-
Jag har inskrivning 21 jan och Opas 22 :)ViTillsammans skrev 2012-12-26 23:13:13 följande:inskrivning den 22 jan med op 23...de sa bara pang så varalt igång...
-
Jag frågade min kirurg, för jag måste ta mina antidep. + medicin för att jag är bipolär 2 varje dag, 4 piller sammanlagt. Men han sa att det inte var några problem.Loth skrev 2012-12-27 05:48:52 följande:Har tänkt på en sak, efter op ska man ju käka en himla massa piller, men hur får man ner den om man i princip bara kan teskeda in vatten? I dagsläget känns de som jag behöver minst ett halvt litet glas vatten för att få ner mediciner öht :)
-
Dixabilly skrev 2012-12-27 21:16:14 följande:Jag frågade min kirurg, för jag måste ta mina antidep. + medicin för att jag är bipolär 2 varje dag, 4 piller sammanlagt. Men han sa att det inte var några problem.Loth skrev 2012-12-27 05:48:52 följande:Har tänkt på en sak, efter op ska man ju käka en himla massa piller, men hur får man ner den om man i princip bara kan teskeda in vatten? I dagsläget känns de som jag behöver minst ett halvt litet glas vatten för att få ner mediciner öht :)
oj missförstod din fråga tror jag >< -
Jag har en fråga.
Håller ju på att flyta, förjävligt är det.
Tänkte på, om man liksom suger lite på en apelsinskiva, utan att äta liksom, är det okej?
Någon annan som har tips på hur man kan göra för att slippa ständiga tankar om mat..?
-
Jag mår förjävligt.
5 dagar och jag är nästan liggandes varje dag. Har gråtit varenda kväll nu.. Mår så fruktansvärt illa, fryser o svettas, svag, darrig ja osv osv.
hur i helvete ska jag klara mig i 4 veckor på detta jävla pulver och bara vatten?
Börjar tänka att det inte är värt det.. :'(
-
Ja köpte chokladpuddingen igår som så många rekommenderat, men fick bara i mig några få skedar..MiaIa 90 skrev 2012-12-29 14:24:35 följande:Hej gud vad kämpigt du har de vännen.
Du klarar detta.
Drick te,kaffe,ut spädd saft.
Endel dricker buljon.
Vilka smaker kör du?
Har du testat modifast chocklad pudding?
Ring din dietist direkt på onsdag och prata med henne/honom om de så kan dom hjälpa dig hur du ska göra.
Jag har själv haft några jävliga dagar nu där jag bara har gråtigt för inget alls och bara längtar efter min ära mor som jag inte träffat på nästan 6månader.
Kämpa på vi ska klara detta!
Kram om!
Fattar inte varför man måste svälta inför operationen i 4 veckor, varför räcker inte 2? :(
Ska ringa min dietist på onsdag, antar att det är stängt tills dess..
Förstår, jobbigt att vara från :( -
Precis, vad har man för val liksom.
Det är bara att hinka i sig. 23 dagar kvar till OP.
Tack för ert stöd, nu ska jag försöka ge gärnet.
-
Ska läggas in på måndag, börjas känna nervöst men är SJUKT less på modifast.
Gått ner 9 kilo på 3.5 vecka nu
-
Tack! Lagom nervöst! :D
-
Nyopererad!
Opererades igår!
Mådde inte allt för bra av narkosen och har sovit nästa hela tiden tills nu!
Men i det stora hela har allt gått bra!
-
Spännande!Hanni88 skrev 2013-01-24 09:17:30 följande:
Hej! Jag opades också 22/1. Hur mår du nu? Får du i dig allt?
Njee, mår snabbt illa och vatten är värst :S
själv? -
Jag går på min flytvecka nu, opades i tisdags..Princessan skrev 2013-01-26 17:41:30 följande:Tips på gott flytande mottages tacksamt!!
Samt egna sopprecept.
Ganska snälla recept vill inte dumpa.
Kan dock dricka 2 dl ganska fort utan att må konstigt.
Jag lever på sockerfri aprikos kräm (svår att hitta), sen yoghurt.. Sen dricker jag mjölk och ytterst lite vatten, jag får vrålont av vatten :( Ett helsike -
Samma här..Hanni88 skrev 2013-01-27 17:38:57 följande:
Jag klarar inte heller varma soppor. Lever på fil, yoghurt, fullkornsvälling och näringsdryck. Har mått bra tills idag, har känt mig helt matt idag. Inget smakar gott, vill bara kunna äta vanlig mat...
Åt ett halvt ägg idag, jätte mosat och med kaviar. Och det gick bra!
På onsdag ska jag börja äta mosad mat!
-
Måste fråga... äckelvarning.
Jag opades förra tisdagen och har inte gjort nr 2 på toan på länge, antar att det är för pulver och så, men när borde man liksom göra det? :S
Måste ha gått 1.5 vecka iallafall..
-
En fråga:
När kan man börja med tränings övningar som inkluderar magmusklerna?
-
Dom ser inte bara på levern att man fuskat.SvartLucia skrev 2013-02-01 18:01:16 följande:Oj..ja då var det tur du fick gå på lågdiet!
Men kan dom se på annat än levern om man fuskat?
För det första så vad det gäller oss hetsätare så kan det ta flera månader innan svullnad i strupe och mage lagt sig, speciellt om man kräkts.
Men man ska gå på pulver för att levern ska minska i fett eftersom den ligger i vägen, SAMT att magsäcken och tarmarnas svullnad ska försvinna. För det lilla man äter gör att magsäcken sväller och tarmarna.
Jag vill gärna tillägga till er som flyter eller ska att jag har gått/går på ätstörningsklinik i snart ett år för att jag lidit av BED, beding eating disorder, dvs "riktig" hetsätning. Ibland så jag kräkts av ångest efteråt.
Hon pratade allvar med mig om att hetsäta inför operationen och vilka risker det kunde vara genom att man sväller så mycket genom grov hetsätning.
Därför skötte jag mitt flyt till punkt och pricka för jag ville inte riskera något.
Visst har jag tänkt tanken att jag ville fuska, men jag ville inte att det skulle bli några komplikationer, + att om jag stått i kö i ett och ett halvt år så ville jag inte bli snuvad på operationen.
Man måste vara intalad från första början att man inte får fuska, det har sina själ. Jag klarade hela mitt flyt, trots att jag har en ätstörning. Eller ja, hade.
Så snälla sköt era flyt, för er själva och för operationens säkerhet.
Vi kan äta hela livet sen, 4 veckor med pulver är en fis i rymden egentligen, eller hur? :)
Hoppas ni tar mig rätt nu, är inte elak eller något alls, bara för att berätta min historia och att jag med ätstörning med mig klarar av flytet utan ett enda fusk.
puss på er -
KÄMPA!Camillapunktslut skrev 2013-02-12 09:38:51 följande:OMG! Så hungrig!! Andra flyt dagen o jag e såå hungrig!!
Jag ville dö första 4 dygnen! Sen slank det där ner som ingenting fram tills OP!
Fokusera på ditt datum!
:)