Du har säkert fått många bra svar (och några mindre bra
) men jag kan ju säga hur det gick för mig när jag skaffade en kattunge för 4 år sedan.
Jag köpte henne från en familj, hon var 13 veckor när hon flyttade hem till mig och det var på sommaren och jag hade två veckor ledigt mellan sommarjobbet och nästa jobb jag skulle börja på. Det är jättebra att ha åtminstone en vecka att kunna vara hemma med kattungen. Annars kommer den kanske känna sig övergiven.
En toalettlåda med skopa, en transportlåda, matskålar... om det är en långhårig katt kanske lite borstar och sånt, en kloklippare kan vara bra att ha men allt sånt kan man ju köpa sen. Lite klädrullar att rolla av kläder och soffa med ;) En försäkring skaffade vi nyss, det är ju alltid bra att ha om katten skulle råka ut för nåt, det kostade för oss 700 kr per år.
När jag började gå till jobbet klarade sig kattungen ensam hemma själv, men när jag sov borta första gången hos min nya pojkvän så hade hon kissat på golvet när jag kom hem dagen efter. Hon var nog rädd att jag hade övergett henne.
Det beror helt på katten, men de klarar av att vara ensamma hemma om de känner sig trygga och du ger dem massor av kärlek och gos och lek när du väl är hemma. På tal om lek, några leksaker kan vara bra att ha
Lycka till och ha så mysigt med den nya familjemedlemmen!