Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

kymaro skrev 2012-11-04 15:13:59 följande:
    När jag vägde 127 fick jag flyta 4veckor.

Men hoppas de kommer gå bra för dig så du klarar din 18kg Glad 
    Oki de är ju så olika från olika sjukhus.
    Nu väger jag 142kg samma som ajg vägde när ajg var till kirurgen och pratade.
    Han sa 6veckors flyt och ska ner 18kg.
    Men om ajg går ner innan jag fått operations tiden så beror de ju på vad ajg väger när dom ringer om jag då väger tex 129kg så behöver jag ju inte flyta lika länge som jag behövde göra nu när jag vägde 142kg när ajg var där.
    Och när ajg pratade med dom nu så sa dom gå ner så mycket du akn till jag ringer så ser vi då hur länge vi tycker du ska flyta för du ska väga 124kg på operations dagen. 
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-04 16:35:01 följande:
    Beror helt på vilket landsting man tillhör. Men visst är det konstigt att det kan skiljas så? visst jag förstår att ju mer man väger desto mer måste man gå ner. Men ja som sagt vissa behöver inte flyta alls vissa får 8-9veckor.
    Oj de lät jätte länge i vårat landsting så flyter man mellan 3-6veckor.
    Sedan får man en vikt man ska ner till tills operations dagen vet inte om amn får veta vilken vikt amn ska ner till på alla landsting?! 
  • MiaIa 90
    miss lyckad skrev 2012-11-04 17:13:27 följande:
    Jag fick inte veta någon vikt som jag ska ner till. Bara att jag ska flyta 2 veckor före op. Har för mig att han sa att det är bra om jag går ner 5 kilo i alla fall...
    De är sådan skillnad på vad dom säger.
    Men känns skönt endå att ha ett mål att sträva efter jag hoppas jag kan gå ner en 5-10kg nu helst mer men emn får se vad de blir på vågen.

• MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-05 19:28:35 följande:
    Jag skulle flyta 5 veckor och min invägningsvikt låg på 122,5 kg.. Hade gått ner till 117,3 vid besöket innan flytet och skulle gå ner ytterligare 5 kg, men jag flöt ändå 5 veckor.. Tror inte du kommer slippa undan tyvärr.
    Jag går efter de sköterskan på kirurg mottagningen sa att jag ska börja gå ner redan nu så räcker de kanske med att jag flyter 1-3 veckor sen beroende hur mycket jag har kvar ner till de jag ska väga på operations dagen.
    Jag har ju fått en vikt jag ska ner till och bara jag kommer ner i de så ska de inte vara någon fara.
    Om jag tex bara har 4-6kg kvar till 124kg som ajg ska ligga på finns ingen chans att ajg ska flyta 6veckor då för att han sa att jag ska de utan jag ska ner till 124kg och då räcker de ju med 2veckor i så fall om ajg ahr 6kg kvar.

• MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-05 10:58:24 följande:
    Jo men som sagt skiljer ju sig från sjukhus till sjukhus:) Vissa får ju äta bara med så länge dom håller sig under 1000kcal tror jag de är.

Men som sagt följ läkarens ord så blir det nog toppen=) 
    Jo de är jätte olika vad dom säger och gör på olika sjukhus.
    Jag får gå efter de jag har hört mig till för med dom på kirurgmottagningen.
    Jag ligger nu per dag på ca 800kcal i mat och då lägger jag till gurka kanske eller byter ut en påse mot varmakoppen.

• MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-05 21:49:38 följande:
    Hoppas de går bra för digGlad
    Jo dagen i dag har gått jätte bra gått ner 0,7kg redan:).
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-06 15:17:18 följande:
    I början går de ju super fort med så det är kul Glad
    De gör ju de, men i dag känner jag att de har gått trögare en i går har varit jätte hungrig och sugen på ägg, dom åt ägg på min praktik platts till mellis i dag.

Jag vet dock inte hur mycket kcal de är i 2 ägg,någon som vet? 
  • MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-11-06 18:03:19 följande:
    Hittade någonstans på nätet att ett kokt ägg innehåller ca 75 kalorier, så två ägg blir ju 150 kalorier då. Fast det beror ju lite på hur stora/små äggen är också. 
    Oki ja de är ju inte alls farligt de kan jag gott äta för är bara uppe i ca 400kcal just nu.
    Tycker äggen är lagom stora hihi.
    Längtar till sambon kommer hem så jag kan äta äggen med kaviar till:). 
  • MiaIa 90
    Loth skrev 2012-11-06 18:05:32 följande:
    Hakar på här då jag fått iväg en remiss nu om operation. :)
    Åhh vad härligt grattis:).
    Vilket landsting bor du i?
    Bor själv i Gävleborgs landsting.
  • MiaIa 90
    miss lyckad skrev 2012-11-06 19:16:12 följande:
    Nu är det bara två dagar kvar till operation. Jag börjar bli riktigt nervös, men det kommer säkert gå bra. Jag längtar till att få äta något annat än vlcd-pulver... Jag är så trött på det och får inte i mig mer än max 4 stycken om dagen (ska ju vara 5), så det kanske är därför jag inte går ner så mkt i vikt heller... Eller så är det för att jag ibland har fuskat och bytt ut en pulvermåltid mot en liten smörgås, men jag har varit tvungen för jag kräks nästan av bara tanken på Allevo...
    De kommer gå kanon bra vännen,håller tummarna dom här dagarna som är kvar klarar du.¨
    Jag ville fuska i dag med att ta två ägg men jag tar nog en varmakoppen soppa i stället. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)