• carrie1

Fördelar med att få en pojke..?

Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad är fördelarna med att få en pojke?

Jag har en tjej på strax 2 år och väntar nu tillökning i sommar, en pojke. Jag trodde nog att det skulle bli en till tjej så blev förvånad av att det är en liten pojke i magen. Det känns annorlunda, spännande och ovant med en pojke då jag har vuxit upp med bara tjejer (mamma och systrar).

Ni som har fått pojkar, kan ni inte berätta vad som är fantastiskt med att få en pojke (för det förstår jag att det är lika underbart med en pojke som en flicka) och varför ni älskar att ha en liten kille:)

• Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?
  • Balahir

jag tycker det är lättare att byta bajsblöja på en kille. annars vetefan...

• Trinity78

Han lär väl tjäna mer pengar som vuxen och kan ta hand om sina åldrande föräldrar ekonomiskt

Reproductively challenged
  • TEmamma
    Kazeer skrev 2011-02-10 06:24:48 följande:
    *skakar förbryllat på huvudet*
  • bustösen
    Balahir skrev 2011-02-10 08:15:36 följande:
    jag tycker det är lättare att byta bajsblöja på en kille. annars vetefan...
    precis det jag tänkte skriva =)
    jobbar som förskollärare och har märkt att det finns barn av alla sorter, oavsett kön. Och det enda som är en fördel med att vara pojke - rent generellt - är just det att det är lättare att torka bort bajset när de har blöja.
  • Louella

Är lika roligt som att få en flicka! det jag gillar mest att göra med min son är att pyssla, läsa sagor, brottas, gå och simma, gosa och spela fotboll. Dvs exakt samma saker som med en dotter!

• Ledilnaan

Av vad jag har hört från kompisar och andra som har döttrar, så är sönerna rena himmelriket i jämförelse när de är i tonåren. Mindre humörförändringar mm.

• Minifer
    bustösen skrev 2011-02-10 11:47:59 följande:
    precis det jag tänkte skriva =)
    jobbar som förskollärare och har märkt att det finns barn av alla sorter, oavsett kön. Och det enda som är en fördel med att vara pojke - rent generellt - är just det att det är lättare att torka bort bajset när de har blöja.
    ja det är ju sant! Vi har en av varje, och det är ju betydligt mer torkande på lilltjejen
  • Gravid2010

fördelen är att han har en chans att bli hockyproffs.. tjäna massor med stålars och betala för mig när jag blir gammal och grå...

....å sen håller han mig i form med sin outtömliga energi och påhittighet.

Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?