Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

Sarilariz skrev 2012-10-25 21:13:52 följande:
    På danderyds sjukhus är det ingen särskild viktgräns utan man flyter i två veckor så att levern minskar. Tror dock att man får flyta lite längre ju mer överviktig man är.

Jag skall i alla fall flyta 2 veckor innan operationsdatum, men jag tror jag ska flyta i 2.5veckor så att levern verkligen minskar så mycket som möjligt :) 
    Gud vad skönt att dom inte är så hårda. jag ska bara kämpa med detta redan nu och försöka gå ner en dl innan flytet börjar.
    Men 6veckor et inte riktigt hur jag ska klara det. 
  • MiaIa 90
    Sarilariz skrev 2012-10-25 21:56:58 följande:
    Ska du flyta sex veckor? Oj vad jobbigt :/. Men det är värt det i längden.

Nej på Danderyds sjukhus så vill de bara ha en minskad lever så att de kommer åt att operera ordentligt och då behövs inte så stor viktnedgång så länge den är snabb och sammanhängande. Levern börjar släppa ifrån sig sitt fett efter bara några dagars "svält".

Du får dock glädja dig åt att i vanliga fall brukar man ju inte klara att hålla viktnedgången efter pulverdieter, det kommer du göra nu, så du börjar din viktresa redan innan liksom. :) 
    Jo 6veckor och ska gå ner 18kg. Men de ska jag bara klara. De är ju också att då kan jag klara att gå ner mer efter operationen med så jag ska fan klara detta.
    Funderar på att slänge in sambon att äta hos svärföreldrarna så de inte ska finnas någon mat hemma hihi.

Men bara jag dricker mycket vatten och går ut och går ska de nog gå.
     Detta sak vi fixa tjejen:).
  • MiaIa 90
    Åhh har tänkt mycket på idag hur läkaren förklarade hur han måste göra om de blir så att han måste öppna upp mig och göra operationen om han inte kan göra de med titthål.
    Blev livrädd vill inte att han ska öppna mig.
    Jag har bmi nu 52 och ska ner till 46 vid operationen.
    Hur ofta är de dom öppnar upp folk?
    Brukar de inte gå bra att göra med titthål?
    Fler som har varit med om detta att läkaren förklarat hur den måste göra om inte titthål fungerar?
  • MiaIa 90
    fms91 skrev 2012-10-29 13:52:33 följande:
    Goooodkänd och op. Innan jul!!!:))
    Grattis oj vad fort de gick:).
    Hur länge kommer du väntat från remiss till op?

Jag blev godkänd för op i onsdags och jag hoppas jag blir op innan jul ska flyta i 6veckor innan.

• MiaIa 90
    fms91 skrev 2012-10-29 14:51:15 följande:

5 månader har jag fått väntat allt som allt, så det känns riktigt bra! Ja men då blir det ju till att börja flyta snart, 7 v kvar till julafton så hoppas du kommer innan jul! :)
    Jo jag ska ringa i morgon och kolla med dom för jag vill inte flyta över julen helst för har massa kalas och så många som fyller år i min familj i dec,jan.
    Jag kommer ha lika från remiss till op ca 4månader.
    Jag blev godkänd för op i onsdags:). 
  • MiaIa 90
    åsis skrev 2012-10-29 15:37:04 följande:
    Kirurgen skickar remiss till vc och sen får jag komma dit för behandling. känns som att det drar ut på tiden och vem vet när vc har tid för mig?
    Dom ska ha tid för dig inom 7dagar.
  • MiaIa 90
    åsis skrev 2012-10-29 17:38:23 följande:
    Hoppas verkligen det. Funderar på att ringa vc i morgon för att se om det går fortare.
    Gör de tjata på dom lite granna.
  • MiaIa 90
    SvartLucia skrev 2012-10-30 09:17:55 följande:
    Ngn här inne som är opad i Sundsvall?

Sitter och väntar på tid att få träffa kirurg, har vare på gruppmötet.. Men tänkte om man blir godkänd för op av kirurgen, får man tid för op då direkt eller får man vänta på den med så man får det hem i lådan?
    Vet det är olika..därför jag fråga just om sundsvall Cool
    Här i Hudiksvall så var jag på en grupp info möte,träffa dietistanoch direkt efter de träffade jag kirurgen.
    Alla dom möterna på samma dag 24/10.
    Blev godkänd för operationen direkt när jag pratade själv med kirurgen.
    Sedan skulle dom ringa upp om när jag ska börja på pulver och när jag kommer få min op tid.
    Men jag ringde idag och dom skulle ringa upp nu vid 11.
    Får se vad dom säger. 
    Jag vill helst bli opererad innan jul. 
    Annars vet jag att de blir senast Januari.

• MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-01 09:48:18 följande:
    Humm, är lite förvånad.. Tidigare har jag knappt kunnat äta alls.. Kanske 4 teskedar, men nu kan jag plötsligt äta nästan 1½ dl.. Visserligen att sådant som soppa, yoghurt och liknande.. Kan t.o.m dricka en liten kopp kaffe helt.. Är det som det ska?
    Det är som de ska du ska ju sen kunna äta 2-3dl i mat så de stämmer bra. 
    Du måste ju komma upp i att äta lite mer för att kunna få i dig alla vitaminer och protein du ska få i dig per dag. 
  • MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-01 09:58:37 följande:
    Miala, men jag trodde det var på lång sikt.. Inte kan man ju gå ner i vikt genom att äta 2-3 dl 5-8 ggr/dag.. :O

DU får känna dig fram men jag tycker inte en och en halv dl är mycket de är ju de man äter direkt efter operationen.
    Här i hudiksvall där jag sk aopereras så ska vi få i oss 1liter vatten på operations dagen sedan dagen efter ska vi få i oss 1dl flytande mat varje måltid sen tredje dagen ska vi börja äta mosad och lättsmält mat. Då mellan ca 1-2dl men kommer nog bara få i sig 1dl. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)