Inlägg från: Dixabilly |Visa alla inlägg
  • Dixabilly

Gastric Bypass (GBP)

Hej hej.
    Jag har ÄNTLIGEN fått kallelse till Skönvik.. Väntat ett år. Väger hur mycket som helst och orkar inte längre, så detta kommer bli en enorm lättnad.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dixabilly

Tack. Går även hos ätstörningsklinik så de kommer trycka på också om operationen, så hoppas jag får lite förtur!

• Dixabilly

Har BMI på 46.6

• Dixabilly

Jag går i kognitiv terapi och är medveten om konsekvenserna. Jag tror mer att operationen kan hjälpa mig att få bukt på själva ätandet, sen att min terapi hos kliniken hjälper mig med det inre.

• Dixabilly
    Skit i det du skrev 2012-09-11 19:53:13 följande:
    Kan inte så mkt om ätstörningar men vad för nåt är det du har?

Jättebra att du får hjälp, annars kan det bli onödigt tufft för dig. Resan kan bli svår ändå.

Jag har BED, man kan kort säga att det är bulimi utan kräkningarna. Hetsätning. Men själva hetsätningen är 95% fel kost, och 5% psykiskt. Och vi arbetar nu med att få bort hetsätningen, och det går väldigt bra när jag följer matschemat.
    Så, när det är dax för operation ser jag mig själv klar med min ätstörningsproblematik. Sen tror jag att själva operationen kommer att ge min enorma själ att inte falla in i hetsätnings-stunderna för det handlar oftast om låg självkänsla och att jag desperat tänker "det är kört för min kropp ändå". Förstår du mig? :)
    På detta sätt ser jag att operation kommer kunna hjälpa mig enormt, för att hetsätningen grundar sig i desperation mot min enorma kropp..
    Sen är inte min hetsätningen lika "svår" som för de med bulimi.

• Dixabilly
    Skit i det du skrev 2012-09-12 12:20:37 följande:
    Ja hetsäter du så lär du ju sluta med det fort tror jag, om du är en av de som dumpar vill säga. Det är som en kickspark i ryggmärgen när man gjort fel.. Bra och dåligt på sitt sätt.

De säger ju att man först ska älska sig själv först. Att lösningen inte är att gå ner i vikt. MEN för MIG så var det räddningen.
    Jag har aldrig mått så här bra psykiskt som efter jag gått ner i vikt även om min resa varit kantad med massa problem. Och fortfarande är.

Inga mediciner i världen hade kunnat göra detta för mitt psyke. Dock har jag ju kvar min skit men den är lättare nu.

Jag har hatat min kropp och mig själv. Varje dag. Velat dö.
    Nu vill jag inte alls dö. Visst har jag svårt att tycka om det jag ser i spegeln efter 67 kgs viktnedgång, det hänger å så. Men å andra sidan, det tar tid att vänja sig vid en ny kropp. Och det får ta tid.

Tycker du verkar ha mycket självinsikt. Mitt tidigare inlägg var inte menat som elakt utan var bara utav oro.
    Tyvärr är denna resan lite jobbigare för vissa men det talas det inte så mkt om.

Lycka till =)
    Nej nej, ingen fara, jag tog inte illa vid mig :)
    Jag känner detsamma, visst, jag kanske ska älska mig själv först, men hur i helvete ska man göra det när varje dag är en mardröm i sin egen kropp liksom.

Jag kämpar stenhårt nu för att bli av med min ätstörning för att bevisa att jag vill :)

• Dixabilly

Hur lång tid tar det egentligen mellan första läkarbesöket tills själva operationen?

• Dixabilly

Okej.
    Ah för jag fick vänta 1.5 år från att remissen var skickad fram tills jag ska träffa läkaren imorgon!
    Men, har jag tur, så kanske det går snabbt. Innan hade de så lång kö för operationen skedde endast på Falu lasarett. Men nu så har de öppnat för GBP i Mora också, och jag bor nästan där.

Har gjort en lista på alla negativa saker som min vikt påverkar mig med.. Kände mig en aning deppad när jag kommit till 1 ½ A4. :/
    Men, jag måste ha detta, mina besvär är enorma..

Vad var era värsta besvär innan operationen?

• Dixabilly

Okej.. Ah de flesta av mina vänner jag frågat har fått op jätte snabbt

• Dixabilly

Puh, var på första läkarbesöket idag, och jag blev godkänd. De tyckte jag var en "enkel" patient och beslutet togs snabbt.
    Min vikt var inte så jävla rolig, och mitt BMI ska vi inte snacka om.

Fick också veta att man måste hamna på 30 i BMI för att få kirurgi efteråt för skinnet! Så eventuellt måste jag "banta" när allt är klart, hahaha. Jaja, got to do, what I got to do!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)