Inlägg från: LyckligaLee |Visa alla inlägg
  • LyckligaLee

    Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?

    Här sitter jag på jobbet med täppt näsa, fortfarande väääldigt förkyld, och med avtagande mens efter cyklo f-behandling. Jag är på dag 4 i Dukan-dietens attackfas Glad. Har inte orkat röra på mig som man skall, 20-30 minuters promenader varje dag, men annars har jag strikt hållit mig till proteinerna. Är själv förvånad över min uthållighet då jag ääälskar kolhydrater och socker och har urusel disciplin, särskilt om kvällarna. Men nu har jag gått upp i ottan och lagt mig tidigt för att minimera riskerna för sabotage. Har inte vägt mig innan, men tror att jag stått stilla på 78-79 kg det senaste året. Vägde 60 när jag blev gravid med 1:an och 66 med 2:an. Vill väldigt gärna ner igen och tänker att om det inte blir bebis så får det bli till att jobba på en finfin figur och boka resa till vita stränder och blåa hav som tröst. Men jag saknar ett glas rött om kvällen, choklad och ciabatta... suck... Tycker inte att jag känner mig lätare heller, men jag tänker ge det en vecka iallafall, innan jag släpper attack.fasen och går över på cruise-fasen. Men just nu vill jag bara ta mig hem med min röda näsa och snörvla poå sofflocket, men det går inte. Fullt ös på jobbet och sedan skall sonen till fotbollen Rynkar på näsan... har dessutom räknat ut att äl kommer samtidigt som svärmor skall bo hos oss i en hel vecka... och vi bor trångt kan jag säga. F-n också... Ni som kör med fertilitetsmonitor, är det en komplicerad historia? Orkar inte med en massa tekniskt krångel.

  • LyckligaLee

    Vickansnickan, jag kan berätta att min sexlust, eller behovet av intimitet varit extremt låg under en ganska lång period. Min man har, jämte frisk och aktiv sexdrift, ett stort behov av närhet. Vet inte varför, men två barn och fullt schema... tja, jag somnar hellre till en bra film jämte nybadade ungar. Märker genast när jag är ledig längre perioder, att lusten kommer tillbaka, men hela jakten på det perfekta ägget gör att jag planerar till den grad att jag innan och efter äl är helt ointresserad. Tyvärr. Jag har ju haft bra koll på äl och har försökt få till samlag nån dag innan, samma dag som äl-test visar positivt och oxå dagen efter. Men det är inte alls alltid som tillfälle för tre försök mellan lakanen lyckas. Gravid har jag ju blivit två ggr i rad nu och vi har ju bara försökt sedan februari/mars. Med lillkillen hade vi samlag två ggr på dagen för äl-positiv och dagen efter. Nu har jag medveten gjort så att jag INTE informerat min man om att äl är på G. Det har varit positivt att han inte vet att jag vill ligga "bara för att..." jag har hållit äl-testandet för mig själv och det har räddat vårt sexliv tror jag. På det viset har han upplevt att vi haft sexuell pik åtminstone en gång i månaden, och det är väl inte så illa pinkat för två trötta småbarnsföräldrar Flört... Min lust orkar jag inte oroa mig för just nu. det blir för mycket krav. Nu vill jag fokusera på min hälsa och planera en höst med hopp om graviditet. Det andra får komma senare.

  • LyckligaLee

    Jag kan säga att jag är ganska mycket motståndare till alla sortes dieter. Inte för att jag inte tror på dom, men jag har inte uthålligheten eller intresset att engagrea mig. jag tröttnar väldigt fort, och jag avskyr att vara hungrig. Men jag tycker också illa om att känna mig tjock och plufsig då jag innan barnafödande och medelålder aldrig haft viktbekymmer. Jag var den lilla nätta som kunde äta som en karl utan att gå upp ett hekto. Att jag nu är den mulliga i tunika på jobbet och privat, trivs jag inte med, men har inte orkat göra något åt det. Tänker dock på det hela tiden, och att min man tycker jag är skitsnygg och sexig hjälper mig inte ett dugg. Min bristande sexlust tror jag är starkt förknippat med hur jag nu upplever min kropp. Är ganska säker på att viktmisnkning och gymbesök skulle få mig att känna mig väldigt mycket sexigare, och jag är arg på mig själv som ändå inte lyckats ta ta i det ordentligt. Nu var jag hemma med värsta förkylningen och läste om DUKAN-dieten i Amelia. Fastnade för att man inte räknar kalorier, att man får äta hur mycket man vill och att vikten faktiskt inte går upp igen om man genomför dieten rätt. Inga menyer, inga points osv. Dag 1-10 äter jag bara proteiner. Kött, fisk, fågel och 0,1% mejeriprodukter. Nästa fas fortsätter man så men lägger till grönsaker. Man får äta hur mycket man vill!!! Jippi! Jag äter mig ordentligt mätt vilket gör att jag klarar att stå emot sötsaker eller annat mumsigt. Värt ett försök... Och så får jag annat att tänka på än äl och bebis. Blir det inget kärleksbarn så vill jag åtminstone kunna känna mig snygg och tröstshoppa till tusen Flört

  • LyckligaLee
    Kjole skrev 2011-08-24 16:59:22 följande:

    Jag har gått ner totalt 23 kg sen förra sommaren. Men 13 av dom är sen feb då doktorn så fint upplyste mig om att så tjock som ja va får du inte ens en utredning...... Så totalt 23kg inte 35. Även om jag önskat att det var så..


