• LYCKA82

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-08-23 12:23:55 följande:

På BF i lördags 20/8 föddes vår son Loke, kl 10:11. 11 tim o 11 min efter att vattnet gått o efter 40 mins krystande kom han ut, 3725gr o 52cm lång! Så lycklig!

Stort GRATTIS till er lille Loke!
  • LYCKA82
    alexander2011 skrev 2011-08-25 04:09:54 följande:
    Den 22:e kl 10,29 kom våran lille prins till världen. 3440 g och 49 lång Hjärta
    Har tyvärr inte orkat läsa igenom tråden o ska ta mig tid o skriva mer när orken finns men alt har gått bra. 
    Stort grattis till er lille pojk!!! visst är det underbart att vara mamma? Kram
  • LYCKA82

Stort GRATTIS Speck till din lilla Loke och ett lika stort GRATTIS till Kevin C till din lilla Freja...
    Jättesöta små barn!

• LYCKA82
    Capa skrev 2011-08-27 16:48:46 följande:

06;55 igår kom ääääntligen vår lille Lias efter en rätt tuff förlossning på 3,3 kg och 52 cm.
    Så sköööönt att längtan är över!!
    Grattis till er söta lilla son....
  • LYCKA82
    Mickan skrev 2011-08-28 12:44:04 följande:
    Lördag kl 00.07 föddes vår lilla grabb!!! 3530gram och 50cm lång!
    Super jobbig förlossning tack vare igångsättning med intensiva pinnvärkar som kom allt för ofta utan att det hände nått men jag överlevde! Tog mig 11h att gå från 2-4cm! Och dom värkarna var värre än krystvärkarna jag hade sista timmen! Aldrig mer igångsättning för min del om jag kan slippa!!!
    Grattis till pojken... vad jobbigt du verkar ha haft! stackare.. men man glömmer lätt som tur är. Njut nu av er nya familjemedlem.. visst är d underbart? kram
  • LYCKA82
    Capa skrev 2011-09-13 08:26:27 följande:
    Då får du hoppa upp i den "härliga" gynstolen så bm kan se att du läkt som du ska. Sen blir det väl prat om preventivmedel.
    Ninakarolina skrev 2011-09-12 15:09:45 följande:
    haha låg säkert och sket på förlossningen som jag tog i haha... men de vat jag inte glömde fråga om de kom SKIT :D. haha. men var så förbannad på min bm som inte lyssna alöls på mig så jag hoppas jag sket så de fick torka ordentligt haha :D.
    Jag vägrar hoppa upp i den där stolen... min barnmorska har aldrig undersökt mig tidigare, skulle kännas jättekonstigt. Jag ringde nu o sa att jag inte ville o d var tydligen frivilligt...skönt
  • LYCKA82
    emeliemarietherese skrev 2011-09-14 17:04:13 följande:
    Novali är också förkyld, snorar och hostar lite. Tycker så synd om henne när hon ligger och snörvlar, lilla gumman.
    Idag blir hon 3 veckor, tycker det går så fort. Hon har passerat 4-kilos sträcket nu och väger 4055gram och är 52cm.

var har du köpt det fina hårbandet??? Agnes har en likadan klänning som Novali
  • LYCKA82
    Linda Nilsson skrev 2011-09-25 10:55:19 följande:
    Läste att ni pratar om kräkningar, vår lilla Philippa kräks lite när hon ätit. Men de första 2 veckorna gjorde hon 3-4 st kaskadkräkningar och dom är väldigt otrevliga trycker jag. Sen för 1 vecka sen ammade jag henne 6 på morgonen och efter det så kom det mängder med kaskadkräkningar , lilla fröken fick inte behålla något och efter samtal med BVC och besök på barnmedicn blev vi hänvisade till Östra i Gbg. Vi blev inlagda och efter 1 dygn med tester och dropp tror dom nu att hon är "allergisk" mot Mjölkprotein .dom trodde först på att magmunnen var för trång, kan tydligen börja växa när dom är 3-4 veckor.
    Detta vet vi inte ännu säkert men går på mjölkfri diet nu och kaskadkräkningarna har upphört, . ingen lätt grej då jag helammar och verkligen älskar mjölk men allt för lilla dockan.
    Stackars lilla Philippa.. jag äter heller inte mjölkprotein då vår lilla gumma oxå är lite känslig,. svårt att komma på goda maträtter dock.. har du nåt förslag??
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011