• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise

Måste tillägga att den är helt underbar den där vagnen, neele!

Majken 100421
  • neele
    Uliise skrev 2011-05-16 11:07:18 följande:
    Måste tillägga att den är helt underbar den där vagnen, neele!
    Åh tack för infon!!! Solig Ska genast kolla runt efter lite mer information!

Jag tycker den är jättefin och jag är så ledsen att mina föräldrar slängde den på soptippen Jag hade mer än gärna använt den idag! Fast å andra sidan förvarade de den i uthuset bland fåglar, getingbo och liknande  
  • imsel
    neele skrev 2011-05-16 10:09:15 följande:
    Självklart! {#emotions_dlg.flower} Vi är fler än vi tror! Skrattande
    Tackar Solig

Just nu blir det kanske inte så många vagnar köpta..Sonen är 2 år och har just nu en Kronan sulky.
    Har även en brun teutonia spirit som står i farstun. (används inte men har inte velat sätta den på kallvinden på vintern)
    På vinden har jag en brun liggvagn från 70-talet.
    Hos mamma finns en 80-talsliggvagn från emmaljunga och en till 70-talsvagn i blått med broderier.
    Tror jag har bilder på alla i mitt galleri om nån vill kolla Glad

Hade jag haft råd så hade det säkert funnits fler vagnar Flört
    Skulle gärna ha/prova en bugaboo cameleon..
    april 09 kom min bebbe
  • Uliise
    imsel skrev 2011-05-16 15:43:46 följande:
    Tackar Solig

Just nu blir det kanske inte så många vagnar köpta..Sonen är 2 år och har just nu en Kronan sulky.
    Har även en brun teutonia spirit som står i farstun. (används inte men har inte velat sätta den på kallvinden på vintern)
    På vinden har jag en brun liggvagn från 70-talet.
    Hos mamma finns en 80-talsliggvagn från emmaljunga och en till 70-talsvagn i blått med broderier.
    Tror jag har bilder på alla i mitt galleri om nån vill kolla Glad

Hade jag haft råd så hade det säkert funnits fler vagnar Flört
    Skulle gärna ha/prova en bugaboo cameleon..
    Åh vilka vfina retrovagnar du hade i galleriet
    Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-17 00:00:41 följande:
    Angående retrovagnar, anses den här vagnen som retro?

Enligt säljaren är det sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Men om man kollar på "Emmaljunga" märket på chassit så måste den vara från tidigt 90-tal.

www.blocket.se/stockholm/Liggvagn_33457543.ht...
    Det stämmer, det är en Concord från tidigt 90-tal
    Majken 100421
  • myran82

Jag är också vagnstokig, kollar mest & köper mindre. Men hade ekonomin tillåtit hade jag haft en egen vagnspark hehe

Just nu finns en emmaljunga edge -02 som används som balkongvagn, en citycross och en teutonia timmy som vi varierar mellan beroende på vad vi hittar på. I stan används timmyn & på promenader citycrossen.

Om det blir någon mer barn vill jag gärna ha en gammal retrovagn samt alla de andra vagnarna vi har + ev syskonvagn. Tror INTE sambon går med på det.

• neele
    Uliise skrev 2011-05-17 09:19:58 följande:
    Det stämmer, det är en Concord från tidigt 90-tal
    Jag fastnade på blocket igår kväll nämligen, lite längre än jag egentligen borde
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2011-05-17 09:27:19 följande:

Om det blir någon mer barn vill jag gärna ha en gammal retrovagn samt alla de andra vagnarna vi har + ev syskonvagn. Tror INTE sambon går med på det.

Vilken tjurig och ogin sambo du har

Min make är nästan nöjd nu, jag ahr sålt bort min minilaptop, en bumbostol (som jag hittade på loppis för 5kr) och idag babyskyddet, så det finns "massor" pengar i spargrisen.
    Däremot det där att kanske sälja iväg någon av vagnarna... Alltså, jag kan tänka mig sälja trekkon och ersätta den emd en billigare vagn, och att sälja paraplyvagnen och köpa en bättre, men då blir det endå inte mindre vagnar, så jag avstår nog ett tag till
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-05-17 12:19:03 följande:
    Vilken tjurig och ogin sambo du har

Min make är nästan nöjd nu, jag ahr sålt bort min minilaptop, en bumbostol (som jag hittade på loppis för 5kr) och idag babyskyddet, så det finns "massor" pengar i spargrisen.
    Däremot det där att kanske sälja iväg någon av vagnarna... Alltså, jag kan tänka mig sälja trekkon och ersätta den emd en billigare vagn, och att sälja paraplyvagnen och köpa en bättre, men då blir det endå inte mindre vagnar, så jag avstår nog ett tag till
    Gäller att trixa lite, jag fick in endel på mitt säljande och håller på, så nu ska sambon få en saccosäck så kanske han blir tyst ett tag. Tänkte kränga paraplysulkyn också den är jag inte förtjust i alls. Gillar inte den sortens vagn. 
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare