Inlägg från: Dixabilly |Visa alla inlägg
  • Dixabilly

Gastric Bypass (GBP)

kymaro skrev 2012-09-18 17:41:26 följande:
    Hoppas allt kommer gå bra för dig då:)

Är det lång väntetid för dig på sjukhuset inför operationen?
    Tack. De uppskattar väntetid på 6 månader, men de tipsade om att ligga på, och det gör jag, så jag ska in på informationsmötet redan imorgon! :)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dixabilly
    Skit i det du skrev 2012-09-18 17:43:07 följande:
    Hur menar du med banta när allt är klart?  Är inte målet en normalBMI?
    Nje, de räknar mer på hur mycket jag kommer hamna på i "normal" takt, och de tror jag kommer hamna på 32 BMI. Detta är inte nog med mig, så jag ska ner mer!
  • Dixabilly
    Liiii skrev 2012-09-18 17:44:23 följande:
    Jag bor i södermanland och jag blev uppsatt i operations kön den 30/8 när jag träffade läkaren,  här får man vänta 9-12 månader till operation....
    Aha ja här är det 6 månader ungefär! :)
  • Dixabilly
    Zizzieleenia skrev 2012-09-19 07:05:48 följande:
    Detta är kanske en jättedum fråga men jag låg och funderade över det igår så tänkte att ni kanske kunde svara.. Sövs man under operationen och hur länge dröjer det?
    Har också gjort ett akut och planerat kejsarsnitt.
    Vid akutsnittet blev jag mycket allvarligt sjuk, snäppet innan dödligt. Då visade det sig att de glömt massa moderkaka som var infekterat. När jag väl skulle in och ta bort det så sövde de mig för första gången.
    De bad mig räkna till 10 men kom bara till 4. Sen när jag vaknade var allt som det skulle, klart liksom!
    Rätt soft faktiskt.

Åt mig sa de att operationen tar 1-3 timmar :S
  • Dixabilly
    Wictor090719 skrev 2012-09-21 21:25:27 följande:
    Väntar, väntar o väntar på tid till infomöte..=)!
    Hur länge har du väntat? :)
  • Dixabilly
    vickansnickan skrev 2012-09-27 21:25:11 följande:
    Nu har jag fått min op-tid.
    19/20 nov lägger jag mig på bordet för att börja min resa till mitt nya liv.
    Börjar flyta den 22 okt.Glad
    Woho, spännande!
  • Dixabilly

Hur lång tid efter att de tagit alla prover kan man ringa och tjata lite på kirurgen? :D
    (remiss klar från skönvikt + infomötet och nu proverna..)

• Dixabilly
    ems87 skrev 2012-10-03 20:57:30 följande:
    Jag fick en pik förresten föra veckan av en kollega på jobbet. Det var hennes första dag och jag skulle lära upp henne. Hennes första dag! Fem minuter (!) efter att vi hälsat så tar jag fram min shaker och en pulverpåse och ska fixa min frukost.
    Då säger hon "Jaså du går på sånt du. Funkar den då?"
    "Ja, sa jag. Fast jag dricker dem inför en operation, annars tror jag inte på de här, de funkar inte i längden."
    "Ska du göra en gastric bypass? Jaha. Vet du, en gång bantade jag ett år med (nån metod) och jag gick ner 20 kg på ett år utan operation. Om du kämpar lite så går det nog för dig med".

Öh, jaha... Hej du främmande människa. Hon vet väl inte vad jag har kämpat i livet? 20 kg? Lite skillnad på 20 kg och 70-80 kg, hade jag bara 20 kg hade jag inte heller opererat mig.
    Jag blev väldigt stött, och som vanligt vågar jag inte stå för mig själv.
    Löjligt. Det är som när jag skrev om operationen på fb, skrev en bekant "finns mycket mer riskfria och effektivare sätt att gå ner i vikt"
    Mmmm, ge mig ett förslag ska jag berätta hur det gick när jag provade en gång i tiden.......................
  • Dixabilly

Ringde och kollade hur mina provsvar såg ut. Brist i Zink och Vitamin D, men det är jätte vanligt hos överviktiga!

Well, lite flyt, på 4 veckor har jag avklarat läkarbesöket, informations mötet, provtagning, fått svar och remiss skickad till kirurg! Yes :)

• Dixabilly
    kymaro skrev 2012-10-05 22:35:05 följande:
    Jag vet att jag fick börja med mit val kvinna inna jag ens OP eftersom jag hade brister på vissa saker.
    Jaha, ja de vitaminerna är ju bra att  knapra vilket som.. Har en burk i skåpet, kanske ska ta lite mer vitaminer då :D
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)