EnköpingsTråden Part3!!!!
suck, tänk om gubben min ändå kunde komma hem från akuten - han har varit där sedan 15-tiden.
Hälla: sluta prata i telefonen - jag försöker ringa till dig men det tutar bara upptaget *ler*
suck, tänk om gubben min ändå kunde komma hem från akuten - han har varit där sedan 15-tiden.
Hälla: sluta prata i telefonen - jag försöker ringa till dig men det tutar bara upptaget *ler*
Nu är äntligen gubben min på väg hem från akuten - han ringde nyss.
Michanna & tesslita: i tisdags natt (ca 02.45) när Peter var på toa svimmade han (han åkte hem tidigare från jobbet för att han hade en sån j***a huvudvärk och var stel i nacken). Har även haft ont vid bröstet (orolig eftersom svärmor dog p.g.a hjärtat).
Stannade hemma från jobbet onsd, torsd & fred. Ont i huvud + stel i nacken onsd & torsd.
Mådde jättebra fred & lörd. Skjutsade barnen till mormor (Bålsta) i lördags kväll.
När vi skulle hämta dom igår så fick han ont i huvudet igen + kände sig yr så en kompis "gubbe" (=meris kille) skjutade honom till akuten och sedan hämtade våra barn.
Nåväl, huvudvärken & yrseln kom av att Peter var stel i nacken + att han var sjuk för några veckor sedan och ont i bröstet mest för att han är otränad.
Doktorn trodde att allt detta kom nu på en gång eftersom Peter har fått göra allt hemma p.g.a problemen med min mage.
Innan så har han inte haft tid att känna efter hur han mår och nu när min mage är bättre så kommer det.
tesslita: jag hoppas att det går bra för dig på auroramottagningen - håller tummarna!!
pipen: Prostens Lekstuga har öppet måndag, onsdag & fredag 9 - 11.30, tisdag 13.30 - 16.
GladaVirre: både Nicklas (5 år o 4 mån) & Linnea (2 ½ år) bytte till växasäng när de var 1 år. Och Nicklas är ju född 7 veckor för tidigt så han var ju egentligen bara 10 månader.
Det har gått jättebra hela tiden. Båda 2 har sovit hela natten ända sedan de kom hem från BB. Om de har vaknat på natten nån ggn sedan de bytte säng så har de kommit direkt in i vårt rum.
Om ni är oroliga för att Alex ska komma åt farliga saker när han går ur sängen på natten - typ bokhylla & andra tunga möbler sätter ni fast i väggen med "säkerhetsgrunkor" (kommer inte på namnet) som finns att köpa på b.l.a Coop Forum, Ikea.
Knivar mm lägger ni i ett skåp som han inte kommer åt.
tesslita: hur gick det på auroramottagningen idag? Förresten, sist du var på spec-mvc: vilken doktor träffade du då? Nyfiken eftersom jag känner alla där.
Nika och Noel: som sagt så har både Nicklas & Linnea sovit hela natten ända sedan de/vi kommit hem från sjukhuset.
Nåja, nåt undantag finns väl att de har vaknat på natten men det är lätträknat.
Vi har inte gjort nåt speciellt - har bäddat ner dom i sängen och lagt favoritnallen brevid. Ger en flaska välling (L äter välling fortfarande & N äter yoghurt innan han hoppar i säng).
Båda 2 vill gärna lyssna på musik när de ska somna (prova gärna det).
Det är nog Michanna du tänker på som har gett ersättning - men även vi har gett våra barn ersättning.
Som sagt - mitt råd är att bädda ner Noel mysigt med favoritnallen brevid och en flaska välling och att han får lyssna en liten stund på musik.
GladaVirre: att jag INTE ammade beror på att med Nicklas hade jag indragna bröstvårtor och med Linnea så fick jag ju sömnmedel (då jag låg i respirator), morfin mot smärtan + "lugnande" (typ Sobril) för att jag hade mardrömmar om respiratorn - och detta är ju inte sååååååå bra att överföra till sitt barn.
Men jag kunde ge båda mina ben för att få amma!!
GladaVirre: nä, jag menade inte att du menade nåt illa, ville bara ge mina synpunkter. Men som du sa, bebisarna får närhet & mat ändå. Och man kan ha mysigt även med nappisen *ler*