo/pappa heter Fredrik,dotter 2010

15 augusti 
    knuts76: 35år, bor i Finland, gift med Kaj, son 2000 
    16 augusti 
    17 augusti 
    18 augusti 
    19 augusti 
    20 augusti 
    Mickan - Michaela, 24år, bor i USA med mannen Sean, Flyttar till Bodø, Norge i Augusti. Första barnet blir en pojk (om man inte räknar med våra två borderterrier tjejer =) Kommer från Sundsvall ursprungligen.
    21 augusti 

23 augusti 
    24 augusti 
    25 augusti 
    26 augusti  
    - Chariots, 16 år & bor i Skåne. Väntar en pojke (första barnet)
    27 augusti 
    28 augusti -  
    carmat85: heter igentligen carita, 25 år gammal, bor i lägenhet 4 mil  norr om Uddevalla,Sambon/ pappan till barnet heter kristoffer. vi har  varit tillsammans i 6 år och väntar vårat första- vet ej kön, jag tror  pojk,sambon flicka 

karto682 - Karin, 27 år, bor i Bunkeflostrand i Malmö, väntar första barnet med sambon Marcus. Vet ej kön - jag tror pojke, sambon flicka. 

29 augusti 
    30 augusti 
    31 augusti

• Mickan

när listan är färdig, kan vi inte lägga den i någon annan tråd eller dylikt för att lättare hitta igen den om man vill kolla upp nått namn etc, eller för att bygga på/göra ny lista med alla riktiga datum det blev på bäbisarna...?

• Mickan

Tejj - Varför är dom villig att sätta igång dig så fort efter bf? Har för med att dom vill att man ska gå över minst 2 veckor innan igångsättning?

• Mickan

Blir vanliga promenader med hundarna bara när bäbis är ute. Tror jag kommer tappa allt så fort bäbis är ute och börjar amma!

2 dagar kvar innan flyget mitt går! Lyckats stukat foten igår ordentligt och en lös benbit vittnar om att jag behöver nog en operation till på den också. (Låste sig helt för någon dag sen och som jag tokbölade av smärtan! Skakade som ett litet asplöv av smärtan) Hoppas bara jag får ta mig hem innan den låser sig igen!

Nu ska jag springa iväg till sista läkarbesöket innan hemresan!

• Mickan

Ska snart gå på flyget från Chicago till Sthlm. Förra 3h turen hit var inte så skoj så gläder mig lagomt till turen över atlanten! Det går ju bra men inte att rekommendera! :) och fötterna sväller extremt så den redan stukade foten var jag nära att behöva gå barfota med, trots att jag har på mig allt för stora skor till att börja med!

• Mickan

Söta bilder allihop! Mysigt att det snart kommer födas en del bäbisar i tråden!!!

Resan hem gick bra om än väldigt obekväm! Sov 1h på hela natten/resan. Bäbis var super vild HELA resan och protesterade om jag försökte sitta bekvämt med ett knä eller fot upp i luften! Fortsätter vara vild efteråt också och eftersom alla säger att bäbis blir lugnare mot slutet så antar jag att jag har LÅNGT kvar! väckte mig nu kl 3 på natten för ex. Crazy kid!

Pappa jämför magen min med min stora biceps på armen (dom är ju ca lika stora! Haha NOT) Hade sf mått 31 i v34 och i v35 hade det stigit till 34cm på 7 dagar! Magen är liten men har vuxit väldigt mycket väldigt fort nu mot slutet! Slutar nog med att man får en klump på 4,5kg! :)

Och ja jag har vart bortskämd med vädret! Men tycker om regn och rusk också! Å gissa om hundarna är happy från att gå ifrån +40c och konstant sol, koppel och varm asfalt till att ha en stor gård att race:a på i +20!!! Överlyckliga är dom!!!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011