Inlägg från: Dixabilly |Visa alla inlägg
  • Dixabilly

Gastric Bypass (GBP)

Har ni viktkrav innan OP?

För mig så ska man flyta för att få bort fett från organen snabbt inför operationen, men inget krav att gå ner i vikt

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dixabilly

Fick brev om att remissen är skickad till kirurgen.
    Vill att det ska gå snabbt nu

• Dixabilly
    MiaIa 90 skrev 2012-10-23 19:23:14 följande:
    Åhh vad skönt att den kommit i väg för dig:).
    De kan gå fort fram de vet man aldrig.
    De är en spännande resa man gör som att öppna en present sakta:).

Själv här så skickades min remiss för drygt en månad sedan och nu i morgon redan ska jag på grupp info möte,dietist och enskillt möte med kirurgen:). 
    Oj jäklar!! :D
    Avis jag blir!

Alltså jag fick tips av ena sköterskan att säga till att finnas med som "reserv" om de fick uteblivna operationer! Jag kommer självklart ställa mig som frivillig, men frågan är med flytet då :S
  • Dixabilly

Denna väntan gör mig så himla deprimerad.
    Sen är jag inne i någon sorts tröstätningsperiod, jag är så himla olycklig över min kropp, jag orkar inte. Har ont överallt och mår allmänt piss... Pallar inte att visa mig alls, det är en plåga för mig att gå på affären..
    Jag måste röra på mig, men allt tar emot.

• Dixabilly
    kymaro skrev 2012-11-04 16:35:01 följande:
    Beror helt på vilket landsting man tillhör. Men visst är det konstigt att det kan skiljas så? visst jag förstår att ju mer man väger desto mer måste man gå ner. Men ja som sagt vissa behöver inte flyta alls vissa får 8-9veckor.
    Det är märkligt hur mycket vissa måste flyta.
    Som här, man måste flyta 4 veckor, MEN finns inga som helst krav på viktnedgång.
  • Dixabilly

Äntligen har jag fått min tid till att träffa kirurgen! Om exakt två veckor! Efter det kommer det nog gå snabbt, eftersom mitt sjukhus inte har någon kö in till OP.. Wiii :D

Frågan är om man ska föröka komma in efter jul?
    Eller pallar man att strunta i julmaten? Det är nog värt det va? ;)

• Dixabilly
    Liiii skrev 2012-11-22 13:47:37 följande:
    Grattis :)

Jag ska träffa kirurg, dietist och ta blodprover på samma dag den 5e dec (ST GÖRANS) jag hoppas på op innan jul. Jag ser det så att julmat kan jag ju äta nästa år. Så hoppa över en gör inget har många flera framför mig :)
    Ja men precis!
    Fråga min make igår vad han tyckte och han svara helt enkelt "fiaa, det är bara mat?!". Så sant!
    Vad spännande att vi nästan har samma datum, jag har 6 december i Mora.

Jag är så lättad över att jag ska träffa kirurgen i Mora, för där man träffar kirurgen, där ska man opas. I Falun är det jätte lång kö till OP medan det inte är någon kö alls i Mora.. PUH!

Fick ett tjockt kuvert igår med alla hälsodeklarationer osv.. Iiiiihhh börjar bli läskigt nu :D
  • Dixabilly

En fråga; sövs ni alla?

Det står att det finns olika alternativ. Har provar sömn, epidural och spinal förut.. Spinal är rätt bekvämt men sist jag skulle ha i det så fick dom inte in den för mina kotor var för täta.. Ska man testa igen eller sövas?

• Dixabilly

Vad konstigt.. åt mig står det:

"Flera typer av narkoser finns, injektion av snabbverkande sömnmedel är det vanligaste. Av lokalbedövning är spinal- och epiduralbedövning det vanligaste. Du kommer erbjudas den form av anestesi som är lämpligast för dig"

• Dixabilly

Ah sant, ligga vaken är ju inte så jävla roligt när man tänker efter. Neee en liten tupplur blir bra!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)