Inlägg från: LyckligaLee |Visa alla inlägg
  • LyckligaLee

Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?

Inte heller jag känner mig särskilt gravid. Med knasig mens och utebliven äl sedan februari så vet jag inte när jag har BIM... Att jag äl-testade var en slump. Fick ju då glad gubbe, men har å andra sidan ingen aning om den glada gubben hade dykt upp redan dagen innan. Kände inte av äl heller. Inte som jag brukar iallafall. Vill ju så gärna tillhöra dom som bara spontant och oväntat får en sladdis. Att tiden är så tajt stör mig väldigt och tar bort lusten ibland måste jag säga. Kan inte fatta att man gått och blivit gammal. Fy, det känns orättvist och diskriminerande att grupperas så här. Vill inte! Vad skall man nu se fram emot om det inte blir en liten... Pension? Helt ärligt vill jag inte bli mamma vid 45 heller. Jag vill NU! Suck... ursäkta gnället... men det är en sån dag...

• LyckligaLee

Hallå alla härliga vänner?! Vart tog ni vägen? Så tyst här... Undrar hur det går för er? Nån som testat? Nån som haft äl i helgen? Vill väldigt gärna veta hur det går för er. Själv känner jag mig rätt så inställd på att det inte blev nåt denna gången. 11 dagar sedan äl och sex. Testade negativt i morse. Inga symtom. Är jag för tidigt ute? Läser på olika forum om att man skall kunna testa sig redan 8-9 dagar efter äl. Kunde därför inte hålla mig, men förväntade mig knappast ett positivt resultat. Medger att det är så spännande att kissa på den där stickan, men det blir dyrt.  Om jag läst rätt så är det RFSU´s test som man kan testa tidigast med? Har ni samma uppfattning? Jag hoppas att ni mår bra därute, och att ni fortsatt hänger på härinne. Hej så länge Solig.

• LyckligaLee

Ja, mina vänner. Testade i morse... ingenting. Bara 11 dagar sedan äl och sex. Testade igen nu iväll, för skoj skull... Ett svagt Plus  är väl ändå ett plus. Herrgud. Då är jag gravid. Testat med sticka också, från testlagret och det blev svagt, svagt streck. Overkligt. Ett samlag vid ett enda tillfälle... och jag fyller snart 42...

• LyckligaLee
    Tina 70 skrev 2011-05-17 21:08:05 följande:
    Åhhh herregug jättegrattis till dig/er. Hoppas att allt går bra nu, lova att skriva igen och tala om hur det går.{#emotions_dlg.flower}
    Saknar er 40+are i BFokt tråden men vi 40+ som Plus at kanske kan starta en till tråd där vi förhoppningsvis kan samlas igen?
    Saknar er alla och önskar er forsatt lycka till, ge inte upp! 
    Hej! Lite tidigt kanske, men jag har ändå startat en tråd för oss 40+ som plussat. "Vi 40+ som äntligen är gravida -  igen". Kanske kan vi följas åt där. Jag hänger här också ett tag till. Vad som helst kan ju hända och jag försöker vara inställd på att det kan bli missfall. Och så vill jag väldigt gärna följa alla härliga tjejer här som jag håller tummarna för. Just nu väntar jag på att apoteket skall öppna. Har svårt att fatta att det skulle vara Plus, fastän jag vet att även ett svagt positivt räknas. Vill ändå investera i ett cb med tydlig indikation. Och så måste jag fundera över när jag skall eller vill berätta för min karl. Satt ju senast för två veckor sedan och mässade om hur vi 40+ bara hade 1% chans att bli gravida. Han tyckte jag var pessimistisk som slängde upp såna fakta, haha... På nåt sätt vill jag hålla detta för mig själv ett tag. Är det konstigt? Och så måste jag erkänna att jag har lite panik. Är detta bra? Klarar vi detta? Är jag inte klok som satt igång det här? Vad skall folk tycka? Och vi som bor i en trång trea... Tänk om det blir missbildningar! Tänk om det blir tvillingar!!! Herregud. ja,ja... jag landar väl och lugnar ner mig snart... Känns väldigt bra att kunna ventilera här. Tack.
  • LyckligaLee
    Leoniz skrev 2011-05-18 08:24:11 följande:
    Solig SUPERGRATTIS Solig så otroligt fantastikst jättehärligt!!!!
    Jag kan mycket väl förstå alla dina förvirrade tankar just nu, jag skulle känna exakt lika tror jag. Hur lång tid kan det ta att landa tro? Jag håller tummarna hårt för dig. Hur känner du dig, några tecken över huvud taget, eller testade du bara för att få testa?
    Och du, hoppas du inte försvinner från den här tråden ändå utan tittar in ibland och berättar. Vi som kämpar vidare behöver all positiv pepp att det kan gå vägen som går att få. Jag hoppas också förstås att jag får SNART får flytta över till den nya tråden som du startat och att vi ses där då. Lyckliga du, Lyckliga Li Hjärta
    Tack!!! Klart jag hänger kvar här. Än kan mycket hända och jag inser att den närmaste tiden innebär en del risker, så jag är försiktigt förväntansfull. Jag testade bara för att testa. Hade en hel låda med stickor hemma, och dessutom äl-test som låg och skräpade. Har ju haft utebliven äl i några månader, och jättekonstig mens. Kändes ju extra surt när det aldrig strulat innan och vi just bestämt oss för att försöka. Jag brulkar ju känna av äl väldigt tydligt, men inte denna gången. Testade av en slump på jobbet då jag hittade test i handväskan. Cb digital. Blev jätteförvånad att det dök upp en glad gubbe. Samma kväll, en fredag lyckades vi få till det en gång. Hade ambitionen att köra fullt ös hela helgen, men annat kom i vägen. Har inte kännt några som helst symtom sedan dess och det är ju ännu väldigt tidigt, men jag har läst att även ett svagt plus räknas. Testar imorgon bitti igen. Jag tänker en del på att när vi bestämde oss för att försöka så började jag med Borago och Bidrottninggelé, det skulle ju öka chanserna. Men det var just i samband med att jag började med dom tillskotten som äl och mens började strula. Så jag slutade med alla piller förutom Folsyra och nu verkar det ha tagit sig. Så vi har alltså inte försökt mer än en gång med äl-test och det verkar ha gått vägen. Blir det missfall så vet jag iallafall att jag fortfarande kan bli gravid. Bara att vänta och avvakta nu. Tack igen, för grattis och fina ord. Man blir ju himla glad av den responen man får härinneHjärtaHjärtaHjärta.
  • LyckligaLee

