Gastric Bypass (GBP)
Hej hej.
Jag har ÄNTLIGEN fått kallelse till Skönvik.. Väntat ett år. Väger hur mycket som helst och orkar inte längre, så detta kommer bli en enorm lättnad.
Hej hej.
Jag har ÄNTLIGEN fått kallelse till Skönvik.. Väntat ett år. Väger hur mycket som helst och orkar inte längre, så detta kommer bli en enorm lättnad.
Tack. Går även hos ätstörningsklinik så de kommer trycka på också om operationen, så hoppas jag får lite förtur!
Har BMI på 46.6
Jag går i kognitiv terapi och är medveten om konsekvenserna. Jag tror mer att operationen kan hjälpa mig att få bukt på själva ätandet, sen att min terapi hos kliniken hjälper mig med det inre.
Hur lång tid tar det egentligen mellan första läkarbesöket tills själva operationen?
Okej.
Ah för jag fick vänta 1.5 år från att remissen var skickad fram tills jag ska träffa läkaren imorgon!
Men, har jag tur, så kanske det går snabbt. Innan hade de så lång kö för operationen skedde endast på Falu lasarett. Men nu så har de öppnat för GBP i Mora också, och jag bor nästan där.
Har gjort en lista på alla negativa saker som min vikt påverkar mig med.. Kände mig en aning deppad när jag kommit till 1 ½ A4. :/
Men, jag måste ha detta, mina besvär är enorma..
Vad var era värsta besvär innan operationen?
Okej.. Ah de flesta av mina vänner jag frågat har fått op jätte snabbt
Puh, var på första läkarbesöket idag, och jag blev godkänd. De tyckte jag var en "enkel" patient och beslutet togs snabbt.
Min vikt var inte så jävla rolig, och mitt BMI ska vi inte snacka om.
Fick också veta att man måste hamna på 30 i BMI för att få kirurgi efteråt för skinnet! Så eventuellt måste jag "banta" när allt är klart, hahaha. Jaja, got to do, what I got to do!