• ellenerika

Till en katt - Vad behöver jag?

hejsan!

Jag funderar på att skaffa mig en katt. Och det ja undrar nu är vad man behöver/måste ha till en katt? Jag har aldrig haft egna djur så jag vet inte så jätte mycket. Och innan jag skaffar mig en vill jag ju självklart veta vad det innebär och vad man behöver ha för att katten ska må så bra som möjligt.

Så, Vad behöver man? :)

Tack.

• Svar på tråden Till en katt - Vad behöver jag?
  • ellenerika

Okej, Då har jag lite mer koll i alla fall. Tack.

Men nemo01 , det om att man måste köpa två katter, varför då? Jag känner massvis som bara har en katt och dom mår inte dåligt av det.

• ellenerika

Förresten, Hur mycket kostar en katt i månaden ungefär? :)

• Mariiiiiie

Har 2 katter. Försäkring för hanen är 90 i månaden och 80 för honan. Köper 7kilo torrfoder ungefär varannan månad för 200 och kattsand för 100. Så det är inte dyrt, enligt mig

• ellenerika
    Mariiiiiie skrev 2011-02-10 13:04:38 följande:
    Har 2 katter. Försäkring för hanen är 90 i månaden och 80 för honan. Köper 7kilo torrfoder ungefär varannan månad för 200 och kattsand för 100. Så det är inte dyrt, enligt mig
    Nä, det lät inte alls dyrt.
  • vettefan

Bor du i lägenhet med balkong? I så fall så tycker jag att du ska investera i ett hönsnät som du sätter på balkongen så att katterna kan sitta där å spana utan att få för sig att hoppa ner.

• ellenerika
    vettefan skrev 2011-02-10 13:51:16 följande:
    Bor du i lägenhet med balkong? I så fall så tycker jag att du ska investera i ett hönsnät som du sätter på balkongen så att katterna kan sitta där å spana utan att få för sig att hoppa ner.
    Nää, Jag har ingen balkong :)
  • nemo1

Avråder dig starkt för att handla torrfoder i matbutikerna. Vill du att dina katter ska hålla sig friska många år så köper du ett kvalitetsfoder. Som jag skrev så är det inte för intet katthemmen inte säljer kattungar som ensamkatter, en kattunge har stort behov av en kattkompis att leka med.

• leolina1980
    nemo1 skrev 2011-02-10 14:22:33 följande:
    Avråder dig starkt för att handla torrfoder i matbutikerna. Vill du att dina katter ska hålla sig friska många år så köper du ett kvalitetsfoder. Som jag skrev så är det inte för intet katthemmen inte säljer kattungar som ensamkatter, en kattunge har stort behov av en kattkompis att leka med.
    Inte om dom får gå ut och om ägaren har mycket tid för kissen..
Svar på tråden Till en katt - Vad behöver jag?