Inlägg från: GladaVirre |Visa alla inlägg
  • GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Är det någon som är sugen på en ny skitsnygg Deisel tröjja i strl S/M, det är en kopia men helt oanvänd,. ljusblå med vit text. Nån som e sugen på att köpa den? Jag har för långa armar.

(skickar det igen)

• GladaVirre

frågar igen: ingen som är bra på tyger?
    På träffen så får ni gärna ta med er tyger som ni ska slänga eller inte kan ha kvar. Om ni har några gammla kläder som ni inte ens tänkt slänga så vill jag gärna kolla på det! Är det verkligen fint tyg så köper jag det gärna för en liten peng.

• GladaVirre

dessie: nä asså inga kläder..bara olika tyger Så har du tex någon kjol med coolt mönster så=)

• GladaVirre

tess: både nika och jag antog att ny skulle vara bäst eftersom beg. inte var så bra som du sa. ( eller kom från en främling) så hon kollade upp lite nya för ett bra pris. nåja det löser sig!

nika: nä jag somnade,. trodde du gått! jag är såååå trött, du får inte hålla mig uppe så länge närå dum vana!

• GladaVirre

det ska jag oxå gå på!! påminn om det sen

Oj jag handlade en massa saker.. det var få saker han inte använde.. men det är så olika. Jag var färdig handlad när det var ca 4-5 månader kvar,. fast kläder fick man inte nog av.
    Jag har en lista sparad som jag kopierar in..

*Badtermometer (kanon så man får rätt temperatur)
    *Borste (babyborste som används efter ett tag)
    *nagelknippsare/sax (allt med naglar ska man vara försiktig med i början)
    *skötbord (och allt som tillhör det, tvättlappar, blöjjor, salvor (men helst vanlig mat olja)
    *säng med tillbehör
    *kläder /leksaker/böecker, musik CD
    * bröstpump
    * vagn
    * babygym 2 st
    * barnstol
    * fårfäll (eller vad et kallas) varmt och skönt på vintern eller i vagnen
    * massa inredning, mattor, tavlor , lampor m.m
    * gåstol
    * hoppgunga (nog det enda som inte var poppis)
    * nappen var onödigt (tyckte han inte om )
    * massa nappflaskor är bra att ha!!
    * Bärsele (köpte jag efterår och använder fortfarannde dagligen), det är en Ergo bärsele och är helt underbar!! Det är våran bästa kompis
    * alvedon (stolpiller)*apoteket*
    * nässug* apoteket eller leksaks affär*
    * koksalt (för täppt näsa, bra o ha om dom får svårt o sova pga täppt näsa)*apoteket*

det är inte så dyrt,. och grejjerna kom verkligen till användning,. allt!! Det är bra o ha ett litet apotek hemma ifall det är nått. Det finns säkert en massa mer, det ska finnas en lista här på fl, men mycket är trams också.. man märker vad som behövs.

Mycket kuddar,blöjjor, ditt bröst, godis och massa filmer är igentligen det enda som behövs i början

• GladaVirre

asså våran gåstol, hoppgunga, babygym ock LäraGåVagn köpte vi för 170 kr för ALLTIHOP.. så man kan hitta billigt=) Man får kolla kvaliten bara innan man köper,. noga.

• GladaVirre

oj kanske måste skriva också, att man ska inte ge små spädbarn alvedon bara sådär.. blir dom sjuka eller febriga så ska man alltid råd fråga med en läkare (eller åka dit), innan man ger,. men det är bra tills dom blir lite äldre iaf=)

• GladaVirre

nika: snälla påmin mig om marknaden!!!! kan vi sällskapa dit? men det är lååångt till april..=/tråkigt

• GladaVirre

michanna: ja det är olika det där, tex Alex kan man INTE ge flytande,. (det är ju jätte äckligt), och barnbil stol måste man ju ha från BB osv.. men jag menade barnstol (som används när dom blivit större)
    BabyBjörns bärsele är skräp! Det belastar ryggen och är inte ett dugg ergonomisk, verken för bebisen eller för en själv. Så det är helt klart värt att köpa en bättre som man kan använda mycket längre utan att känna tung belastning.

dessie: det är jätteroligt!! Jag har 4 olika ämnen, webbdesign, photoshop, engelska och svenska. det går jättebra och jag kännde redan massa människor därifrån=) Det är en helt annan sak att plugga på komvux Jag tycker verkligen du ska testa!! Jag vill inte alls ha nånting med vården att göra, men det verkar kul för dom som går det. Hör av dig till skolan för dom startar lite då och då!!(ofta)

Sodaspring: Åhh så söt!!! grattis!! han var jättegullig!!Anthony är jätte fint namn också,. jag gillar timothy jätte mycket, och detta var inte illa det heller Grattis!

• GladaVirre

Dessie: tack för katalogen ocg tillbehöret Jag var jätteglad! Tänkte köpa en salva, jag kommer förbi dig när jag kan!!

Nika!! Jag var på dagiset idag... WOOOOW säger jag bara!! Det kändes så himla bra, det var det finaste dagiset/daghemmet jag besökt i helsa enköping!! Jätte stort och fin lokaler! Barnen födda 04 ska även få ETT SLOTT att ha som förskola.. nä det var helt otroligt.. vi har tur.. 1-åringarna satt helt harmoniskt och åt själva, jag ska berätta allt sen.. det känns så bra!! Alex och Noel kommer i samma grupp!, även Sebastian!!

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!