• Diwa

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Fröken W
    tålamod...de smarta köparna bjuder när auktionen har mindre än 24 timmar kvar(för då blir grejen ofta billigare) man vill ju itne att andra ska se att man är intresserad...

angående nollor...alla är inte "troll" men det finns vissa tecken som gör att man kan se vilka som är rookies och vilka som är "troll" eller budtrissare...och den i klockaffären är mkt tveksam verkar som om buden inte gick över reservationspriset och då kom en trissare in för att visa hur högt de måste gå för att vinna...inte ovanligt faktiskt...eller så är det en rookie som faktiskt vill ha klockan...svårt att avgöra utan att gå igenom alla säljarens auktioner...

hmm...sitter och fundrar på om jag gör nåt fel???

har en massa nytt ute(finns inte att få tag på här och butikspriset var högt)
    ändå går mitt begagnade högre???
    inte för att det är några större fel på det jag säljer begagnat men hallå...
    99 kronor för ett begagnat regnställ??
    vad kostar de nya?

fniss...sen köper andra splitternya 3 och 4 delars set för 79...
    jaja...budgivning är roligt iaf...tills köparen inser att dt kanske bidde lite dyrare än de tänkt sig=)

omdömen: tidigare fanns det ett tredje alternativ nämligen neutralt
    lämnar alla omdömen??? nope...
    men jag brukar kolla min köpare /säljare och via deras omdömen se om de lagt ett tillbaka...har de itne det så har jag börjat hålla på mitt...får jag inget får inte de heller

ser ju knäppt ut när man har xxx genomförda försäljningar/köp men bara xx omdömen

• Diwa

glöm inte att skriva in vad den kostade ny...

ju mer skillnad desto större chans till bud=)

men räkna med att det tar ett tag innan man som ny säljare syns på tradden

=) skriv ditt nick i min gb så ska jag tipsa några som säkerligen är intresserade

• Diwa

=) har ni inte sett min fina logga

kunde inte låta bli när jag lekte i photoshop

att leka med mina nick alltså...

är ju nån därinne som redan tagit nicket diwa jue så jag kunde inte byta...

• Diwa
    har lagt ut lite krokar iaf

sen om det funkar??? tja det återstår att se

har traderat sen december nu och först nu börjar jag få bud...idag sålde jag 5 av 9 som gick ut idag....

under decembre och januari kanske det var 1 av 20?

såå drygt att synas på tradden...allra helst inom barnkläder...

numera söker helt sonika köparna på de märken de vill ha....

sou att ha ett eller ett par plagg från ex p.op underlättar

ser att flera börjat gjort följande i rubrikerna
    /POP/INDIE/yadiyadi

vad betyder det???

smart iaf för söker man på pop dyker de upp...
  • Diwa

ibland är det biligare med sampackning och ibland inte...

så länge som det kan gå som brev är det lugnt...

Versan...står det RL på lappen så säljer man det som det???

klart det säkert finns nån kännare som kan se skillnad men hur ska man själv veta?

har man köpt det som "märke" så är det märke=)

som privatperson säljandes begagnade plagg så begår man inget brott vare sig mot traderas regler eller lagar om man säljer vidare något som visar sig vara en kopia...

däremot så har det nu på tradera tillkommit en massa säljare som är reggade honglong bangkok osv..(och där är det nog snarare regel än undantag att det är kopior de handlar med...

versace, RL, lacoste osv med priser från 1 krona!!!!

en CK plånbok i original kostar 2-3000 kronor
    vet eftersom gubben vill ha en=)

ligger såna märkeskläder ute nya under 500 - 1000 lappen är de nog kopior...

• Diwa

det som är fånigt på Tradera är att de stänger enstaka auktioner(privatpersoner som säljer en vara under ex puma som de köpt och det står puma på)

men de låter andra fullkomligt överrösa Tradera med uppenbara kopior...

har ett nick som garanterat är kopior men stänger de???
    nope...

förmodligen för att de drar in mkt pengar till tradden...

ett företag har nu 1000 negativa omdömen och är kvar???

• Diwa

Ewis...

1. vad står i beskrivningen?
    *****Är felen beskrivna och säljaren markerat begagnat och fläckar osv så får man ta *****smällen...sånt e livet...vi har olika syn på begagnat och det går inte att ändra på...

*****Har objektet fel som inte stod med i beskrivningen? är det sönder eller på andra *****vis skadat på sätt som inte stod...klaga och be om att antingen få returnera varan *****eller få annan kompensation

är man bara allmänt missnöjd för att man haft för höga förväntningar???

svårt att råda...

• Diwa

gomiddag=)
    Ewis har svarat i gruppen

FrökenW...fast jag väger såklart när auktionen är över(i de fall jag är tveksam...så den frakt jag skriver i vinnarmailet är den summa som jag frankerar med)

är stolt över mig själv=)

sålde ett klädpaket(och enligt postens sida fick jag inte skicka det som brev)

men men när jag suttit på det och använt lite kartonbitar(som visserligen vägde typ 100 gram men håller kläderna på plats) så gick det iaf som paket*ler*

så istället för 120 gick det nu på 77 skrymmande)

• Diwa

sen är det en sport=)

har fyndat massor åt barnen där...

sporten är att vinna med lägsta möjliga marginal och (självklart så nära utgångsbudet som möjligt)

på tradera finns numera lika mkt nytt osm begagnat och det går att göra riktigt fina fynd där...

dessutom adrenalinkick när man sitter i sista sekunden och bevakar auktionerna

på loppis är det liksom ingen konkurrens=)

Däremot så har jag inte förstått märkeshysterin som råder...tycker inte att pop, RL osv är nåt att skryta om...mina kidz har häftigare kläder än så(och de är ensamma om dem

sånt är mkt roligare och billigare än att jaga stora märken..

en begagnad Pop tröja går i princip för bara ett par kronor under nypriset???

nope sånt fattar jag inte..men roligt är det att kolla budgivningarna=)

• Diwa

Felle: du ska skicka paketet till den adress som är reggad på Tradden..stämmer den inte så är det upp till köparen att meddela dig det...

eftersom du fått tbx ditt paket så mailar du köparen och frågar varför du fått tbx det och ber om rätt adress och då får köparen betala nytt porto såklart...

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...