• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

ZillyChili skrev 2011-06-08 17:16:12 följande:

31+2 idag då och 60 dagar kvar till BF!

Känns dock som om jag inte behöver bli större nu. Detta räcker gott och väl!

Wow! Hade aldrig orkat gått runt med en sån mage! Väldigt tacksam för att min är liten så jag kan springa och leka nästan helst som vanligt! Men man ser ju att du har en BABY iallafall! Fast mamma min var nästan lika stor alla graviditeterna. Alla trodde hon hade tvillingar eller trillingar (men hon är bara 158cm hög och jag är 172cm...
  • Mickan

Fick äntligen lägga över bilderna sen helgen... Undrar ju om bäbis verkligen växer när jag jämför med andra!
  • Mickan

Tack! Jag känner mig ju helt enorm och jag vet ju om att magen växer, men den växer bara i sån olik takt beroende på människa! Bara det som skrämmer än lite. Men väldigt tacksam för att den är så liten egentligen!

Var på ett besök igår och ett besök för 2 veckor sen. Innan dess gick jag var 4:e vecka men nu blir det varannan fram till BF men jag hinner nog bara med 2 besök till innan vi flyttar!

Man kollar bara vikt, blodtryck, temp, kissprov och sen förra besöket (inte det igår utan för 2v sen) så började dom kolla  SF måttet. Hjärtljuden har jag också fått lyssnat på varje gång även om vi bara lyssnar max 10 sec!

Vul i v 12 och Ul i v 20 hade jag. Nu är det inget mer om det inte blir allvarliga komplikationer.

har fått blodprov för att kolla järnvärden vid första besöket som var v12 och v28. Då gjordes också glukosbelastningen i v 28.

• Mickan
    ZillyChili skrev 2011-06-09 05:56:00 följande:

Man ska aldrig jämföra, men det gör man visst ändå =) Lustigt att det kan vara så fruktansvärt olika för alla, våra bebisar är ju ungefär lika stora ändå liksom, är det verkligen bara fostervatten resten? I så fall är min knoddas skrynklig som ett russin när h*n kommer ut!

Du har en jättefin mage tycker jag, du behöver inte vara rädd för att barnen i sommar ska ta fel på dig och en badboll som jag... så sparkar de väl på magen =)

Badboll! Nej då! Haha..
    Fick frågan senast idag: Hur många veckor är det kvar innan du får veta om det är en pojk eller flicka? "öhhh.. Det fick jag reda på för ca 11 veckor sen" blev svaret. Tjejen tyckte man behövde vara större för att se sånt! MEN så skönt är det att det snart bara är 9 veckor kvar innan bf! Han får gärna komma 1 vecka tidigt som systrarnas bäbisar gjort!!! =)  Du har ju bara 8 veckor kvar!!!

Du det där med fostervatten är jag skiträdd för om kroppen producerar tillräckligt. Käkar extra vitaminer som ska driva ut onödigt vatten då jag höll på att lägga på mig MASSA vätska under bara ett par dagar, men med tabletterna så avstannade det och nu är man orolig att bäbis inte har tillräckligt då jag läst i en annan tråd om tjejer som inte haft nått fostervatten alls och ska förlösas inom 2 veckor! Usch!!!
  • Mickan
    SandraP1990 skrev 2011-06-10 12:30:57 följande:
    nu e man sjukskriven resten av grevideteten då...
    Sandra: Härligt!

----------------------

Tränade lite igår efter 4 veckor med lathet! Se hur magen förvandlas till en trekant när jag försöker lyfta bollen mellan benen! HAHA

• Mickan
    SandraP1990 skrev 2011-06-13 15:07:37 följande:
    det verkar som ingen här inne har fått bristningar, ser inga på era magbilder.. jag har fått jätte mkt.. å nu börjar det komma på min mage=(
    Jag har inte fått några på magen.. Har ett par gamla i svankryggern från att jag växte för fort?
    Har bara fått bristningar på undersidan av brösten men det döljer ju bikinin! Så jag är happy! Hoppas att man slipper resten av tiden. Många får ju bristningarna först de sista par veckorna!
  • Mickan

Magen v 31 då.. Nu kan jag inte knäppa knapparna på mina vanliga kläder iallafall! =)
  • Mickan

Jag har inga problem med fogar och annat men nu två nätter på rad vaknar jag upp tidigt på morgonen av att HELA MAGEN värker!!! Vad är det lixom? Är det bara att den töjs så fort så att hela magen värker? Det släpper så fort jag står upp men det är väldigt obehagligt direkt när jag vaknar. Gör även ont när jag trycker på vissa ställen på magen. Ska det göra det?

• Mickan
    Ninakarolina skrev 2011-06-18 11:27:26 följande:
    Jag sover bäst på vänster sida, men jag vänder mig och sover stund vis på höger sida och ibalnd på rugg och jag har kuddar under benen på nått konstigt sätt :). Jag menar de finns ju kvinnor som fortfarande sover på magen ch hur bra kan de vara då, och sen rår man ju inte för vad man gör i sömnen. Så även om de sägs att de är de bästa så kanske man kan försöka somna så men sen när man vaknar av att ena sidan är bort domnad måste man ju byta sida :). men man väder sig nog tillbaka sen... kanske inte är bra att sova på höger sida hela natten :).
    HAHA! Det är mig du beskriver här!!!
    Jag sover på magen HELA natten i princip. Klarar inte av att sova på ryggen och sidan funkar om jag har kudde under magen men oftast så rullar jag över på magen väldigt fort!
    Frågade min läkare om detta är farligt då jag också hört att navelsträngen etc kan klämmas åt osv, och då skrattade hon bara åt mig och sa "tillåter babyn din dig att sova på magen så är det bara att vara tacksam och fortsätta"
    Nu börjar ju magen bli lite stor så jag har ofta min gravidkudde instoppad lite på sidan för att inte klämma sönder babyn helt!
  • Mickan

Inga sammandragningar alls...

Magen växer som den ska känns det som och bäbisen tar verkligen upp ALL plats som finns i magen! Härligt att han börjar bli så stor nu!
    Fick reda på att min syster lyckats bli gravid igen och fick pluss igår. (hon fick missfall i v 16 bara några dagar efter jag plussat i julas och varje månad har vart en kamp emot negativt gravtest)
    så är super Happy nu för hennes

skull! Hoppas det går vägen denna gången!

Slänger in en magbild för denna vecka också! Folk tycker fortfarande jag är superliten fast magen exploderat de senaste veckorna! Jag tror bäbis kommer växa ikapp sig och bli en 4:a kilos klump jag!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011