• Diwa

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

lejån

då är jag med...var nog aningen för trött igår

visst känns det dyrare nu att lägga ut när de påminner om vad det kommer kosta

• Diwa

jag använder inte postförskott för det blir för dyrt om köparen inte hämtar ut...pengar man aldrig får ut även om man försöker...

kan dock tänka mig det om värdet på försändelsen är mer än 500....

samt om köparen betalar in den avgiften i förskott och betalar paketet när det kommit

• Diwa

Kajsan de är framme

Angående omdömen???

alltså jag sätter omdöme i samma sekund som jag ser en betalning(för då har köparen gjort sitt jue )
    och som köpare lägger jag omdöme så snart jag fått mitt paket och kontrollerat att allt stämmer

tyvärr gör inte andra så?

hur gör ni?
    väntar ni tills ni fått omdöme innan ni lägger eller lägger ni en gång per månad eller vad?

• Diwa

japps den var snygg eller de rättare sagt

jag jagar swarowski jag...men hittar bara 3mm inga 4mm

men men förr eller senare hittar jag nån sajt som säljer såna
  • Diwa

jag brukar skriva när jag skickar vinnarbrevet att jag uppskattar ett mail när de fått sitt paket och brukar få det oxå

Ibland en hel massa mail

vad skulle köparen tjafsa om??
    om man som säljare skrivit allt som är värt att veta om auktionen så borde allt vara lugnt...

skulle någon inte vara nöjd med nåt de köpt av mig så får de skicka tbx och få pengarna tbx(portot står jag dock inte för)

jag leker i frontpage nu
    vill oxå ha häftiga auktionsbeskrivningar

fast just nu ser min beskrivning ut som min press*asg*
    Lång obegriplig och en massa utfyllnad*ler*

• Diwa

jag är nog naiv...men brukar lösa sig i slutänden

har inga negativa iaf

• Diwa

jefa...jupp ska du ta ut pengarna från payson så får du betala...

så jag har skriver alltid i vinnar mailet att väljer de det alternativet så får de betala payson kostnaden...

eller rättare sagt jagvill inte använda det om jag kan undvika det

• Diwa

då har du två alternativ...antingen låter du henne få det och tar några kronor förlust och får ett gott omdöme och ger ett...

eller så mailar du att du vill ha x kronor extra om hon vill använda(kolla på payson hur mkt provisionen blir)
    och då får du säkerligen negativt omdöme om du erbjudit payson i auktionen(och lägger du ett negativt på henne så räknas det som hämndomdöme och då hamnar man på svarta listan )

jupp finns en sån

jag skulle gjort numemr ett och nästa gång antingen avstått från payson alternativt skrivit i auktionsbeskrivningen att köparen står för paysons provision

• Diwa

så lite så

man lär sig den hårda vägen på tradera*ler*

men man kan alltid maila en köpare eller säljare och fråga...om den kan tänka sig andra alternativ pga kostnader(ja menar du visst ju inte att paynova tog betalt)
    är hon en köpare med många omdömen så är det säkert ok så hon betalar till konto istället

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...