    Om dom tagit bort för mycke av slemhinnan är det kört. Det kan dom inte reparera. Finns tydligen flera lager men har dom kommit ner till nedersta så kan den inte växa till sig så mycke så ett ägg kan fastna.Rynkar på näsan


    Men herregud!!! Håller tummarna för dig såklart, men kan inte fatta hur f-n de kunnat göra sån skada vid en skrapning. Det är ju bara inte klokt. Jag hoppas att du kontaktat patientnämnden för hjälp att göra en anmälan. Grattis till viktminskning. Får man fråga vad du vägde som mest och hur mycket du vill gå ner?
  • LyckligaLee
    Svarta katten skrev 2011-08-24 20:37:07 följande:
    Jag är i precis samma situation som dig Lyckliga Li!

    Jag är också 40 bast och jag har ett bra tag varit supersugen på nr 3. Våra grabbar är 5 och 7!

    Däremot har min sambo varit hård motståndare till ett till barn. Och han har väl tyvärr inte vänt helt, men nu har vi för ca en vecka sen kört utan skydd! Nu väntar jag ivrigt på BIM ca 1-3 sep.

    Jag vet ju som du att chansen är minimal, men jag tycker mig känna symtom (hmmm). Inbillning kanske för at tman sååååå gärna vill! Men jag menar ömma bröst och tyngdkänsla i underlivet borde ju inte vara inbillning.

    Jaja, tiden visar, men just nu går jag ivrigt och väntar att jag ska kunna testa.

    Lycka till alla andra också!           
    Jag fyller 42 nästa vecka Obestämd... men har gett mig till årsskiftet att bli gravid. Håll tummarna!
  • LyckligaLee
    vickansnickan skrev 2011-08-25 07:18:55 följande:
    Har inte hunnit läsa igenom vad ni skrivit..

    Blev lite frustrerad på min monitor nu på morgonen bara...dag 13 och LÅG....jag har värsta äl-värken..månntro om monitorn spelar spratt med mig???
    Jag brukar ju ha HÖG åtminstone så här dags i månaden...
    Hmmm..kanske inte får ÄL denna månad..
    Godmorgon! Jag har ingen monitor men känner igen äl-strulet efter MA. Mellan förmodad äl och mens var det oxå extra lång tid för mig denna gången. Extrem menstruation när den väl kom. Fick gå med barnblöja faktiskt. Kroppen behöver kanske en cykel eller två på sig. Suck... vi som har så ont om tid. Men, men... det sista som överger en är ju hoppet. Ge inte upp{#emotions_dlg.flower}
  • LyckligaLee

    Nu är jag arg!!! Ledsen väninna hämtade ut Tradera-vinst igår. Köpt CB fertilitetsmonitor med stickor på Tradera. Jättertrevlig säljare med bra omdöme. Monitorn är trasig. Inga pengar tillbaka. Skyller på postens hantering. Trams. Så går vi in på Tradera och kollar... och samma säljare säljer en till, precis likadan annons. Nu har min kompis beställt en ny från nätet, Billiga Tester tror jag. Det blev en dyrköpt historia... Hon är yngre än jag men har försökt i 8 månader utan resultat. Tror jag köper en sån där apparat från apoteket nu när lönen har kommit in. Så vet man vad man får.

  • LyckligaLee
    vickansnickan skrev 2011-08-25 17:38:32 följande:
    Vi har sexat lite redan
    Gubben är mer än nöjd för det har redan blivit 2 ggr..haha..
    dag 8 och dag 11..vi hinner säkert med en gång till hahahaha
    Snyggt jobbat Skrattande Hoppas det tar sig!!!
  • LyckligaLee
    Skrattandevickansnickan skrev 2011-08-26 07:29:49 följande:

    NU jä..lar kör vi...Fullt utslag på monitorn så nu ligger vi i.
    Sen är det bara att vänta..BIM 9 sept..

    Larven: Håller tummarna


    SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
  • LyckligaLee

    Hjälp mej! Hur får jag till sexet med svärmor på besök, på madrass i vardagsrummet och ett  barn i våran säng??? Hon dyker upp samtidigt som beräknad äl. Känner mig superstressad och funderar på att skjuta upp hela grejen denna månaden. Men det känns också fel. Kan tillägga att jag inte är särskilt glad i gubben heller då han glömde min födelsedagRynkar på näsan Då tar det emot att erbjuda att få ligga kan jag säga. 

Svar på tråden Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?