Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Nu hitta jag också måttbandet här hemma och mätte exakt 100cm i omkrets är i vecka 31 (30+3), tur att man är gravid annars hade man varit ett fall för Anna Skipper!
Nu hitta jag också måttbandet här hemma och mätte exakt 100cm i omkrets är i vecka 31 (30+3), tur att man är gravid annars hade man varit ett fall för Anna Skipper!
Ja dom hade utförsäljning på vår kläder tror jag, 3 plagg för 120 kr..fick kläder för 360 som var värda över 3000 kr..prislapparna satt kvar o mamma o jag räknade igenom vad det skulle kostat annars bara för skoj skull...fick mammajeans-skit snygga för 90 kr som kostade 1150 kr sammalagt annars..
Hade en sån tur..jag brukar inte ha det så jag var överlycklig...håll ögonen öppna för nu börjar butikerna o rensa
Jag kikade på ett par kapri byxor i bomull med snörning nertill men de fanns inte i min storlek :( hade velat ha ett par gröna.
Nä passa på o köp fina kläder så en känner sig fin o fräsch..jag försöker unna mig lite extra eftersom en annan har gått upp en del o kanske inte känner sig så attraktiv
Här snackar vi fynd! Hur kommer det sig att du fick allt så billigt? Vilken butik var det i?
Jag kan hålla med om att man borde passa på att unna sig mer nu! Sist jag var höggravid var jag det under vintertid. Hade inte så stor lust att slänga ut pengar på ännu en jacka då och kläder över lag blir ju lite dyrare då. Nu när det är sommar kan man ju köpa massa tunikor och klänningar som inte ens behöver vara från mammaavdelningen!
Badtermometer har vi aldrig använt och aldrig ens tänkt tanke på att använda. När man fyller baljan eller duschar ska man känna på insidan av handleden så det inte är för varmt. Strax under 37 grader kan man nog rikta sig efter. När man senare kanske ska börja på babysim får man ofta vänja barnen vid lite lägre temp för att vattnet där inte är lika varmt. 35grade var det i bassängen vi var i.
Vi tjatade om att få bada tösen på BB för nej, de blir inte badade efter förlossningen trots blod/gojs i håret(inte här iaf). Vår flicka hade knappt något fosterfett kvar så hon såg ganska "normal" ut när hon kom ut, det mesta satt i håret. Vi ville gärna att någon var med första gången hon skulle bada för att visa hur man enklast gör och för att det kändes lite ofräscht att man skulle åka hem utan att få bada henne.
Jag har mycket mer humörsvängningar nu än under första graviditeten. Jag är ganska säker på att man blir en värre hormonkossa när man redan har barn. Idag har jag och tösen "tjafsat" konstant och nu har jag en huvudvärk och trötthet från helvetet. Hon är väldigt pigg och vill att något ska hända hela tiden medans jag är seg och hade helst legat på soffan hela dagen. Hur som helst tror jag detta är glömt så fort bebisen är här och man har två underbara barn att njuta av!
Ja en får hoppas att han känner så sen får vi se hur det går med den lille dvs hur vi klarar av barnet och om vi klarar av att ha en till tättinpå
Uhh jag hoppas inte jag blir värre under nästa graviditet
Jag vill så mycket men kan ock orkar inte men även om denna tiden inte är den roligaste vare sig för mig eller dottern så kommer man ha så mycket glädje av två barn som är födda tätt och har varandra som lekkamrater under sin uppväxt, garanterat!

FL bara krånglar för mig...grrrrr!
Kevin C: Jättemysiga bilder! Min flicka vägde 4205g så det var en ganska stadig bit man fick ut! men det går bra så oroa dig inte.
Jag trog min lilla skrutt, hink och spade och drog ner till parken här i stan. Först gunga vi en stund och sen var det dags för premiär med sandlådslek! Till min stora glädje har kommunen satt bänkar på katen av sandlådan så jag kunde sitta vid min dotter när hon utforska denna nya mark! Hon blev helt uppslukad av detta och lekt tyst och fint i 45minuter. Enda gången hon sa något var när min makes kusins dotter kom förbi, -Tjena sa hon till henne och lekte vidare. Hon slockna dirket när hon fick sin napp i vagnen och sover gott än. Fick dock tömma ut halva sandlådan innan vi gick! 
  Efter vilan och lunchen ska vi gå ut här på gården så hon får fortsätta gräva och sen ska vi dra ner till parken en vända till efter kvällsmaten när pappa kommit hem!
Vilken skillnad från gårdagen då hon var arg och grinig på mig hela dagen...snacka om att hon behöver stimulans!
Åkte in på förlossningen igår då det såg ut som jag kissat på mig i mina leggings!!!!
Blev kopplade till CTG så vi fick höra att knoddas mådde alldeles utmärkt och jag hade tre sammandragningar på tio minuter.
Han gjorde ett mikroskopiskt prov där han hittade fostervatten och ville först lägga in mig, men kunde till slut utesluta att det var ngn bakteriell anledning eller på gång att sätta fart (förlossning) så jag kunde åka hem igen med direktiven att använda binda och räkna sammandragningarna varje dag.
Använda binda känns sådär faktiskt, en av fördelarna med att vara gravid är ju att man slipper det!
Men skönt att allt var bra, man undrar ju däremot varför jag läckte fostervatten?