• Momii

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Vecka 28+1 när jag vänta min dotter!

Vecka 28+1 med bebis i magen!

Jag är helt värdelsö på det här med att fixa till bilder på datorn och får inte det värdelösa program vi har att spara ett collage så man hade kunnat lägga bilderna vid sidan om varandra istället för så här. Hade varit lättare att jämföra.
  • Momii
    ZillyChili skrev 2011-05-16 11:15:17 följande:
    Jag tycker minsann att det är skillnad på formen, så det ska bli spännande att se vad det blir!!!
    Den du har nu verkar sitta längre ner, precis som min... fast min är mer hängbuk, hahaha!
    Nej men din kula är längre ner än på första!
    Håller med men det kan ju vara gravitationslagen också haha! Klart spännande att få se vem som tittar ut men jag har ju mina aningar!

Är det många här som tagit reda på kön?
  • Momii
    alexander2011 skrev 2011-05-16 15:40:26 följande:
    Wohooo idag gick jag in i vecka 26 (25+0)Hjärta

Idag var jag även hos bm och mätte magen för första gången...
    Barnmorskan hade svårt att räkna hjärtljudet hihi frö den lille var så livlig och sparkade hela tiden Solig
    Hjärtljudet låg på 133( innan 145-148) så det där med att man kan se genom hjärtljud om bebben e en pojk eller flicka gick inte för detta haha...lägre flicka?
    Sf låg på 25
    HB: 135 (Från 121) bra trotts att jag slarvat med järntabletterna...äter niferex men ska pröva nån annan sort ist
    Blodsockret låg på 7,6 (5,2 innan)..mindre bra..jag ska passa mig för sött och blir det högre om 3 veckor så kan jag ha risk för att få graviditetsdiabetes :S ajaj...fruktsallad för min del ist härdanefter
    Blodtrycket 60/120 så det var bra
    En bekant till mig fick graviditetesdiabets och hon fick högst äta 3 frukter om dagen så även om det är betydligt mycket bättre än godis och annat sött så får man inte äta allt för mycket där heller. Usch så tråkig jag låter men bättre att försöka dra ner ordentligt och äta något gott någon gång ibland än att man åker på graviditetsdiabetes.
    ZillyChili skrev 2011-05-16 19:35:29 följande:

Vi har inte tagit reda på könet. Vill inte helt enkelt Skrattande

Kevin C: Ser inte din bild Rynkar på näsan

Vi ville inte veta könet den här gången heller men jag tror jag såg det ändå. Vår plutt där i magen var så otroligt lugn på UL så vi fick massa tydliga bilder. Nu är ju inte jag expert men jag tror iaf att jag vet vad jag såg.
  • Momii
    sarungen skrev 2011-05-16 22:17:18 följande:
    Har skrivit lite i början av min graviditet i denna tråd men nästan inget sen dess, dock varit inne o kollat hur det går för er andra :) Jag väntar vårt andra barn som beräknas titta ut 14/8 (har en dotter född i april 2010).
    Är rätt säker på att det är en pojk i magen. Det är så stor skillnad från förra graviditeten, plus att jag har en sån stark känsla att det är en pojk (spelar ju givetvis ingen roll så länge barnet är friskt men det är vad jag tror).

Idag gick jag in i vecka 28 men här är bilder från vecka 26 med förra o denna graviditeten, 100 dagar kvar på båda bilderna. Magen växer mer neråt och utåt denna gång.

Blir ju nästan som för mig! Fick en dotter förra året i mars och väntar nu mitt andra barn med bf 2/8 enligt rul men jag tror det är en julibebis. Får inte det hela att gå ihop med ägglossning och sexandet! haha... spelar egentligen inte så stor roll, bf är ju bara ett riktmärke. Gick över 9 dagar med dottern.
    Min mage ser inte heller likadan ut men sen undrar jag om det kan vara för att jag inte var lika slim den här gången jag blev gravid som vid första graviditeten.

