Gastric Bypass (GBP)
Har ni viktkrav innan OP?
För mig så ska man flyta för att få bort fett från organen snabbt inför operationen, men inget krav att gå ner i vikt
Har ni viktkrav innan OP?
För mig så ska man flyta för att få bort fett från organen snabbt inför operationen, men inget krav att gå ner i vikt
Fick brev om att remissen är skickad till kirurgen.
Vill att det ska gå snabbt nu
Denna väntan gör mig så himla deprimerad.
Sen är jag inne i någon sorts tröstätningsperiod, jag är så himla olycklig över min kropp, jag orkar inte. Har ont överallt och mår allmänt piss... Pallar inte att visa mig alls, det är en plåga för mig att gå på affären..
Jag måste röra på mig, men allt tar emot.
Äntligen har jag fått min tid till att träffa kirurgen! Om exakt två veckor! Efter det kommer det nog gå snabbt, eftersom mitt sjukhus inte har någon kö in till OP.. Wiii :D
Frågan är om man ska föröka komma in efter jul?
Eller pallar man att strunta i julmaten? Det är nog värt det va? ;)
En fråga; sövs ni alla?
Det står att det finns olika alternativ. Har provar sömn, epidural och spinal förut.. Spinal är rätt bekvämt men sist jag skulle ha i det så fick dom inte in den för mina kotor var för täta.. Ska man testa igen eller sövas?
Vad konstigt.. åt mig står det:
"Flera typer av narkoser finns, injektion av snabbverkande sömnmedel är det vanligaste. Av lokalbedövning är spinal- och epiduralbedövning det vanligaste. Du kommer erbjudas den form av anestesi som är lämpligast för dig"
Ah sant, ligga vaken är ju inte så jävla roligt när man tänker efter. Neee en liten tupplur blir bra!