alexander2011 skrev 2011-05-16 15:40:26 följande:
Wohooo idag gick jag in i vecka 26 (25+0)
Idag var jag även hos bm och mätte magen för första gången...
Barnmorskan hade svårt att räkna hjärtljudet hihi frö den lille var så livlig och sparkade hela tiden 

Hjärtljudet låg på 133( innan 145-148) så det där med att man kan se genom hjärtljud om bebben e en pojk eller flicka gick inte för detta haha...lägre flicka?
Sf låg på 25 
HB: 135 (Från 121) bra trotts att jag slarvat med järntabletterna...äter niferex men ska pröva nån annan sort ist
Blodsockret låg på 7,6 (5,2 innan)..mindre bra..jag ska passa mig för sött och blir det högre om 3 veckor så kan jag ha risk för att få graviditetsdiabetes :S ajaj...fruktsallad för min del ist härdanefter
Blodtrycket 60/120 så det var bra
En bekant till mig fick graviditetesdiabets och hon fick högst äta 3 frukter om dagen så även om det är betydligt mycket bättre än godis och annat sött så får man inte äta allt för mycket där heller. Usch så tråkig jag låter men bättre att försöka dra ner ordentligt och äta något gott någon gång ibland än att man åker på graviditetsdiabetes.
ZillyChili skrev 2011-05-16 19:35:29 följande:
Vi har inte tagit reda på könet. Vill inte helt enkelt 
Kevin C: Ser inte din bild 
Vi ville inte veta könet den här gången heller men jag tror jag såg det ändå. Vår plutt där i magen var så otroligt lugn på UL så vi fick massa tydliga bilder. Nu är ju inte jag expert men jag tror iaf att jag vet vad jag såg.