Hur har du mått då? Liknar denna graviditeten din första eller har du som jag mått totalt olika?
  • Momii
    sarungen skrev 2011-05-16 23:18:52 följande:

Jaså, vad roligt!! :) Var eran tvåa planerad? Vi ville ha barnen tätt och så blev det med :)
    Ja, jag ser inga likheter alls mellan graviditeterna. När jag väntade dottern mådde jag illa de första månaderna o sen fick jag foglossning lite då o då, dock inte ofta men det hände ibland.
    Denna gången har jag inte mått illa en enda gång. Och foglossning har jag bara haft typ två gånger hittills. Magen växer även på ett annat sätt, känns att jag inte bär barnet likandant.

Jag gick över 5 dagar med dottern. Det sägs ju att förstföderskor brukar gå över tiden o omföderskor brukar föda tidigare, ska bli kul att se hur det blir denna gång :) Dottern är född 8/4 så det kanske blir 4/8 denna gång, hehe. Kommer nog blanda ihop födelsedatumen isf..... :)

Hur har det varit för dig? :)

Ja, det var planerat med ett barn till ganska tätt. Dock trodde vi inte att vi skulle lyckas på första försöket. Jag fick mens en gång innan jag blev gravid, den kom när jag trappa ner på amningen. Jag vet ju egentligen inte heller om den är regelbunden som den var innan min första graviditet men om jag utgår från det så har jag BF 27/7 istället för 2/8. Jag hoppas jag slipper gå över tiden den här gången för jag födde en ganska stor flicka .
    Mina graviditeter är också helt olika men jag mådde oförskämt bra under första graviditeten och under den här har jag fått allt det jag inte fick då. I 2,5 månader spydde jag dagligen och nu har jag vissa dagar då foglossningen gör sig rejält till känna. Det kunde dock varit mycket värre än så jag klagar inte. Jag mår ju bra!

Nu har jag dock fått sömnbrist igen som jag fick de sista månaderna under min första graviditet. Lite jobbigare nu när man har tösen att underhålla om dagarna.
  • Momii
    sarungen skrev 2011-05-17 12:12:58 följande:
    Okej, ungefär samma som mig då med det första du skrev med amning, mens, BF :)
    Hur stor var din dotter när hon föddes? :)

4205g så ganska stor, iaf för att vara flicka.

alexander2011 skrev 2011-05-16 23:48:17 följande:
    Tycker inte att jag har varit extrem på att äta godis och sånt men kan erkänna att jag måste bli bättre på grönt ex jo jag vet så nu fick sambon en läxa av mig..gottegrisen

Jag har inte heller ätit mängder med gottis men det blev något litet nästan varje dag en tid. Vissa dagar ännu mer. Till slut bestämde jag mig att nu får det verkligen vara nog! Jag åt bara något när suget blev enormt, kanske en gång varannan vecka och sen jag bestämde mig har vågen stått stilla och det är jag nogmest glad över! Gick upp 23kg när jag vänta min tös och vill inte gå upp lika mycket eller mer den här gången!

Nu har jag köpt hem lite olika nötter, typ mandlar och valnötter och 70% choklad(blir ju inte direkt sugen på det).

• Momii
    emelielj skrev 2011-05-19 09:31:21 följande:
    Jag trodde tredje trimestern räknades som höggravid :P Har för mig att jag läste det nånstans.
    Har jag också hört men jag vet inte....
  • Momii

Har ni bestämt namn än? Vi har problem med att komma överrens och mannen har dissat alla mina förslag.

• Momii
    IceCloud skrev 2011-05-24 09:09:40 följande:
    Det där med röksug försvinner nog aldrig känns det som. Ja slutade röka januari 2009 och kan fortfarande känna att det skulle vara gott att tända en cigg en varm sommarkväll :)
    Lite sug kan komma då och då men det är ju inte alls som under första året tycker jag. Jag sluta i juni 2009 och nu är det väldigt sällan som jag känner något sug. Det är ju aldrig så pass så jag skulle ta mig ett bloss. Sommaren är ju alltid lite tuffare då man möter rökare hela tiden.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011