• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel
    stor grön drake skrev 2011-05-19 17:40:20 följande:
    UÄÄÄÄÄ!!!
    Fick veta igår att Graco har släppt en paraplysulky (Fusio) med vändbar sittdel, som har 170 grader liggläge, men som även går att bytas mot liggdel... VILL HA!!!! och det är precis vad vi skulle behöva om vi sålde Trekkon och paraplyvagnen... Men den kostar ju mer ny än vad trekkon gjorde...
    Vad kostar den?
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

En sånhär har min son

Det var var visserligen inte jag som köpte den, han fick den av mormor i julklapp.
    Han äälskar att köra omkring på grejer (ALLT som går att flytta typ )

april 09 kom min bebbe
  • neele
    imsel skrev 2011-05-20 23:17:36 följande:
    En sånhär har min son

Det var var visserligen inte jag som köpte den, han fick den av mormor i julklapp.
    Han äälskar att köra omkring på grejer (ALLT som går att flytta typ )
    En sån har min dotter också, fast med ett vitt och mörkblått rutigt mönster. När jag letade sulky till henne var mitt enda krav att den inte skulle vara rosa, haha.
  • Blåklint77

Åh jag älskar också vagnar! Har hittills avverkat en Brio Happy och en Quinny speedi, nu har jag en Mutsy som jag älskar. Har även avverkat två Carena sulkys som jag inte alls gillar och är ute efter en ny men de som verkar smidiga tycker jag är lite för dyra, någon som har några tips?

• Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-05-19 17:40:20 följande:
    UÄÄÄÄÄ!!!
    Fick veta igår att Graco har släppt en paraplysulky (Fusio) med vändbar sittdel, som har 170 grader liggläge, men som även går att bytas mot liggdel... VILL HA!!!! och det är precis vad vi skulle behöva om vi sålde Trekkon och paraplyvagnen... Men den kostar ju mer ny än vad trekkon gjorde...
    Kollade på den i affären, jättefin men på tok för små och plastiga hjul tycker jag...dyr var den oxå om jag minns rätt. Nån som testat p&t smart med adapters så man kan ha den i liggläge?

• t0va

hmm... jag som lovat sambon att inte köpa mer barnvagnar. Hittade en dockvagn nu, en Emmaljunga från 60-talet tydligen. Nu när jag ändå ska klä om sulkyn så kan jag ju göra en ny klädsel till den också. Visserligen 100kr, ska titta imorgon och fundera inatt. 

sonen ska få en vagn och docka om 3månader när han fyller 1år och det är väl lite coolt att ha en gammal dockvagn.  

• JwJw

Är det bara jag som blir trött på mig själv och vagnbytandet? blir aldrig helt nöjd:O

• stor grön drake
    JwJw skrev 2011-05-22 16:32:34 följande:
    Är det bara jag som blir trött på mig själv och vagnbytandet? blir aldrig helt nöjd:O
    Njaä... min man och min mamma är ju rejält trötta på mitt vagnande, iof har jag "bara" bytt ut en, men det finns fortfarande 6 vagnar i vår ägo i detta nu (5 i bruksskick, eller, den 6:e är i bruksskick men den är så fin så man nänns ju inte på den) och har ett litet projeklt på gång, det finns en sittvagn i svärisarnas uteföråd som är väldigt lik liggvagnsägget från -54, och den skulle ju vara kul att rusta upp... Drömmer
  • JwJw
    stor grön drake skrev 2011-05-22 18:57:54 följande:
    Njaä... min man och min mamma är ju rejält trötta på mitt vagnande, iof har jag "bara" bytt ut en, men det finns fortfarande 6 vagnar i vår ägo i detta nu (5 i bruksskick, eller, den 6:e är i bruksskick men den är så fin så man nänns ju inte på den) och har ett litet projeklt på gång, det finns en sittvagn i svärisarnas uteföråd som är väldigt lik liggvagnsägget från -54, och den skulle ju vara kul att rusta upp... Drömmer
    haha inne på min 5e sonen är 8 månader och jag är less igen problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken som skulle passa mig bäst ;)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare