• Anonym (nedsprutad make)

Kan du få fontänorgasm?

Det är min fru som undrar hur vanligt det är att kvinnor får fontän(sprut)orgasm, på egen hand eller med hjälp från någon.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du få fontänorgasm?
  • Jennie med ie
    Anonym (Igår) skrev 2011-01-30 22:52:46 följande:
    Det är väl det som är själva grejen.. killar sprutar, tjejer gör det inte. Eller joo tydligen ;)
    Ja, tydligen

Skillnaden för vår, och många andras antagligen, del är att när killen sprutar så gör han det inne i mig (numera när risken för graviditet är noll) och vill vi inte att det rinner ut i sängen (vilket vi INTE vill) så är det bara att ta till en handduk att ligga på eller nåt. Om det nu inte är toa-dags Medans vätskan från en sprutorgasm hade gjort sängen (eller soffan eller whatever) våt... Det är nog också svårare för tjejen att sikta än för mannen som kan se till så sperman hamnar på magen eller ryggen eller var de nu föredrar det om de inte vill ha det inne i kvinnan (eller mannen, OK då )

Hur tror du att den du var med uppfattade det? Jag kan tyvärr tänka mig att många inte vet vad en fontänorgasm innebär och tror att tjejen kissat på sig eller nåt... men då får man väl undervisa dem
  • Anonym (Igår)
    Jennie med ie skrev 2011-01-30 23:12:07 följande:
    Ja, tydligen

Skillnaden för vår, och många andras antagligen, del är att när killen sprutar så gör han det inne i mig (numera när risken för graviditet är noll) och vill vi inte att det rinner ut i sängen (vilket vi INTE vill) så är det bara att ta till en handduk att ligga på eller nåt. Om det nu inte är toa-dags Medans vätskan från en sprutorgasm hade gjort sängen (eller soffan eller whatever) våt... Det är nog också svårare för tjejen att sikta än för mannen som kan se till så sperman hamnar på magen eller ryggen eller var de nu föredrar det om de inte vill ha det inne i kvinnan (eller mannen, OK då )

Hur tror du att den du var med uppfattade det? Jag kan tyvärr tänka mig att många inte vet vad en fontänorgasm innebär och tror att tjejen kissat på sig eller nåt... men då får man väl undervisa dem
    Killen jag var med har jag varit med i 9 år ;) Min man...
    Han sa inget till mig utan lät mig fortsätta njuta av det.. jag mäskte det aldrig?! Utan märkte det efteråt när lakanet var helt blött.. Det var då han sa att det hade sprutat. Han tog det bra och jag han säger att han tyckte att det var häftigt.. men det tyckte inte jag.. jag fattade ju inte ens att det var jag ;)
  • timri

Svarade ja, lätt och ofta (tacka vet jag plastad frotté)
    Dock inte på egen hand, utan det är med hjälp av min pv som jag får det.

• Anonym

tre ggr i mitt liv.

en gång fattade jag inget

och de andra två gångerna kom jag inte utav utan sprutade bara och fick ont efteråt. så prövar helst inte igen fast jag vet hur jag gör nu.

• Anonym (japp)

fick en riktig valsprut när jag var 21 och jättefull och hade sex med en kille som jag hade världens sexigaste förhållande med, han var stor och uthållig...
    Full=avslappnad så när känslan kom så körde jag bara på, annars hade jag avbrutit innan, kändes som jag skulle kissa på mig, och jag hade ju druckit en liter vatten innan... men det var def en sprutorgasm, kissade mängder sen (kanske var det trycket från blåsan som hjälpte till stimuleringen?) och hängde upp madrassen på tork. Bästa sexet ever (och på delad första plats)

Sen dröjde det 7 år innan det hände igen.

Efter att jag fött barn får jag lättare sprutorgasm, men inte lika starka, det är mer som att det börjar sippra, någon som känner igen sig???

• Anonym

kan man lära sig att få sprutorgasm?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-01 16:13:20 följande:
    kan man lära sig att få sprutorgasm?
    jaa, skitlätt.

Stick in ett eller två fingrar, ligg ner och slappna av..bäst är om någon annan gör på dig. Peka fingrarna uppåt mot magen, kroka dem och dra fingrarna utåt men håll fast i krokläge och rör fram och tillbaka snabbt.

Det finns videor att söka på , annars brukar många i porrfilmer göra det.
  • Anonym (bnty)

Har lätt att få det :), men det går bäst när jag gör det själv. Kan inte riktigt ge mig hän fullständig om killen hjälper till, irriterar mig mest på att han inte gör mer si eller mindre så osv. och är man inte kåt på killen är det helt värdelöst att ens försöka!

men varje gång jag onanerar ger jag mig själv fontäner, åtminstone 1 gång i veckan

• Anonym

jag testade men liksom har inte så långa fingrar, hittar inte min g punkt ens?

• Anonym

Ja flera gånger, är underbart skönt. 

• Anonym

Jag får lättare fontänorgasm med min man och vanlig orgasm med rabbiten.
    Första gången jag fick fontän var vi nog lika förvånade båda två, jag tyckte det var lite pinsamt.
    Nu får jag det hur lätt som helst...men jag tycker faktiskt att en vanlig orgasm är mer intensiv och håller i längre men det har jag svårt att få utan rabbit:) Nån enstaka gång har jag lyckats med båda samtidigt......WOW

• Anonym

sett  det på filmer .på det ,verkar så jävla häftigt. doc aldrig fått var amed om det själv (är kille)

• Jonzonto

Tyvärr så har ingen av dom kraftiga orgasmer jag givit gett en sådan trevlig effekt! :(

Men någon vacker dag så kanske det händer
    Lite som Triss va? :P 
    Plötsligt händer det.. 

• Anonym (lätt)

Fick min första fontänorgasm vid dryga 50+ för några år sedan, efter makens "tjat". Hade bara hört talas om det tidigare, men trodde inte att det var något för mig. Men skam den som ger sig. Makens tjat lönade sig. Nu kan jag få flera på rad och kan varmt rekommendera det!Skrattande

• Anonym (Shit)

Fick min första för två veckor sedan vid 35+. Trodde ju aldrig jag skulle få någon, men så har jag träffat världens bästa karl
    Var osäker om jag inte kissat på mig, men det såg ut som vatten och luktade inget. Han blev jättestolt och jag tyckte det var pinsamt. Hur det gick till vet jag inte riktigt, jag var rätt berusad, så jag släppte loss ordentligt. Det kom ju så mycket! Vad är det för nåt?

• Anonym (naughtynaughty)
    Anonym (Shit) skrev 2011-02-14 01:25:39 följande:
    Fick min första för två veckor sedan vid 35+. Trodde ju aldrig jag skulle få någon, men så har jag träffat världens bästa karl
    Var osäker om jag inte kissat på mig, men det såg ut som vatten och luktade inget. Han blev jättestolt och jag tyckte det var pinsamt. Hur det gick till vet jag inte riktigt, jag var rätt berusad, så jag släppte loss ordentligt. Det kom ju så mycket! Vad är det för nåt?
    Det kommer från skenes körtel. Två eller i vissa fall flera knappnåls små hål i närheten av urin röret. Dvs den ombildade kvinnliga prostatan. Består av Protein typ 1, glukos, fruktos markörer av urea (inte urin) och creatinin. Så kort och gott har genom tiden mannens prostat omvandlats under utvecklings fasen till skenes körtel.
    Möjligen så är det precis tvärt om då jag inte är expert inom just det området.
    Vad kom först: Mannen eller kvinnan?
    Smakar lite sött och varierar mellan genomskinligt och lätt mjölk färgat. Lämnar till skillnad från urin knappt fläckar på lakanet då det torkar, lite beroende på protein mängden etc.
    Redan Aristoteles kände bokstavligt talat till detta då det är bland de första noteringarna som finns att läsa rörande detta delikata område
    Nu är det så att en liten del av kvinnorna saknar denna körtel MEN de allra flesta kan med avslappning och som alltid samspel med sin partner få njuta av denna lilla extra bonus.
    Tråkig men förhoppningsvis informativ text.
    Oftast men självklart inte alltid så får kvinnor fontänorgasm då de har mognat och verkligen kan ge sig hän och njuta. Säkerligen därför en del kvinnor tyvär endast får det då de är berusade. Möjligen ett hormonellt samband detta i jämförelse med varför en del kvinnor kan få orgasm vid analsex efter de har fött barn. Där är det troligen så att mannens penis vidrör A-området runt livmodershalsen som på kvinnor som fött barn har svängt bakåt. Även detta hormonellt. En del kvinnor får ont av för stora penisar då den tex kan stöta mot livmodershalsen, medan en del endast får direkt stimulans i A- området av just penis.I sanningens namn får en del kvinnor orgasm i stjärten "mentalt" och inte just kroppsligt. Alltså: Inget att skämmas för. Strunt samma i det och bara slappna av.
    Sprut o njut!
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Ja, jag kan få det. Det är inte svårt för mig, men jag väljer att inte få det så ofta. Har jag väl fått en så kommer det hela tiden, är inte sugen på att ha sex jättelång tid varje gång.

• Anonym (naughtynaughty)

Jo, just det. För att inte röra till det så kommer en liten extra förklaring:  oftast men inte alltid kommer fontänorgasm av beröring av g-punkten. Ännu bättre om både klitoris stimuleras med tex tunga och g-punkt samtidigt med fingrarna. Kan hjälpa till att få en orgasm eller så genom klitoris stimulering innan man försöker sig på g-punkten då den sväller upp och lättare kan stimuleras. Somliga, nästan alla känner sig kissnödiga då urinblåsan sitter i ungefär samma område. Andra kan känna nästan som en form av avdomning eller nåstickande. Men, blanda inte ihop dem. En kvinna jag har varit med kunde få fontänorgasm utan annan stimulans än "bara" i slidan. Lyckos henne säger jag bara. Mängden och "trycket" varierar från person till person. Somliga bara porlar det lite ur, andra kan man få sig en dusch av. Förtroende och kommunikation är väl nyckel orden här. Kan inte tvingas fram. Hoppas ni får en fontänorgasm i alla hjärtans dag gåva.

• Anonym (Undrar)

Ni som kan/har fått men inte längre vill, vad är det som gör att ni inte vill?

Gör det ont, eller är det pinsamt?

Svar på tråden Kan du få fontänorgasm?