• Diwa

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Vermillion:

jupp köpare kan faktiskt fula sig ibland...

men jag har lärt mig=)

ALLTID vittnen på klädernas skick och vittne på att jag lagt det på lådan...

jag ger vanligtvis bara erbjudandet om att skicka tbx grejerna...
    och då står köparen för frakten...

men som sagt svårt det där...som köpare vill jag ju ha en så fin vara som möjligt och då blir man besviken över fettfläckar och andra fläckar...allra helst om det inte stått i beskrivningen

som säljare vill jag ju att köparen ska bli nöjd(men vet ju med mig att ajg tagit upp alla skavanker i beskrivningen(men man är ju mänsklig och kan missa nåt minifel)och är de itne nöjda så får de skicka tbx...ger inga pengar tbx för det kostar för mkt...

bättre att lägga upp dem igen då...

• Diwa
    märks att det är bb imorgon..har massor med sålda auktioner men få betalningar...

kommer väl imorgon

helgens pyssel blir att blinga min mobil=)
  • Diwa

Fröken W

Fråga fint om hon inte kan packa i annat material och skicka som skrymmande brev....blir nog 44.- plus emballage då=)

påsarna är rätt dyra så egentligen är det nog inte megamkt i frakt

du kan ju erbjuda dig att skicka en påse hon kan skicka jeansen i?

då borde portot bli absolut max 55 som skrymmande?)

• Diwa

en bra sak är att maila säljaren innan man bjuder och kolla av vad frakten blir..

min säljare hävdade 120:- i frakt...

själv skickade jag lika många plagg nu(samma sorts plagg) för 77:-

bah...men bara bita i det sura äpplet och numera mailar jag innan jag bjuder

• Diwa

reservationspris är dyrt...och få erfarna traderare bjuder när det finns reservationspris...

bättre lägga det man minst vill ha för plagget och ha det osålt en eller två gånger än att kosta på reservationspris ett par gånger...

• Diwa

lågt utrop funkar om man har en grej som många vill ha...
    hur vet man då om många vill ha grejen???

bah inte en aning...

har megabudgivning på mitt beg men det nya går för utrop?

folk är speciella

man vet aldrig på Tradera vad som går ellre itne...

såg precis en disneydvd gå för 1551

• Diwa

A.post inlämnat före tömning eller sista minuten delas nästa vardag
    B.post delas ut tredje vardagen efter tömning av lådan...

men det säger inte mkt för allt beror på när säljaren postade...

jag postar inte varje dag...

jag postar när jag kan...så fort jag kan men inte så magen kajkar för att jag ska ränna till lådan flera gånger varje dag

sou...räkna med minst fem dagar efter att säljaren sett betalning...då blir man glad när det går snabbare...=)

• Diwa

bbb...har ju varit helg...så det kan komma fram ännu

en rekommedation är att ha vittne på att ni lagt på lådan...

• Diwa

bbb...om du bara har vittne på att du postat paketet så är det köparens problem...de har ju valet att få dt rekommenderat och därigenom försäkra sig om att inget försvinner eller blir stulet i posthanteringen

kontakta posten och hör om de haft bekymmer med din låda eller i området där det ska delas ut...

de brukar vara hjälpsamma...

själv är jag grymt misstänksam mot sånt där

• Diwa

penni...därför du ska ha vittne på att du lagt det på lådan jue...

för det finns faktiskt folk som luras...och postens slarv betalar inte jag för...

• Diwa

bbb...om köparen vill driva frågan så kan det hamna i rätten...

lämnar man över disk är det lugnt...då har man ju kvitto på portot iaf...

och lämnar man på samma ställe känner de igen en=)

Penni...det vet inte köparen...men om det blir tingssak så måste du prestera ett vittne oxå

men men värden under 500 går inte så långt

har själv aldrig råkat ut för att nåt som ska till mig eller från mig har kommit bort...men lätt hänt om man postar i ett område där bevakningen på lådan är dålig(så posta aldrig långt innan tömning)

• Diwa

hmm..

vad tar man för ett par splitternya Rocky mocka jeans???
    de är i 100%ren mocka...ljusbeiga och snygga

men jag hatar dem=) vägrar använda sånt...utom i stället och dessa är lite för fina och var för dyra för att jag ska ha samvete att ha dem där

och ska man lägga dem på blocket eller tradera?

• Diwa

angående betalning så har man tio dagar på sig oavsett vad säljaren säger...

däremot har man bara tre dar på sig att kontakta köparen eller säljaren sen

har inte säljaren mailat inom tre dar bör man maila själv...

jag tycker det går ojämnt nu=)

har massor med bud men inte på det som går ut nu...

*viskar att det finns i stl 86*

alla de som har bud går ut när vi är i frankrike så det lär väl bli ett snabla liv när köparna inser att de får vänta till på måndag för att få vinnar mailet=)

fast jag har skrivit det i mitt personliga meddelande och i de auktionerna för säkerhets skull

nån som vet hur man får mailen att skicka automatiska svar?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...