Inlägg från: LyckligaLee |Visa alla inlägg
  • LyckligaLee

Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?

vickansnickan skrev 2011-09-02 19:37:38 följande:
    Du kanske har känsliga slemhinnor just nu..
    Jag har vid vissa tillfällen också blödit efter sex.
    Du får väl ringa till gyn om det håller i sig och rådfråga.
    När jag var gravid i typ v 26-28 blödde jag som en gris morgonen efter vi hade haft sex och jag befarade att det var kört.
    Fick åka in till förlossningen där de konstaterade att jag hade en polyp på livmodertappen som hade brustit.
    Bebis mådde bra och de tog bort polypen direkt och efter det har jag inte haft några problem så jag tror att det var den som spökade för mig hela tiden..
    Hoppas det ordnar sig för digHjärta
    Tack för din omtankeGlad jag blödde ymnigt i v 10 med båda mina pojkar. Fanns ingen förklaring och sedan gick allt bra. Tänkte nu att det var riktigt olägligt att blöda efter äl och två dagar efter samlag. Tänker att ett befruktat ägg inte fastnar då?! Kanske ren okunskap och inbillning... Hur går det för dig? Några tecken???
  • LyckligaLee

che71- VälkommenGlad!
    Så är jag på jobbet och pustar ut efter en helg med svärmor. Det har gått över förväntan måste jag säga. Men hon stannar till söndag... och det tar på krafterna att vara social hela tiden. Igår gick jag dock och la mig kl 9, och det är jag tacksam över idag. Är så himla jättetrött fastän jag sover. Är det hösten? Eller kanske förkylning på gång... eller så är man bara gammalFlört. Hoppas men har krafter för en liten en... Nu vill jag vara gravid, även om det bara blev ett försök denna äl. Ingenting är ju omöjligt... eller hur Zelesta. Fantastisk prestation att ta dig runt Tjejmilen. Grattis{#emotions_dlg.flower}!!!

• LyckligaLee

Vickansnickan - blir du inte sugen på att ta ett tidigt test? Måste jua vara olidligt spännande och nervöst. Första försöket efter ma för oss båda. Tänka att vi tog oss ur det där svarta hålet ändåSoligEn ledsam tid där jag fick så fint stöd från dig. Håller tummarna sååååå hårt för dig nu{#emotions_dlg.flower}

• LyckligaLee

Testade negativt idag. Inte BIM ännu, men 7 dagar efter äl och sex. Bara för nyfikenhetens skull. Räknar med mens. Vickansnickan, håller tummarna för dig även om du räknar med mens. Man måste få hoppasFlört. Jag ser fram emot att koma igång med monitorn som ligger gömd i klädkammaren under svärmors besök, som för övrigt avslutas på söndag.

• LyckligaLee
    Leoniz skrev 2011-09-08 12:33:29 följande:
    Jag känner mig på uselt humör! Är så irriterad så att det kryper i kroppen, utan att riktigt veta varför, jobbigt Skrikandes Funderar på om det kan var pms.... suck i så fall. Vi skulle ju inte ha mens nu, någon av oss!

Vickansnickan, håller tummarna för att ingen mens dykt upp hos dig.   
    Nej Nej, inte mens!!! Kanske tidiga gravidhormoner eller höstens omställning från ljus till mörker? Vi vill INTE ha mens. Brukar du ha PMS?
  • LyckligaLee

BIM imorgon. Svärmor åkte tidigt i morse, efter tio dagars visit. Så nu står jag redo, antingen med dyr äl-monitor, eller med gravtest. Fick ju bara till det en gång vid senaste äl och det var första riktiga mensen efter MA så jag är mycket försiktigt förväntansfull. En liten chans skall ju ändå finnasDrömmer, eller??? Gynekologens information om att drygt 50% av alla graviditeter där mamman är över 40 slutar med missfall gör ju att ett plus nu ändå inte känns helt  framgångsrikt. Men, men... man ju åter på G och det är inte illa. Sexlusten är dock helt död. Vill bara sova och bli lämnad ifred. Svärmors-effekten kanske? Eller Mia Skäringers show på Tv igår... såg ni den?
    Zelesta - skall du testa imorgon? Verkar som vi har BIM samtidigt Skrattande
    Vickansnickan, - kom mensen?
    LoveMe - Har du testat?

• LyckligaLee
    Jamtlandstaus skrev 2011-09-11 23:36:40 följande:
    Grattis Love Me!!! önskar jag oxå är där snart! Förstår dina oroliga tankar, dock kan vi bara hålla tummarna för att det går vägen hela vägen!

Min helg blev inte så kul. På lördagens mitt så matade jag mina bin o upptäckte att där var en massa äckliga getingar. Jag tog ihjäl så många jag kom åt, var ganska kaxig då jag hade skyddsutrustningen på mig. Självklart blev de upprepade o jag fick ju inte ihjäl alla.
    Efter detta bestämde jag mig för att klippa gräsmattan o hade väl hunnit 1timme (av ca 3) när en hämndlysten geting stack mig i hårfästet, ajaj!
    För att göra en lång historia kort så vart det snabb avfärd till akuten där lades in på trauma-rummet kopplad till en massa sladdar o slangar o fick diverse medikamenter. Sen blev jag kvar på lungavdelningen för observation över natten... På en lördag *morr*! Helgerna som verkligen är heliga då sambon jobbar borta alla vardagar!
    Har ÄL beräknad till mitten av veckan så jag hoppas att det räcker sex måndag o tisdag då jag tagit semester. Monitorn visar fortfarande på Låg o ÄL-stickan ett mycket svagt extra streck.
    Håller tummarna för er som har BIM på G å beklagar mens för er som fått det!
    Gratulerar till svärmorsfritt Lyckliga Li ; )
    Men jösses, vilket drama!!! Hoppas du är ok nu...
  • LyckligaLee

LoveMe -  Förstår verkligen din oro, men GRATTISSolig!!! Jag sitter själv på jobbet något ställd och svårt att hitta fokus. Tror jag har BIM imorgon men testade idag med Billiga testers sticka och fick et svagt positivt resultat. Är det verklgen möjligt? Första riktiga försöket efter MA?! Känner mig ytterst tveksam då jag fått detta resultat med deras tester förut och sedan fått negativt på cb och sedan mens. Men jag mår illa och har ömma bröst... Jag, det är bara att ha is i magen och vänta något dygnt till. Har dessutom molvärk just som om mensen är på väg... Blir inte klok på detta... Kanske dags att sluta känna efter och bara vänta helt enkelt. Hålla sig sysselsatt med annat. Risken för missfall är ju som sagt ett smolk i bägaren, och på sätt och vis gör man sig själv en otjänst genom att testa så här tidigt. Men det är så himla svårt att låta bli...

• LyckligaLee

Fett Plus på cb´s vanliga test. Illamåendet går inte att ta miste på så jag sprang till apoteket på kafferasten. Slog mig då att jag inte ätit folsyra på tre veckorFörvånad... Känns av någon anledning helt katastrofalt. Herregud... hur skall jag ta mig genom dagen nu... En gång räcker alltsåFlört...

Svar på tråden Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?