• carrie1

Fördelar med att få en pojke..?

Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad är fördelarna med att få en pojke?

Jag har en tjej på strax 2 år och väntar nu tillökning i sommar, en pojke. Jag trodde nog att det skulle bli en till tjej så blev förvånad av att det är en liten pojke i magen. Det känns annorlunda, spännande och ovant med en pojke då jag har vuxit upp med bara tjejer (mamma och systrar).

Ni som har fått pojkar, kan ni inte berätta vad som är fantastiskt med att få en pojke (för det förstår jag att det är lika underbart med en pojke som en flicka) och varför ni älskar att ha en liten kille:)

• Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?
  • nirakanna2

Sonen kommer aldrig att få mensvärk... Jag hade inte ställt in mig på pojke eller flicka när vi fick vår son, men blev väldigt ställd över att han var så lik mig nyfödd. En pojke skulle i min föreställningsvärld vara lik sin pappa

• Trinity78
    nirakanna2 skrev 2011-02-10 13:29:30 följande:
    Sonen kommer aldrig att få mensvärk...
    Tänkte inte på det! Min son kommer inte att ärva min endometrios och det är ett jäkla stort plus! (Däremot kommer han förmodligen att få en ökad benägenhet till andra autoimmuna sjukdomar)
    Reproductively challenged
  • Underbara ungar
    jemppa skrev 2011-02-10 13:20:10 följande:
    Lättare att övertala tonårsdottern att göra abort än att övertala sonens "nån tillfällig snärta" att göra det... ;)
    Hemska tanke
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Cloudy

Jag har två döttrar och jag hoppas att det är som de säger att pojkar är lugnare i humöret annars ser jag inte vad skilladen ska vara förrutom snoppen? Mina döttrar har aldrig behandlats som dockor i klänningar eller som objekt.

Jag har uppfostrat tjejerna till att vara fria individer som ska våga testa på saker, stå upp för orättvisor och klätt dem i färgglada snygga könsneutrala kläder och kommer köra likadant med pojken.

• RosaNapp

Kan inte se någon fördel med att få pojke. En nackdel är ju att dom sägs äta mer än flickor i tonåren...

Har en flicka och tre pojkar...

• Livisu

Se barnet som en människa. Att fråga efter vissa fördelar med ett visst kön är idiotiskt. Precis som att alla pojkar är likadana... (antar att dem som frågar är just sådana som kommer ha förväntningar på barnet utifrån könet och uppfostra det därefter, upprätthållare av normer sas...) Tragiskt...

• Balahir
    Livisu skrev 2011-02-10 16:29:08 följande:
    Se barnet som en människa. Att fråga efter vissa fördelar med ett visst kön är idiotiskt. Precis som att alla pojkar är likadana... (antar att dem som frågar är just sådana som kommer ha förväntningar på barnet utifrån könet och uppfostra det därefter, upprätthållare av normer sas...) Tragiskt...
    och vill man uppfostra ett barn efter normer så gör man det, vad gör det DIG?
    btw så har det kommit fram några fördelar (utifrån olika personer, olika saker) så är det idiotiskt att säga att det är lättare med bajsblöja på killar än tjejer?
  • Livisu
    Balahir skrev 2011-02-10 16:58:35 följande:
    och vill man uppfostra ett barn efter normer så gör man det, vad gör det DIG?
    btw så har det kommit fram några fördelar (utifrån olika personer, olika saker) så är det idiotiskt att säga att det är lättare med bajsblöja på killar än tjejer?
    Ja. fortfarande är det det.
  • Balahir
    Livisu skrev 2011-02-10 17:04:21 följande:
    Ja. fortfarande är det det.
    så det är idiotiskt att säga att det är lättare att få tag på svensk färskpotatis på sommaren?
  • AnLj

Jag älskar mitt barn för att det är ett barn och inte ett kön! Fan, varför måste det skilja sig i en föräldrers känor för att man får en pojke eller flicka? Eller hur man beter sig mot barnet? Det kommer jag aldrig förstå! Mitt barn är en individ med sina behov, som troligtvis inte skiljer sig nämnvärt mot ett litet barn av det andra könet. Det är vi som skapar de behoven!

Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?