Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

Zizzieleenia skrev 2012-11-01 10:07:15 följande:
    1 deciliter var inte att tänka på efter open. Men hade så förbannat ont också så vågade ju inte äta ordentligt.. Och hade ju ingen matlust heller direkt.. Men jag tycker det känns mycket eftersom jag tidigare kunde äta så fruktansvärt lite.. Så känns ju mycket nu.. :D
    De är de man ska få i sig dagen efter operationen då får man 1dl till frukost och då ska man få i sig den sedan mellis  och sen lunchen på de så sa dom på info mötet när jag var där. 
    Men man får ju se hur de går när jag väl är opererad.

• MiaIa 90
    Ja då ringde jag och fick prata med kirurgen i dag jag kommer inte opereras i december dom slutar operera där v 49.

Sedan börjar dom operera igen efter nyår så hon sa att jag står först på hennes lista över januari som kommer få operations tid:).
    Dom får ju in operation tider 5 veckor i stöten. 
    Men hon kommer ringa mig vid jul och se hur mycket jag har gått ner så nu jävlar ska jag gå ner så mycket jag kan så jag slipper flyta så länge. 

Jag skulle flyta 6 veckor hoppas de kommer räcka med ca 2-3 veckor för ska ju ner 18kg innan operationen.
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-01 17:49:54 följande:
    Ojj 18kg var lite det med behöva gå ner, men det kommer gå super du har ju som sagt tag på dig nu med:)

Hoppas du får tid där i Januari då.
    Jo i januari kommer jag få tid står först på listan som hon ska ringa om operations tid:).
    Jag ska börja på pulver på måndag och några veckor framåt,ska köra med ne kompis tycker de är lättare. sedan hålla upp lite över jul och nyår så man kan fira de med familjen men äta mindre mat då så klart. 
  • MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-02 08:55:06 följande:
    Miala, 6 veckor flyt går utmärkt.. Men börja i tid för 18 kg är rätt mycket.. Jag flöt 5 veckor och gick ner 14 kg under flytet.. Så du kan redan nu försöka få bort 10.. Inte kul för de som inte lyckas gå ner.. Open skjuts upp, många sjukhus ger kalla handen ifall man inte gått ner det man ska.
    Jo jag ska börja flyta på måndag och köra 1-3veckor får se hur mycket jag går ner då. 
    Sedan över julen och nyår kommer jag äta lite mat men inte mycket.
    De kommer gå bättre en vad jag tror för kommer köra med en kompis:). 
  • MiaIa 90
    kymaro skrev 2012-11-02 15:32:00 följande:
    Alltid skönt när man är fler som flyter tillsammans så man kan peppa varandra med.
    Precis:).
  • MiaIa 90
    miss lyckad skrev 2012-11-02 18:08:49 följande:
    Jag har för mig att kirurgen sa att jag skulle gå ner 5 kilo på 2 veckor före operationen. Det känns rätt så hopplöst.... Är så rädd att jag ska komma dit på torsdag och inte få göra operationen....
    Men säg vad du har gått ner innan så ska de inte vara någon problem.
    Dom vet väll vad du vägde i början?
    Vägde dom dig inte när blev godkänd för operationen? 
  • MiaIa 90
    miss lyckad skrev 2012-11-02 18:50:07 följande:
    Jo, då vägde jag 117 kilo. Men två månader senare vid inskrivningen hos sjuksköterska vägde jag 120. Nu ikväll väger jag 115. Vet inte vilken vikt de utgår från...
    Men sa dom ingen vikt dom vill du ska ner till tills operationen?

• MiaIa 90
    fms91 skrev 2012-11-04 09:08:16 följande:
    Idag börjar jag med flytet! Känns så jäkla jobbigt.. Jag har tjuvstartat lite under helgen och ätit tre påsar pulver och middag och jag har vart hungrig jämt! Men jag ska fan klara detta!! Det är bara att rensa ur kylen! Önska mig lycka till!
    Dom första 3-4dagarna är jobbigast men sedan flyter de bara på.
    Blir lättare.
    Du kommer klara detta håller tummarna:). 
  • MiaIa 90

Hej jag ska böra med flyt i morgon inte inför operationen utan jag ska köra med en kompis och gå ner lite så slipper jag flyta 6 veckor sedan när jag får min operations tid:).
    Jag vet vilken vikt jag ska ner till tills operations datumet sen så bara att köra.
    18 kg är rätt mycket endå.
    Jag ska klara detta några kg ner måste jag väll klara av. 

• MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-11-04 13:31:14 följande:
    Miala, jag tror du ska flyta 6 veckor ändå innan open, men hade ju varit jävligt surt att flyta 6 veckor för att sedan sakna 2 kg.. Men flyttiden brukar va densamma iallafall.
    Jag pratade med en på kirurg mott och hon sa att gör allt för att gå ner i vikt nu så blir de inte så mycket sedan när jag ringer och kollar vad du väger och när du ska få din op datum,och då om ajg har gått ner en del redan när hon ringer så kan de bli flyt i  ca 1-3  veckor i stället för dina 6 veckor.
    Sedan att läkaren har sagt en målvikt du ska väga på operations datumet de är den vi kör efter.
    Så sa hon till mig.

För jag ska ner 18 kg och när jag ska opereras ska jag väga 124kg så jag har ju en målvikt jag ska ner till.
    Helvete heller att jag kommer flyta 6 veckor om jag bara har kanske 5-7 kg kvar till 124 kg.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)