Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

miss lyckad skrev 2012-11-06 19:35:17 följande:

Ja, gör det.
    Vi får kämpa på... Jag försöker tänka att det är bara 6 veckor av mitt liv, sen får jag äta igen, men det är inte så lätt. Maten är ju faktiskt min bästa vän och vi har umgåtts flitigt i måååånga år, så det är klart att det är svårt att vara utan. 

Så är de ju men de är ju så jobbigt när de finns mat hemma i kylen:(
  • MiaIa 90
    miss lyckad skrev 2012-11-06 20:15:01 följande:
    Ja, det är det. Jag undviker att öppna kylskåpet. Min man får handla och laga mat till sig och barnen och jag håller mig oftast undan när de ska äta för att slippa bli frestad...
    Skulle ha gjort de samma jag med men sambon gjorde kycklings naggets jag smakade lite av dom och sedan lite sallad.
    Svårt att hålla sig undan vårat vardagsrum är precis brevid köket.
    Men vägde mig innan jag åt och har redan gått ner 2kg sedan i går morse.

• MiaIa 90
    Loth skrev 2012-11-07 05:54:09 följande:
    Miala 90: Jag bor i Västra Götaland så det blir väl till Sahlgrenska min remiss skickas. Ska bli intressant hur denna resa kommer gå till, väntetider och sådär.
    Hur långt har du kommit?
    Oki de beror på var du bor men om du bor närmas göteborg blir de där.
    Jo du kan ju få yttra vårdgarantin och få välja ett annat sjukhus.
    Jag vägde mig precis gått ner 2,5kg sedan måndag.

• MiaIa 90

Vid operationen hur många nålar får man och var och hur länge sitter dom?
    Jag hatar nålar tycker de är så obehagligt,vet när jag tar blodprov att jag bara vill dra ur nålen så känns de i kroppen på mig. 
    Kram 

• MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-07 10:37:13 följande:
    Miala.. För mig så fick jag bara dropp, men de hittade inga ådror och fick försöka på 10 ställen innan de fick det rätt, men det beror lite på.. Vet inte hur det är efteråt, jag fick inga sprutor i magen efteråt, men på många ställen får mn injektioner i magen efteråt för att förhindra blodpropp.
    Fy att behöva sticka flera gången,jag vet att jag har jätte bra i armvecken men de klart dom sätter väll på handen:(.

Jag hoppas att dom kan sätta några när jag är sövd.
    Jag hatar nålar,detta kommer bli en prövning för mig:(.
    Men de är ju två månade kvar så jag hinner vänja mig.

• MiaIa 90

Det en kompis har sagt till mig är att dom första 2kg man går ner är bara vatten.
    Jag vet inte om de stämmer för har inte kollar upp de själv. 

• MiaIa 90
    Sarilariz skrev 2012-11-30 15:47:56 följande:
    Har inte fått i mig något idag, kväljningar av all soppa,. så tillslut gjorde ja en ganska lös broccolipuré. Den fick jag i alla fall i mig. Tror ni det är katastrof? Vet att jag bara skall äta flytande, men får ju äta yoghurt och det är ju typ samma konsistens.
    De är ingen fara alls här i gävleborg(hudiksvall) får man börja äta mosad amt direkt efter operationen och de är inte farligt. Är de du ska du måste få i dig din mat och den mängd du ska få i dig.
  • MiaIa 90

Hjälp jag går inte ner i vikt av mina påsar jag tar.
    Jag har på nästan en månad gått ner 5kg.
    Och jag har 13kg kvar att gå ner till januari.
    hur ska jag göra?
    Sedan har de kommit så mycket snö här uppe och jag är livvrädd för att gå ut och gå vill inte ramla igen som jag redan har gjort två gånger.
    Snälla kom med tipps på hur jag kan göra. 

• MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-12-02 20:21:42 följande:
    Se till att drick massvis med vatten, fuska inte och drick minst 3 liter vatten varje dag, gärna mer. Och vill du inte promenera kanske du kan göra lite övningar hemma? Eller köpa ett månadskort på ett gym och låna gåbanden eller varför inte köra crosstraining? Är sjukt jobbigt ibland (fast det beror ju på vilket motstånd man har) men de är hyfsat skonsamt mot lederna. :) Eller så finns det kanske någon väg som inte är så hal? Snö behöver ju inte nödvändigtvis betyda halka. :)
    Jag tycker jag dricker jätte mycket.
    Vissa dagar är jätte svår och ville i dag ah något att tugga på tog tre finn krisp på 60kcal.
    Men jag står stilla i vikt denna vecka bara gått ner drygt 1kg:/. 
    Jag har funderat och kollat upp om att köpa gå band eller en krosstraning men har inte pengar till de nu:/. 
    Ne de klart de behöver ju inte vara halt för att de är mycket snö ute men jobbigt att gå i när de är massa lös snö men bättre de kanske mer motion. 
  • MiaIa 90
    Sarilariz skrev 2012-12-02 21:35:45 följande:
    Låt bli krisp och sådant. Varje gång du äter något annat än påsarna bryter du ketosen vilket betyder att illamående/hungerskänslor etc kommer tillbaka. 

Kör bara påsar, och blir du sugen drick lite steviasaft(funlights raspberry pommegranade), det körde jag på och gick ner 8.1kg på 17dagar. 
    Ska börja om i morgon fy mig hihi.
    Detta är inte lätt för har inte så goda smaker mår illa av att få i mig några av smakerna bara växer i munnen.
    Har naturdiet här hemma.
    Är de därför jag är hungrig nästan varje dag då på grund av att jag har smakat lite på annat?
    Oj gud vad bra,bra kömpat:). 
    Har nästan 13kg kvar att gå ner innan januari.
    Tänkte köra fram till jul sedan äta lite julmat med sambons familj.
    Kram

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)