Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

Dixabilly skrev 2012-12-29 15:47:18 följande:
    Ja köpte chokladpuddingen igår som så många rekommenderat, men fick bara i mig några få skedar..
    Fattar inte varför man måste svälta inför operationen i 4 veckor, varför räcker inte 2? :(

Ska ringa min dietist på onsdag, antar att det är stängt tills dess..

Förstår, jobbigt att vara från :(
    Ta de du får i dig lite i taget.
    Jo undrar de samma jag skulle vara så glad om jag fick flyta i 3veckor men de blev 6veckor. 
  • MiaIa 90
    Princessan skrev 2013-01-03 08:35:32 följande:

Jag skall äta 5-7 st per dag.
    Försöker dela upp dem under dagens timmar.
    Det är fruktansvärt, har sådant matsug :(
    Om man går ner sina kilon på annat sätt än pulverdiet får man ändå opereras då?

Är det ingen mer än jag som känner/har känt såhär?
    Får nog ringa sjukhuset och fråga kanske men är rädd att de inte skall förstå :(
    Kämpa hungern kommer försvinna efter några dagar.
    Drick mycket vatten och te i mellan påsarna.
    Försök att tänka framåt på operationen räkna ner dagarna och sitt inte i samma rum om du har någon annan i familjen som äter mat.
    De med att gå ner på ett annat sett ring din dietisten och kolla upp. 
    Men dom vill ju att man ska gå på flyt för de är de som minskar leverns storlek så som kommer åt magsäcken vid operationen.
    Kram

• MiaIa 90

Hej hur ofta är de man blir nekad operation när man är på inskrivningsamtal om man inte lyckats gå ner de man ska?!
    Jag har gått ner 12kg av dom 18kg jag ska gå ner inskrivningen är 8jannuari och operation den 16januari.
    Är jätte orolig att jag inte kommer få operationen.
    Har ju inte kunna röra mig och gå så mycket jag vill för har och haft problem med mitt knä.
    Kram 

• MiaIa 90
    kymaro skrev 2013-01-04 10:56:58 följande:
    Ja då skulle jag ha kontaktat läkare och ang varför, för vissa får inte opereras vissa öppnar dom fast slutför inte operationen på då levern inte krympt tillräckligt.
    Jag har ringt sköteskan för lite mer en en vecka sedan och sagt hur de är med mitt knä,men hon tror jag kan gå ner dom sista kg.
    Jag har ju endå gått på flyt i 4veckor ska gå 6veckor.
    Sedan har jag ju gått ner 12kg av dom 18kg jag ska gå ner.
    Så levern måste väll ha krymt?

• MiaIa 90
    LillaBibbi skrev 2013-01-04 22:07:08 följande:
    Första kallelsen till kirurgen. Vad gör man där? Vad får man för info? Känns lite lite med ett möte på endast 20 minuter?!
    Du vägs,mäts och dom räknar ut BMI. Sedan får du prata med kirurgen och han hon frågar om duv ill detta sedan visar var titthålen kommer vara.
    Så var de på mitt möte iallafall. 
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2013-01-05 10:15:25 följande:
    JA sen beror det då på hur hård läkaren är om han vill ha alla kilon eller ej, men tycker du har gjort det riktigt bra hittills!Glad
    Jo visst är de så men jag måste vara inställd på att jag får operationen annars går jag helt under igen som i går:/.
  • MiaIa 90

Ja då ska man på inskrivnings samtal idag får se vad kirurgen säger om vikten.
    Men jag har ju en vecka på mig att gå ner lite till men tror inte jag klarar ca 6kg som jag fortfarande har kvar att gå ner.
    Jag står stilla i vikt och gjort de ett tag nu sammanlagt stått stilla i vikt 3-4gånger på dom här 6veckorna på flyt:/.
    Kram

• MiaIa 90

Tack tack, de gick rätt bra tycker jag kirurgen sa inget specielt om vikten men han vill att ajg ska gå ner lite till

• MiaIa 90

Gud vad dom här 6veckorna har gått fort inte många dagar kvar nu två fulla dagar sedan opereras jag på onsdag:).
    Hade ju 6kg kvar att gå ner när ajg var på inskrivninugen och ajg ahr gått ner 3kg sedan i tisdags så 3kg kvar, hoppas dom inte säger nej så jag får vända i dörren på op dagen.
    Kram 

• MiaIa 90
    kymaro skrev 2013-01-13 19:48:13 följande:
    >Härligt det har du gjort det bra. Stort lycka till nu på operationen. Skrattande
    Tack jo detta klarar jag. 
    Min mamma ska med så hoppas hon får vara med när aj gär på uppvaket med. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)