• carrie1

Fördelar med att få en pojke..?

Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad är fördelarna med att få en pojke?

Jag har en tjej på strax 2 år och väntar nu tillökning i sommar, en pojke. Jag trodde nog att det skulle bli en till tjej så blev förvånad av att det är en liten pojke i magen. Det känns annorlunda, spännande och ovant med en pojke då jag har vuxit upp med bara tjejer (mamma och systrar).

Ni som har fått pojkar, kan ni inte berätta vad som är fantastiskt med att få en pojke (för det förstår jag att det är lika underbart med en pojke som en flicka) och varför ni älskar att ha en liten kille:)

• Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?
  • MammaG

Vilken märklig frågeställning.... Du får väl fundera på vad som är fantastiskt med att få en dotter, så har du svaret där.
    Varför älskar du din dotter?

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • MammaG
    RosaNapp skrev 2011-02-10 14:56:17 följande:
    Kan inte se någon fördel med att få pojke. En nackdel är ju att dom sägs äta mer än flickor i tonåren...

Har en flicka och tre pojkar...
    Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • tahira
    nirakanna2 skrev 2011-02-10 13:29:30 följande:
    Sonen kommer aldrig att få mensvärk...
    Det tänkte jag också på. Just den perioden med första mensen och första mensvärken och bindor och tamponger och skit. Det var nog den värsta perioden i mitt liv, jag är så glad att mitt barn inte behöver gå igenom det
  • Tygtiiger

Jadu... för att han är han? Jag kan inte komma på något som är särskilt underbart med en son. Min son ÄR en pojke, det är en del av vem han är och jag kan inte föreställa mig att han skulle varit en dotter. Vi har en varm och nära kontakt, vi är väldigt lika, han är å andra sidan väldigt lik sin far också, han är en rolig, klok och eftertänksam person och ja, jag kan inte komma på något som är särskilt typiskt med att han är en pojk.

Det är inte mer avgörande för vår relation att han har snopp än att han har blå ögon.

Jag skulle däremot kunna skriva en uppsats om varför det är underbart att ha just HONOM som son, baserat på hans personlighet, istället för på hans snopp!! Jag tror att du skulle kunna göra detsamma med din dotter!

Jo, en sak kan jag faktiskt komma på som verkar enklare med söner än med döttrar. Det verkar lättare att tvätta en pojkbebis som har bajsat än en flickbebis, det är färre veck i underlivet - en snopp och en pung är rätt släta i jämförelse med en snippa. Annars kan jag inte komma på något särskilt?

Krupke, we've got problems of our own!
  • Bubbis10
    AnLj skrev 2011-02-10 17:08:02 följande:
    Jag älskar mitt barn för att det är ett barn och inte ett kön! Fan, varför måste det skilja sig i en föräldrers känor för att man får en pojke eller flicka? Eller hur man beter sig mot barnet? Det kommer jag aldrig förstå! Mitt barn är en individ med sina behov, som troligtvis inte skiljer sig nämnvärt mot ett litet barn av det andra könet. Det är vi som skapar de behoven!
    ja en väldigt konstig fråga tycker jag, hm..jag har en dotter på 12 år å en liten son på 5 månader,jag älskar dom båda villkorslöst å ser dom som de individer dom är,inte vad dom har för kön..konstigt aså,skulle man göra skillnad pga det?
  • AnLj
    Bubbis10 skrev 2011-02-10 19:15:48 följande:
    ja en väldigt konstig fråga tycker jag, hm..jag har en dotter på 12 år å en liten son på 5 månader,jag älskar dom båda villkorslöst å ser dom som de individer dom är,inte vad dom har för kön..konstigt aså,skulle man göra skillnad pga det?
    Jag svarade på ts, som ansåg att det är tydligen stor skillnad mellan könen. Jag blev provocerad och ville ställa ts en motfråga. Jag älskar mitt barn för att det är just mitt, och inte för att det har en snopp. Thatis it!
  • Bubbis10
    AnLj skrev 2011-02-10 19:32:50 följande:
    Jag svarade på ts, som ansåg att det är tydligen stor skillnad mellan könen. Jag blev provocerad och ville ställa ts en motfråga. Jag älskar mitt barn för att det är just mitt, och inte för att det har en snopp. Thatis it!
    haha joo exakt å jag håller med dig till 100%
  • MrsMia

Pojkar behöver inte ta av byxorna för att kissa, räcker ju med att knäppa upp gylfen. Kan vara himla praktiskt om de blir superkissenödiga på väg hem och inte hinner till toaletten. De behöver inte flasha hela baken utan kan kissa lite diskret.

• Rae

Har ju bara pojkar så jag vet inte om jag hade tyckt annorlunda om jag hade haft en tjej med men mina pojkar är härliga, busiga, roliga, gosiga, framåt och helt enkelt underbara. Dessutom är jag fortfarande den den vackraste kvinnan i världen för dem och det säger de på olika saätt varje dag. Jag säger bara det...de tjejerna som träffar dem kommer falla som furor!

• j 3 n N y

Om du har en pojke är det bara en snopp att oroa sig för. Med en flicka måste du oroa dig för ALLA andra snoppar. :)

Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?