• Momii

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-05-10 23:24:19 följande:
    Oj men det e ganska myckat va? vilket mått ska man ligga vid?
    Det är exakt på medelkurvan! Låg 1cm under i min första graviditet.
  • Momii
    Kevin och Freja skrev 2011-05-10 23:56:45 följande:
    Jag mätte 25 cm i vecka 24.

Har även börjat få en hormonrand över hela naveln :)
    Förra grav hade jag en rand upp till naveln och nu är den ovanför.
    De sägs ju att om randen går ovanför naveln är de en tjej och slutar den vid naveln är de en pojk.
    De verkar stämma på mig iaf :)
    Jag hade en tydlig hela vägen sist och fick en tös. Nu tror jag det blir en tös till oavsett rand eller hur den ser ut!
  • Momii
    Speck skrev 2011-05-11 07:10:43 följande:
    Ang rand har jag inte fått nån hormonrand, jag kanske slipper.

SF-mått var 23 cm i v 25 och det var exakt på medelkurvan.

Jag som inte vet vad det är för kön på barnet tycker det är lite roligt/knasigt, jag blir mer o mer säker på att det är en liten tjej där inne, vilket jag egentligen inte har några belägg för att tro annat än känsla? Fast vi pratar ändå oftast om magen som "han" även fast både jag o maken tror på tjej.
    Men jag skulle inte bli besviken om det är en liten pojke som kommer ut i augusti, vi har ju kommit på världens bästa killnamn.. Glad
    Vi vet inte heller exakt kön men jag tror att jag såg vad som kan vara en flicka på UL. Vi ville inte veta men bebisen höll sig så lugn så hon fick tydligt in en bild på den regionen om man säger så. Jag är ganska inställd på flicka med andra ord men en pojke är ju precis lika välkommen.

Vi har bara ett ev flicknamn så absolut inget bestämt. Jättesvårt nu när man väntar tvåan faktiskt. Vi försöker dessutom hitta namn som låter bra här i Sverige och i mannens hemland utan att luta för mycket åt det ena eller andra.
  • Momii

Jag har bara tecknat gratisförsäkring via LF, annars tror jag deras PLUS försäkring kostar 650kr. Jag har funderat på att ta betalförsäkringen den här gången för säkerhets skull men har inte bestämt mig helt än. Sist tog jag bara gratisförsäkringen.

• Momii
    Speck skrev 2011-05-11 19:07:02 följande:

Kände mig lite stor idag och kände för att dela med mig av kulan! Vecka 26 (25+4)
    Fin kula! vart kommer tunikan/klänningen ifrån? Jättefin!
  • Momii

Jag köpte faktiskt en jättesöt tunika på HM nyligen på mama-avdelningen. 150kr så priset kan jag inte klaga på och hade den hängt på vanliga avdelningen så hade jag aldrig tänkt att det är ett mammaplagg.

Så här ser den ut men den jag har är vit och med massa härligt mönster i pastell färger!

Kommer lätt kunna använda den efter graviditeten också. Annars håller jag med er till fullo, mammakläder är onödigt dyrt och dagens mode är väldigt mammavänligt med tunikor och klänningar med lite vidd i!

• Momii

När jag var gravid med min flicka så fick jag höra att jag hade pojkmage av vissa och en flickmage av andra. Hormonranden fick man om man vänta pojke! Mörka bröstvårtor, ja då var det en pojke. På alla dessa "myttest" man kunde göra hamna jag alltid så att det inte gick att avgöra om det var en flicka eller pojke.

Man får helt enkelt bara se det som rolig underhållning med dessa test och alla kommentarer om vad man har för mage osv. Det ligger inte mycket sanning bakom det hela.

Många hävdar ju också hur de mått under graviditeten är ett täcken på kön. Jag hade knappt något illamående med tösen och spydde totalt 5ggr när jag vänta henne. Under denna graviditeten har jag spyttdagligen i 2,5 månader och mått riktigt dåligt i början. Allts borde de bo en pojke i min mage nu. Haha!

• Momii

Men usch vilken usel stavning jag har idag!

ZillyChili : Det är iaf kul att höra hur folk spekulerar!

• Momii
    Ninakarolina skrev 2011-05-14 12:01:43 följande:
    haha de där med hur man mår, har jag hört att de är många som mår kast med pojkar .. men att de är typ lika många som mår ännu kassar med flickor haha så de är så olika. Men de är ju som sagt roligt att testa och se. Men om de som vart gravida utgår i från sig själva så kanske de stämmer... som du och din flicka och nu kanske en pojke, roligt om de stämmer. och hade du låg mage förra gången och hög nu kanske du har en pojke.. men tror från person till person är de hemst olika :).
    Får slänga in en bild från första graviditeten och en från denna i samma vecka så får ni vara med och jämföra!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011