Mysko... igår svagt plus. I morse svagt plus, ikväll... negativt. Lagt in bild i mitt galleri, men det var väldigt svårt att få en bild som fångade strecket. Kan ni se nåt? Får testa imorgon igen... Drömmer

• LyckligaLee

Hmmm... inget verkar stämma. Visade upp bilder på mina test för bm och hon sa att de tydligt var positiva även om de visade svagt. Hon tyckte också det var märkligt att jag fått resultat så tidigt, 11 dagar efter äl och samlag. På både dag 12 och 13 (idag) har alla mina tester varit helt negativa... jättetråkigt. Bm sa att det fortfarande var för tidigt att ta ställning till negativa test och uppmanade mig att avvakt tre dagar. Hon sa också att det kan vara ett tidigt missfall, som jag antagligen aldrig skulle ha märkt av om inte jag testat så frenetiskt. Så antingen bör jag få en blödning eller ett positivt resultat om ca tre dagar... Obestämd...

• LyckligaLee

Hej på er. Tack för allt stöd, ni är suveräna. jag mår ok, men mensen är helt tydligt på G, så det blir till att ta nya tag... tråkigt men det får gå. Nästa gång skall jag inte testa så tidigt... tror jag Flört. Trevlig helg!!!

• LyckligaLee

Nä nu skiter jag i det här. Väntade med att testa... ingen mens ännu.Bara väldigt tunga och ömma bröst, men för mig kan det lika gärna betyda att mensen är på gång. Testade idag med billiga testers sticka, tyvärr inte på morgonen... hade tänkt att strunta i det... Igen ett svagt, svagt positivt. Så jag tog till hårdvaran och testade lite senare med RFSU´s sticka som skall vara sååå bra. Den var negativ. Nu lägger jag ner allt vad tester heter. Åtminstone för denna gången. Ikväll skall jag dricka vin och äta franska ostar. Jag gör en kvalifcerad gissning att eventuellt befruktat ägg har stötts bort... men då borde väl en blödning komma också kan man tycka... Ni andra, stort lycka till. Hej så länge.

• LyckligaLee

Hej alla! Kan meddela att jag blöder som en gris. Byter nattbinda en gång i timmen och har värsta mensvärken. Tog cykloF nu för att få ner blödningen. Sitter på jobbet och vågar knappt resa mig. I efterhand slog mig tanken att CykloF kanske inte är ok om man vill bli gravid? Hittade ingen info om detta... Bara för sakens skull testade jag igaår, med mens, sista gravtestet från Billiga tester, och även det visade på svagt positivt. Handlar inte där mer. Nu blir det till att lägga en slant på cb äl-test istället och börja om på nytt. Ok, det oxå. Kul att så många hänger på och peppar tillsammans. Klart att vi fixar detta. en kollega var här igår med sin nyfödda lille lille. Guuuuud så söt, 6 veckor gammal, sov sött i mammas armar. Det värkte i hela min kropp efter en liten... det bara måste bli en till. kan tillägga att kollegan är 27 och redan smal som en vidja... men också helt chockad över hur jobbigt det var. Herregud, tänkte jag... så är det med första barnet. För oss som har ett par är ju amning och nattvak ingenting... Nu måste jag rusa på toa innan ett möte. Inte klokt det här. Borde varit hemma is ängen, men det är ju ingen sjukdom detta. Hej så länge!

Svar på tråden Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?