Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

ems87 skrev 2012-12-03 18:13:41 följande:
    Jag tycker inte du ska äta julmat, det finns risk att du äter för mycket och så börjar allt om ingen. Hungern kommer tillbaka, du kanske går upp i vikt. Jag vet att det är svårt med julmaten, men det kommer fler jular. Överväg om det är värt det.
    Jag är också livrädd för halka, men köp broddar! Det har jag, finns bra på apoteket, ica, coop etc. Skit i naturdiet om du har svårt med dem, det hade jag med. Allevos shakes är goda faktiskt. Ett tips från mig är att göra shakesen någon timme innan och ställa in den i kylen. Riktigt kall ska den vara, då går den ner. Jag svär på att Allevos jordgubbsshake näääääästan smakar som en jordgubbsshake på McDonalds Solig

Jag vet inte hur jag ska göra med julmaten men blir nog att jag äter med sambons familj fär första julen med dom och sista julen innan operationen.
    Blev inge julfirande förra året så ser fram i mot denna.
    Gå upp i vikt av en dag tror jag inte jag gör lite vatten kanske men ska bara äta lite gott kött och sill.
    Broddar har jag men har ramlat endå tyvärr:(.
    Jag gillade inte Allevo när jag har smakat på dom men älskar  den när chockladpuddingen som finns att köpa på apoteket tar en sådan varje kväll:).
    Detta är inte inför operationen utan att jag ska gå ner en del innan jag vet datumet för dom sa att jag ska flyta i 6veckor men hoppas de kommer räcka med 2 veckor sen innan operationen.
    Kram 
  • MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-12-03 18:53:02 följande:
    Om du har svårt för shaksen så kanske du kan prova naturdiets hungerkontroll. När jag gick på pulver och hade svårt att få i mig påsarna så ersatte jag något mål/dag med en sån. Jag tycker att de är jättegoda, särskilt om man dricker dem iskalla. Nackdelen är väl att de är lite dyra, kostar runt 23-26 kr/styck. Men de smakar betydligt bättre än pulver. 
    Jag har några sådana i kylen men har inte råd att ta 4sådana per dag tyvärr annars skulle jag ah gjort de.
    Men jag hoppas jag går ner lite till innan jul för till januari någon gång har jag ju kvar 13kg att gå ner.
    Väger nu 136kg i morse och ska ner till 124kg till operations dagen.

Hur går de för dig då?

• MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-12-03 21:13:59 följande:
    Om du menar flytet så flöt jag bara i 12 dagar om jag inte minns fel, opades i april. Flytet var segt så all heder åt er som måste flyta flera veckor, vet hur sjukt jobbigt det är sen jag gick på flytande kost i två månader vid ett dietförsök. Viktnedgången har dock stannat av för mig nu de senaste veckorna eftersom jag är gravid (v 35). 
    Oj de var inte länge jag hoppas ajg kommer gå ner mer innan jul nu för börjar tröttna och är så trött varje kväll så jag somnar på soffan.
    Jag vet de skulle gå fortare att gå ne ri vikt om jag rörde på mig men har så ont i kroppen efter att jag ramlade herromdagen när första snön kom.
    Åhh vad roligt inte länge kvar nu tills bebisen kommer då:). 
  • MiaIa 90

Hej på er här så ringde dom i från kirurgen i dag.
    Jag har fått operations datum de blir den 16januari samma dag som min sambo fyller år på:).
    Min mamma ska försöka komma upp också och vara här med mig.
    Men jag ska börja i morgon på pulver men har kört redan tre veckor eller ja helt på pulver denna vecka som var.
    Vet inte hur jag ska orka gå på pulver 6veckor till.
    Och över jul med.
    Kram 

• MiaIa 90
    minafinastebarn skrev 2012-12-04 15:37:55 följande:
    Inte läst senaste delen av tråden..
    Hur mkt behöver du gå ner inför op?
    Gått ner något än? Varför börjat redan?
    Jag behöver sammanlagt gå ner 18kg men jag har 12kg kvar att gå ner.
    Har redan gått helt på pulver denna sista vecka men veckorna innan de ätit bra mat och pulver någon gång gått ner dom här tre veckorna 5kg.
    När jag var inne och blev godkänd så var de 6veckors pulver som gällde och de är de nu med fast att jag har gått ner lite.

• MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-12-04 15:45:52 följande:
    Förstår att det känns tungt. Men försök tänka på målet. Min systers barndomsvän fick också gå på flytande över julen men hon sa att det var såå värt det med tanke på vad som kom efteråt. Det handlar ju bara om en jul, den kommer tillbaka nästa år igen. :)
    Jo jag ska köpa på så gott jag kan men jag känner mig så nere nu har ingen orka eller någe alls helt slut i kroppen. 

Kanske jag behöver vitaminer men vet inte vilka jag ska köpa jag har Mitt val kvinna hemma kanske ska börja ta dom eller vad tror du/ni? 

• MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-12-04 16:20:21 följande:
    Försök tänka på att du ska göra operationen, tänk på målet ditt du vill nå. Så ska du se att du klarar det.
    Jo jag kämpa men julen kommer vara jätte jobbigt,får nog sitta hemma om jag ska kunna hålla mig i från allt gott kött.
  • MiaIa 90
    minafinastebarn skrev 2012-12-04 16:56:22 följande:
    Men då är det lugn, du fixar det!
    Jag hade 5kg på krav. Gick oxå ner 5 kg på 3v flyt.
    Flyt FÖRE op upplevde jag lättare! Än flyt EFTER op..
    Jag är en av dom det inte rasar av. Opades 24/9.. 2,5 månader sen.. Idag -17kg inkl flyt.
    Lycka till!!
    Jo om jag endå hade 3veckors flyt de skulle vara skönt.
    Jag har svårt att röra mig med för har ont i kroppen efter jag ramlade och så mycket snö här uppe med:(.
    Har broddar på skorna men rädd endå.
    Här behöver man inte flyta efter operationn får börja med mosad mat direkt.
    Åhh vad skönt grattis:)

• MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-12-04 17:44:41 följande:
    Har man brist på järn så kan man känna sig trött, slö och hängig så det skulle ju kunna bero på det. Men sen så spelar troligtvis näringsbristen in också. Men när kroppen börjat vänja sig så brukar det kunna lätta lite, den första veckan med hel kur brukar vara värst sen vänjer sig kroppen mer. Men om du har mycket problem med tröttheten så kanske du kan ringa dietisten du haft kontakt med och höra om hon/han har något tips. Kanske kan vara järnet som saknas. Eller så kanske du kan prova rosenrot, det sägs vara energigivande om jag inte minns fel. Jag drack en rosenrotgegga när jag gick på flytande i två månader för att orka med jobbet. Det smakade fruktansvärt och gjorde mig alltid illamående men det piggade faktiskt upp lite också. Men prata med dietisten först. :)
    Jag ska testa och ringa i morgon för fick ju reda på op datumet i dag. 
    Men jag körde en hel vecka nu på eget bevåg.
    men de skadar nog inte att ära mittval kvinna tabletter endå kanske.
    Rosenrot vågar jag inte testa igen. Har testat de en gång. 
    Men gud hur orkade du att flyta i 2 månader 
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-12-04 20:23:03 följande:
    Jo julen är väl den jobbigaste perioden för att äta soppor, men jag håller tummarna att de går bra för dig.
    Jo de är ju de men jag tror inte de kommer vara dåligt att smaka lite kött för sen är de ju tre veckor till kvar till opeationen efter julen.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)