• Ung kvinna

Pojkvän snarkar.. någon som testat sova med hörselkåpor?

Undrade lite hur ni andra gör när ni har en partner som snarkar. Min pojkvän började snarka för några månader sen och vi har varit tvungna att sova isär på grund av det. Men jag trivs inte med att sova på bäddsoffan och önskar hitta en lösing så att vi båda kan sova i sovrummet igen.

Har testat vanliga öronproppar men de hjälper inte. Pojkvännen har nu köppt snarkspray men vi har inte testat det ännu och om jag har förstått det rätt så är det inte säkert att det tar bort snarkningen helt utan det blir endast en dämpning, så jag kommer i vart fall behöva ordentligt hörselskydd.

Funderar på om man skulle ta och kombinera öronproppar med hörselkåpor och undrar som sagt om någon provat detta alternativ och hur det fungerade.

Övriga tips vore också toppen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-08 20:05
    Funderar även på om man tex skulle kunna ta vaxproppar som har en dämpning på ca 30 db (tror jag) och oven på det silikonproppar som också har en liknande dämpning.. vad tror ni?

• Svar på tråden Pojkvän snarkar.. någon som testat sova med hörselkåpor?
  • CarpeNoctem

Hehe ja det där är ett evigt problem här hemma med, så jag sparar tråden i hopp om att få lite tips ;)

Vi har provat snarkspary och det funkade inte alls, inte för min man iallafall.
    Jag har även testat att sova med öronproppar men det hjälpte inte för fem öre då min man snarkar galet högt!
    Så kanske funkar det med både öronproppar och hörselskydd, ska testa i desperat försök ;D

• jennie870202

Snarksprayen man sprayar i svalget har jag hört inte fungerar, men finns något nytt som heter Asonor nu. Är som en vanlig nässpray, som man tar innan man lägger sig.
    Min sambo snarkar sjukt mycket, och har verkligen testat allt.. Men Asonor, (lite fler sprayningar än vad det står dock) fungerar verkligen!

• Ung kvinna
    Ung kvinna skrev 2011-02-08 18:18:22 följande:
    Undrade lite hur ni andra gör när ni har en partner som snarkar. Min pojkvän började snarka för några månader sen och vi har varit tvungna att sova isär på grund av det. Men jag trivs inte med att sova på bäddsoffan och önskar hitta en lösing så att vi båda kan sova i sovrummet igen.

Har testat vanliga öronproppar men de hjälper inte. Pojkvännen har nu köppt snarkspray men vi har inte testat det ännu och om jag har förstått det rätt så är det inte säkert att det tar bort snarkningen helt utan det blir endast en dämpning, så jag kommer i vart fall behöva ordentligt hörselskydd.

Funderar på om man skulle ta och kombinera öronproppar med hörselkåpor och undrar som sagt om någon provat detta alternativ och hur det fungerade.

Övriga tips vore också toppen.
    Vore kul att höra om det funkade sen när du testat. När det gäller hörselkåpor antar jag att man måste tänka på att de inte får trycka för mycket och att det även ska gå att sova på sidan (om det överhuvudtaget är möjligt).. en del att tänka på med andra ord.
  • Ung kvinna
    jennie870202 skrev 2011-02-08 18:33:38 följande:
    Snarksprayen man sprayar i svalget har jag hört inte fungerar, men finns något nytt som heter Asonor nu. Är som en vanlig nässpray, som man tar innan man lägger sig.
    Min sambo snarkar sjukt mycket, och har verkligen testat allt.. Men Asonor, (lite fler sprayningar än vad det står dock) fungerar verkligen!
    Mden funkar det även om han snarkar genom munnen och inte genom näsan?
  • jennie870202

Tror den tar både och

• Ung kvinna
    jennie870202 skrev 2011-02-08 19:05:10 följande:
    Tror den tar både och
    Ok tack.
  • Satchel

Kan också rekommendera asonor, det enda som har funkat av allt vi har provat
    Fast här hemma är det jag som snarkar hihi!

• Ung kvinna
    Satchel skrev 2011-02-08 19:13:33 följande:
    Kan också rekommendera asonor, det enda som har funkat av allt vi har provat
    Fast här hemma är det jag som snarkar hihi!
    Ok tusen tack, ska testa det.
  • Annanym

Är det extrema snarkningar det handlar om kanske ett doktorsbesök kan vara värt besväret... gissar att han inte vill ha sömn-apné och hjärtproblem i framtiden (tror det kan bli resultatet av sådana där andningsuppehåll som snarkare kan få som äldre). Hörselkåpor verkar inget vidare. Verkar skumt att han börjat snarka så hårt och att det kommit så plötsligt!

• jaghetersophia

testade det där med hörselkåpor, men dte fungerade inget vidare. Då var det ändå riktiga skyttekåpor från militären som ska ta bort ljud mycket effektivt, men dte hjälpte ej. Obehagliga var de att sova i också...:)

Svar på tråden Pojkvän snarkar.. någon som testat sova med hörselkåpor?