• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    myran82 skrev 2011-05-17 09:27:19 följande:

Jag är också vagnstokig, kollar mest & köper mindre. Men hade ekonomin tillåtit hade jag haft en egen vagnspark hehe

Just nu finns en emmaljunga edge -02 som används som balkongvagn, en citycross och en teutonia timmy som vi varierar mellan beroende på vad vi hittar på. I stan används timmyn & på promenader citycrossen.

Om det blir någon mer barn vill jag gärna ha en gammal retrovagn samt alla de andra vagnarna vi har + ev syskonvagn. Tror INTE sambon går med på det.

Haha, du låter som mig, och din sambo som min sambo
    Majken 100421
  • neele

Min sambo sa för ett tag sen att man inte kan ha barnvagnar som intresse!
    Nu är han tyst för jag har bevisat motsatsen de senaste åren

• Uliise
    neele skrev 2011-05-17 21:03:49 följande:

Min sambo sa för ett tag sen att man inte kan ha barnvagnar som intresse!
    Nu är han tyst för jag har bevisat motsatsen de senaste åren

KLART man kan! Om man kan gilla tex. bilar (gillar jag lite också) så varför inte barnvagnar?
    Majken 100421
  • imsel
    Uliise skrev 2011-05-16 23:18:41 följande:
    Åh vilka vfina retrovagnar du hade i galleriet
    Visst har jag

Jag har försökt sälja den blåa retrovagnen, men ingen har köpt (inte många här i min lilla stad som är så intresserade av sånt )
    Och funderat på att sälja teutoian..men dels så orkar jag inte tvätta den (lite små matfläckar här och var) och dessutom så är det inte ens vi som betalat för den, det har svärmor gjort :-P  Så jag tror hon skulle tycka det är lite fräckt att sälja den..
    Men jag skulle hellre vilja ha en bugaboo om/när vi får nästa barn..haha
    april 09 kom min bebbe
  • neele
    Uliise skrev 2011-05-17 21:37:06 följande:
    KLART man kan! Om man kan gilla tex. bilar (gillar jag lite också) så varför inte barnvagnar?
    Exakt så sa jag! Bilar är ju ett transportmedel, det är ju barnvagnar också, haha! Då förstod han väl inte riktigt vad barnvagnsintresse innebar, men det vet han nu
  • imsel

Min sambo är också lite anti till flera vagnar..men bara han får fundera ett tag när jag velat ha en ny vagn så brukar det gå bra :-P
    (har dock inte haft så många, mer än en till retrovagn..som typ aldrig blev använd för den skrangalde så mycket)

Men mina vänner och släkt tycker jag är helt knäpp. Min mamma blir nästan sur när jag ens pratar om att jag skulle vilja ha en ny vagn Obestämd
    Och det är inte kostnaden hon bryr sig om (för jag har köpt alla retrovagnar billigt, ja och teutonian fick vi ju, så det är bara Kronan som jag betalat en del för) .. jag fattar inte vad hon ens ska ha med det att göra..

april 09 kom min bebbe
  • neele
    imsel skrev 2011-05-17 22:03:09 följande:
    Visst har jag

Jag har försökt sälja den blåa retrovagnen, men ingen har köpt (inte många här i min lilla stad som är så intresserade av sånt )
    Och funderat på att sälja teutoian..men dels så orkar jag inte tvätta den (lite små matfläckar här och var) och dessutom så är det inte ens vi som betalat för den, det har svärmor gjort :-P  Så jag tror hon skulle tycka det är lite fräckt att sälja den..
    Men jag skulle hellre vilja ha en bugaboo om/när vi får nästa barn..haha

Jag drömmer också om en Cameleon! Brun liggdel/sittdel och sandfärgad sufflett! Drömmer 
    Sen igår vill jag även ha den där Emmaljunga Lovelinen som jag la in bilder på...

Med nya vagnar kör jag och sambon kompromiss, jag får köpa en ny vagn - om vi säljer den gamla. Men vi skulle inte ha plats med flera vagnar heller, vi kan inte släpa upp någon i lägenheten, källaren är redan full och jag tror inte grannarna skulle uppskatta om det stod tre vagnar i trapphuset till endast ett barn Tungan ute

• t0va

åh, nu ser det ut som om jag kanske hittat en sufflett till min sufflettlösa scooter. Hittade en på blocket som kan tänka sig att sälja enbart suffletten. Skulle vara kanon så blir min komplett och jag kan påbörja mitt projekt att göra om den i sommar. Än står vagnen hos min bror så jag har inte fått se den men han sa att den såg fin ut. 

• Uliise
    t0va skrev 2011-05-18 01:31:11 följande:
    åh, nu ser det ut som om jag kanske hittat en sufflett till min sufflettlösa scooter. Hittade en på blocket som kan tänka sig att sälja enbart suffletten. Skulle vara kanon så blir min komplett och jag kan påbörja mitt projekt att göra om den i sommar. Än står vagnen hos min bror så jag har inte fått se den men han sa att den såg fin ut. 
    Vad kul! Och roligt för oss som förhoppningsvis får se resultatet, alltid kul med folk som gör själv
    Majken 100421
  • stor grön drake

UÄÄÄÄÄ!!!
    Fick veta igår att Graco har släppt en paraplysulky (Fusio) med vändbar sittdel, som har 170 grader liggläge, men som även går att bytas mot liggdel... VILL HA!!!! och det är precis vad vi skulle behöva om vi sålde Trekkon och paraplyvagnen... Men den kostar ju mer ny än vad trekkon gjorde...

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare