• complette

Vad tycker ni om rasen Amstaff?

Jag har själv en hund av rasen Amstaff, för mig är det en underbar ras och det är mycket hund i litet format. 
    Men jag är lite nyfiken på om samhället börjar ändra sin attityd mot denna ras (och liknande raser) eller om det fortfarande är samma vansinneshat och förutfattade meningar om dem?

Alla åsikter är välkomna. 

Nyfiken
  • Svar på tråden Vad tycker ni om rasen Amstaff?
  • Jennywise
    Gambit skrev 2011-07-26 01:56:33 följande:
    Hur vet du att jag inte vet nåt om av det jag skriver?

Och var hittar du någon särskrivning? Om du syftar på "Klass C förort så är det ingen särskrivning. Har jag missat nåt annat i min egen text så ber jag om ursäkt. Särskriver är inget jag pysslar med. För övrigt står jag bakom vad jag skrev till 100%.
    Ta du ett par veckors vandring i Malmö så kanske du också ändrar uppfattning om era kära små mördarbestar. Här attackerar de det mesta de kommer åt, och snacka inte om stabilt psyke för det är det sista dessa varelser har. Varenda gång en av dessa fina hundar visar aggressivitet (och inte så sällan är det vuxna med barn som har hand om dem) så är det alltid samma visa: "ooo lille Lucifer ville bara leka, han är egentligen så snäääääll"
    När man ser en dräglande trut som försöker bita av en diverse kroppsdelar.

Men fortsätt ni försvara era low-life hundraser, de är väl lätta att identifiera sig med.

Seeyas!
    Som sagt, det är både trashigt och ointelligent med generaliseringar. Om man inte kan lista ut att det är ägaren och inte hunden som skapar ett instabilt psyke så har man nog inte särskilt mycket innanför pannbenet.

(Och jo, "Klass C förort" är i allra högsta grad en särskrivning. Den korrekta skrivningen skulle varit Klass C-förort, om nu ens ett sådant ord hade existerat i svenska språket. Men du verkar inte särskilt bildad så fortsätt du med dina hittepå-ord och mördarhundsfantasier.)
    JAG har rätt. DU har fel.
  • Gambit

...och förresten,,, jag såg att det tillkom ett extra "g" i agressivitet, så det behöver ni inte ens påpkeka ;)

• LitenEmma91

Tycker det är världens bästa hund!
    Min kompis har 2 stycken hanar, dom är lugnare och snällare än min dumma katt!

• Patricia84
    Gambit skrev 2011-07-26 02:08:04 följande:
    ...och förresten,,, jag såg att det tillkom ett extra "g" i agressivitet, så det behöver ni inte ens påpkeka ;)
    Eh, va? =P
  • Gambit

Ditt svar är ganska ointressant i språksynpunkt. Som du själv skrev så kan man nog kalla klass c förort ett hittepå ord. Bindestrecket är helt irrelevant i sammanhanget. Var väljer du att lägga betoning i ett hittepåord? Är det upp till dig att bestämma det? Jag valde att låta det stå helt delat i då det inte spelade någon roll rent språkligt.

Förövrigt tror jag mig märka att du dristar dig att utmana mig språkligt? Du kan så klart dra dina slutsatser om min bildning här på fl, då jag själv drar slutsatser om er mördarhundslovers. Men gå du gärna in i polemik med mig, få saker roar mig mer:)

• Gambit

Patricia, jag tror jag ser trippelt eller behöver nya glasögon. Tyckte mig se 3 g:n i mitt inlägg. Dags att gå till optikern....)

• LitenEmma91
    Gambit skrev 2011-07-26 02:16:39 följande:

Ditt svar är ganska ointressant i språksynpunkt. Som du själv skrev så kan man nog kalla klass c förort ett hittepå ord. Bindestrecket är helt irrelevant i sammanhanget. Var väljer du att lägga betoning i ett hittepåord? Är det upp till dig att bestämma det? Jag valde att låta det stå helt delat i då det inte spelade någon roll rent språkligt.

Förövrigt tror jag mig märka att du dristar dig att utmana mig språkligt? Du kan så klart dra dina slutsatser om min bildning här på fl, då jag själv drar slutsatser om er mördarhundslovers. Men gå du gärna in i polemik med mig, få saker roar mig mer:)

Tråkigt att du har dåliga erfarenheter, men dra inte alla över en kam, ass face
  • Patricia84
    Gambit skrev 2011-07-26 02:17:57 följande:
    Patricia, jag tror jag ser trippelt eller behöver nya glasögon. Tyckte mig se 3 g:n i mitt inlägg. Dags att gå till optikern....)
    Eller till sängen... ;) hahaha!
  • Gambit

...och jag måste säga hur perplex jag blir när ni på fullt allvar skriver att det bara är ägaren som är ansvarig för hur hunden blir, oavsett ras. Är ni verkligen inte medvetna om hur många "olyckor" det hänt med sk kamphundar där ägarna både påstått sig ha ett gott handlag med hunden och uppfostrat den rätt?
    Det är väldigt instabila raser, och dessutom sådana som är kapabla till att göra mycket skada.

Jag kan till viss (mycket liten) del hålla med om att helt renrasiga Amstaffs har ett generellt bättre psyke än dess uppblandade kusiner, men min allmäna bild är ändå den att det sker tusan så många fler incidenter med dessa hundar kontra andra raser. Åtminstone sett till allvarlig skada och i synnerhet i Malmö.

Svar på tråden Vad tycker ni om rasen Amstaff?