Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-05-05 12:51:10 följande:
    Jag tycker heller inte om att gråta inför sambon. känner mig jätte dum o fånig ibland. mammapenningen baserar dom från 6 månader bakåt tror jag...är jätte knepigt det där..fattar sj knappt vart jag ska skicka alla pappaer, vad som ska in, vad som är skickat osv snart hahaha...massa pappaers göra o samtal hit och dit..

Haha kommentaren från din sambo- min e likadan..han kan kläcka ur sig...men måste du gråta för allt..du har blivit så känslig..men nu får du ge dig o DET gör saken 10 ggr värre hahahaha då grinar jag ännu mer
    haha min säger även " men du förstår väl att jag inte kan tycka synd om dig när du gråter bara för att" haha de är ju sant... har inget att vara ledsen för och är egernterligen inte ledsen men de bara kommer haha.

Jaa nu fick jag nyss hem ett brev från min arbetsgivare, men han skrev vad jag jobbat iår, de skulle stå hur mycket jag jobba förra året, klant arsle nu måste jag dit med nya papper och be han fylla i igen men FÖRRA ÅRET! haha blir så less allt ska ta sån tid och bli fel m.m :D. 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-05 13:08:31 följande:
    Ahh vad irriterande ja ett jävla krux det är det jag säger o ändå försökte jag vara tidigt ute med allt men det atr sin tid ialla fall o så säger försäkringskassan att de har ca 30 behandlingsdagar, gahh i juli har jag inga pengar alls om det kommer ta längre tid än så :S
    haha jag jobbar 2 pass i juni, blir jag inte sjuksriven eller liknande så bidrar jag med 3800:- den månaden haha, går bara skratta åt eländet. 

hoppas att allt fixar sig, dom vill inte ge mig sommar jobb för att jag kommer säker inte klara av de. Och i vanliga fall skulle jag ha jobbat med kommer inte kunna nu så dom kan inte neka till ersättning, för då brakar helvetetloss de vill ja lova :D. 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-05 13:26:28 följande:
    Ja vi får verkligen hoppas att det löser sig..vad menar du med de 3800?? ja vad ska en göra. jag kommer nog sj sitta o skratta o allt...jag fick ansöka om föräldrapenningen tidigare eftersom jag inte har jobb, 2 månader dvs 2 månader mindre tid med mitt barn hemma...ingenting jag är glad över.. måste vänta på arbetsgivarintyget så jag kan skicka in min anmälan om arbetslöshet t akassan så jag ev kanske ialla fall får stämpla så jag slipper göra så

Mitt förra jobb ville nyanställa mig men assistansbolaget ville inte anställa mig för att jag var gravid och de vill inte betala min mammaledighet...har ni hört..jag blir nekad jobb för att jag e gravid :(
    Får jobba timmar ialla fall men det ger inte så mycket :S
    Jag menar att nästa månad jobbar jag bara 2 dagar och får 3800:- i lön den månaden de är ju fis och ingenting.. haha helt sjukt.
    Men dom skulle räkna min förra åt tror jag... man kan ju inte råför om man är utan jobb. Men jag anmälde mig inte till arbetsförmedligen dagen efter jag blev uppsagt... och då kanske jag mister mitt sgi eller va de heter. men jag var inte helt arbetslös så trodde inte jag skulle behöva de... fan vi får se hur detta kommer sluta. Men om de räknar från förra året så får jag bra... men de är om! åhh  
  • Ninakarolina

Jag har gått upp 8-10 kg är i vecka 26

• Ninakarolina

har inte sökt havandeskaps än, och inte skickat in moderksapsintyget med chefernas papper... fan måste göra de nu. Men de har vart så mycket med sammandragningar sjuksirivning vila bostadsköp, m.m känner mig för stressad.., och de hjälper inte min stackar mage!

åhh vad de ska vara mycket saker man ska hålla reda på och göra! 

• Ninakarolina
    Mickan skrev 2011-05-10 21:07:48 följande:
    Konstig... Fick inte lägga till Text till bilden...

Tog en bild innan jag sprang iväg och tränade imorse... Magen har vart stor ett par dagar men idag var den ju liten igen som vanligt... Typiskt när man kommer på att man ska ta bild! Vill ju börja se gravid ut och inte bara tjock, men är ganska tacksam för att jag fortfarande är så smidig...
    Men vilken liten mage, smidigt hörru :) min mage är enorm är i vecka 27... 26+2 kanske... kollade i vecka 25 mitt sf mått som låg på 29...
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-11 12:42:04 följande:
    jösses skicken skillnad :)

jag tycker min står stil emellanåt...ska lägga in veckans bild senare ev..

Igår fick sambon o jag se bebisen sparka så magen rörde sig rejält..sambon tyckte det kändes konstigt att de den lille röra sig så men jag låg nog en kvart o kollade på magen hihi
    de är så mysigt, ligger och tittar varje kväll, den som vaknar till liv där vi kl 21 för mig och håller på hela natten :). om jag ligger på rygg och drar upp högerben då se man som bäst haha, vet inte varför men så är de :).

• Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-11 13:24:10 följande:
    Haha samma för mig med högerbenet :)

Min vaknar vid 23 varje natt o somnar vid 01 ungefär...vad jag har märkt så är barnet vaket var 3-4 timme ungefär...svårt o avgöra på dagen men natten märks tydligt
    haha så inte bara mig de gäller :).
    okej, jaa jag känner under dagen men vet inte riktigt när men mest på natten... då är de disco vill jag lova :P.

Vill hitta fina mamma klänningar men de finns fasen inga, bara för gammla tanter typ... huvva finns inget som jag gillar :(. 
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-05-11 15:03:37 följande:
    tydligen gäller bara den när man e tidigast i vecka 26!! så får vänta en och en halv vecka då:P
    du kan teckna nu, men barnets livförsäkring börjar gälla vid graviditetes vecka 26 :).
  • Ninakarolina
    LYCKA82 skrev 2011-05-11 16:35:00 följande:
    Jagär lite skeptisk till de där gratisförsäkringarna... man har ju hört att försäkringsbolagen har dem för att locka kunder. Jag har tecknat en väntabarn försäkring på trygghansa som kostar 1050 kr, och den täcker desto mer.. Barnet får en sjukförsäkring vilket kan vara bra om det skulle hända något... Bara en rekomendation..
    ska teckna en sån med, barq för att om man får förlossning komplickationer så täcker de dom :).
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011