bastardized skrev 2011-02-19 04:08:29 följande:
Varför anses rasen som en WT hund ?
Jag har funderat lite kring det här och faktiskt stämmer myten , i området där jag bor (övre medleklass) finns inte en enda av dessa hundar och inte finner man i de andra lite dyrare områden i mina trakter medans om man färdas till Göteborgs ghetton så kryllar det av dem, frågar man folk som är okunniga och icke hundägare om rasen så är svaret entydigt- =rasen förknippas med dålig social status och ghetto gangsters.
Hur känns det för er som är uppenbart intresserade av den här rasen att er hundras har blivit en etikett på misslyckande och fattigdom ?
Vad kan göras för att höja rasens status i samhället då den ofta attraherar folk som intresserade hundägare inte vill bli förknippade med ?
Möter ni de här åsikterna eller har jag fått det hela om bakfoten ?
hej bra fråga..JAg hade väldigt förutfattade meningar om kamphundarna förut!precis som många många andra här inne tydligen, men jag träffa en kille med en pitbull och blev "plastmamma", och lärde mej att det inte bara är i skolan man inte ska prata skit om nån man inte känner:). Typist att helt plötsligt bli low class på grund av våran hund:)
Självklart så är det många som tittar snett på mej när jag kommer med min vovve o barnvagn, o det kan ju vara lite surt när man inte har gjort något fel. Min hund är min hund, inte en mördar maskin) Klart man ska ha respekt, men det ska man ha för alla hundar.
Jag tror det är många som skaffar jusst denna rasen för att förlänga sin penis några centimeter av någon underlig anledning tyvärr, hunden har ett farligt rykte antar jag. Och i "överklassen" så är egot så stort att man kanske inte vill överglänsas av stor hund utan att valet kanske faller på en liten associar hund ala chitsu eller chiuawa eller hur d stavas??Jag har försöker inte röra om i nån gryta här, bara spekulerar vilt!självklart ska man ha en hund som passar in i sin livstil, vilket våran pitbull gör, hon är en fantastisk familje hund, som är lättlärd och keligast av alla hundar jag nånsin haft eller känt:)
tur att cecar milan håller med.. rip daddy