Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Min mamma sa att hon och många andra använde en sån rumptemp eller vad det heter till mig och min syster när vi var små, oc när hon stoppade in den försiktigt i stjärten så kommer det ut massa luft och bajs efter luften, eftersom luften gör det svårare att få ut bajset med. Och det är så jag upplever det med min Oliver också!
    Så jag testade och det PÖÖÖS ut massvis med luft och sen kom bajset haha! Som ett brev på posten kom det mer och mer. Tänk att min lilla stackare har haft allt det i magen, klart han har haft ont! Så skönt att vissa saker hjälper så himla bra :)

Sen ska man ju självklart vara försiktig med tempen som man ska vara med en tops eller vad man nu använder. Och inte långt in i rumpen heller, utan bara precis innanför typ, det hjälpte jättebra!

• emelielj

Zillychilli: Den läppen kommer fram här också! Han började med det bara för nån vecka sen. Ser ju sååå hemskt ut och det skär i mamma hjärtat!

Gud va fina alla små sötisar är! Kul att se bilderSkrattande

Här är min Oliver, blev två månader denna veckan!

En dag står jag och tar lite kort på lillkillen när han hänger på sin Pappas axel och plötsligt kommer kaskadspyan ner på hela golvet och pappas rygg! Måste varit äckligt men plutten hänger där som om ingenting! Fick med det på kort. Stackarn!

• emelielj

Hur mycket äter era när de äter på 15-20 och ibland 30 min?
    Oliver äter 120-150 (vatten) och det äter han på Max tio minuter. Men han är väldigt hetsig och ivrig, så han sväljer ju grymt mycket luft också!

• emelielj

Oliver är elva veckor och jag ammar inte alls längre men har inte fått tillbaka mensen än! Borde inte den komma snart?

• emelielj

En timme efter mitt inlägg kom den, haha! Idag vände sig oliver från mage till rygg. Stolt mamma! :)

• emelielj

Semper lemonac är samma "grej" som NAN PRO väl? Ban PRO har aktiv bakterieflora som också är för känsliga magar :) den har vi använt fram tills inatt när vi ska testa vanliga NAN igen. Nu är det inte så långt kvar till smakisar! Det längtar jag till :)

• emelielj

Oliver hatar också att ligga på rygg. Efter några minuter skriker han också hysteriskt men även om han nån gång inte skriker direkt så spyr han ALLTID. Han har börjat spy mer nu det senaste, alltid när det är lite tryck på magen.

Ang vaccin fick han 3 månaders vaccinet för fyra dagar sen. Han har en liten knöl på ena benet efter sprutan vilket bvc sa är helt normalt. Fram tills inatt har det varit bra men nu är han jättegrinig hela tiden! Har varit så hela dagen, jättejobbigt för både han och mig! Har inte fått sova på länge...
    Han gnäller, dreglar och petar sig i munnen hela tiden. Någon sa att det kan vara tänder på G men inte redan väl? Han är ju bara tre månader. Han är liksom orolig hela tiden! Jag tror att det måste bero på vaccinet.

• emelielj

Ja det låter logiskt ja och jag har hört liknande innan :)

Vi har haft natten från helvetet inatt. Han har vaknat med gallskrik och inte sovit mer än 1,5 timmar i sträck. Jag är fruktansvärt trött!

• emelielj

Carmat: haha, Oliver håller på med nåt liknande och har gjort i många veckor nu. Han ligger med ena armen rakt ut eller rakt upp med knuten näve både när han äter och slappar. Haha!

• emelielj

Ang gåstol, visst man kanske inte ska hetsa och börja för tidigt, allt tar sin tid, men det finns för- och nackdelar med allt. Tror säkert det finns en artikel som säger tvärtom nånstans. Även där tar jag infon med en nypa salt som med allt annat som sägs.
    Sen märker man nog själv vad som passar bäst till sitt barn!

Min väns barn började gå själv vid 11 månader och han gick ofta i din gåstol innan.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011