• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Idag fick jag höra Axels första riktiga skratt

• Annaliz

Haha här är det nästan samma :) Axel har funnit sina fossingar nu och ligger och håller i dom samtidigt som han gurglar och jollrar för fullt! Sen vrider han och vänder på sig lite hit och dit. Sitter i stol med stöd gör han också och fått smaka pyttelite smör med. Skrattet kom som sagt för två dagar sen och nu skrattar han så han nästan kiknar :)

• Annaliz

Här bakas det för fullt till dopfikat på söndag! Längtar så :) det vore extra roligt om Axel bestämde sig för att visa sin bästa sida i kyrkan också men det återstår att se :) någon annan som har haft eller ska ha dop snart?:) sjöng ni några psalmer då och vilka isf? Jag har haft ganska svårt att bestämma mig men nu är det iaf bestämt!

• Annaliz

Axel var jätteduktig och snäll på dopet :) måste bara fråga.. Lite privat fråga kanske men är det nån som fått tillbaka mensen än? Jag ligger med sjuk mensvärk just nu :( känns dock så konstigt med tanke på att jag ammar...

• Annaliz

Är det någon som har börjat introducera någon typ av fast föda (i form av puréer etc) till sitt barn än?

• Annaliz

Samma här. Jag har börjat introducera lite potatis, äpple/banan puré och Axel älskar det! Han är helt tokig i mat :) Ger också bara en tesked/dag och så introducerar jag en sort i veckan för att se om han reagerar något på det jag ger. Men det är jätteroligt att han gillar det och liksom vill ha mer, mer, mer hela tiden :) Jag har varit livrädd för att börja med smakisar för tidigt, men det gäller ju att läsa av sitt barn. Eftersom han sträcker ut händerna och gapar som en fågelunge förstår jag ju att han vill ha :) Han får bajsa som han brukar också trots smakisarna. (Har en kompis som började ge tidigare än mig och hennes bebis har fått förstoppning). Det var väl det jag liksom drog mig för också. Men han är ju 4 ½ månad snart och visar intresse för mat så jag tyckte det var dags :) Jag hade väl tänkt att han ska kunna äta hela portioner vid 6 månaders ålder. Men kommer givetvis amma på sidan av också!

Hur är det för er andra??

• Annaliz

Vad roligt :) tiden går verkligen fort!! Nu är våra barn nästan 5 månader. Jag minns när man var i 5:e månaden ;) Känns som igår typ!

• Annaliz

Jag håller fortfarande på med smakisar och har inte heller ersatt något mål än. Dock får han själv bestämma mängd numera. Och han bajsar fint för det. Har provat ersättning men han är så dålig på att ta flaska. Han biter mest i nappen... Äter för övrigt också var fjärde timme nu och ca 2 min på varje. Äter även nattetid. Men ska försöka vänja bort det efter halvåret...

• Annaliz

Axel brukar börja gallskrika åt min bror och varför vet jag inte. Stackarn försöker roa Axel men vad han än gör blir han rädd typ ;)

• Annaliz

Hej ts mamma :) vad tråkigt det som hänt :( men jag måste ju säga att hon verkar vara en riktigt go och glad tös för det och vad duktig hon är som har börjat krypa :) Axel kryper baklänges hihi... Hoppas det växer bort. Är det medfött eller vad kan ha gjort njuren skadad?

• Annaliz

God fortsättning! Här är Axel fortfarande tandlös, men säkert på god väg att få sin första snart. Axel har dock valt att sluta nattamma, men vaknar ändå och vill ha närhet. Han har börjat få smaka på lite olika maträtter, men det är lite sisådär... Gröt har han däremot börjat älska och fruktpuréer av alla de slag också. Nu har han dock börjat bajsa mer sällan och mycket fastare. Men så länge det kommer är jag inte orolig för förstoppning. Han behöver däremot få i sig lite mer vatten, men funkar än bara med sked... Han har inte riktigt fattat galoppen med flaska. Den biter han helst på. Vad väger era små nu?

• Annaliz

Stora tjejen :) ska på BVC imorgon, återkommer med vikt och längd

• Annaliz

Axel är 67 lång och vägde 8050 gram ... Han varken växer eller går upp lika mycket som förr. Brukar det "stanna" av?

Imorgon gör vi vår första långa bilresa med grabben och mannen ner till Sundsvall. Känns som om halva hemmet är nedpackat :) ska bli spännande!

• Annaliz

Resan ner gick bra, vi stannade på Umeå sjukhus och hälsade på sambons bror som fått ett prematur barn 4 mån för tidigt. Aldrig sett nån mindre! Man får hålla tummarna på att den överlever utan större komplikationer. Men det är mycket om fortfarande är outvecklat. Hur har ni?

• Annaliz

Jag tackar för mig och lämnar denna tråd nu. Ni som följt den tillsammans med mig har varit ett stort stöd under graviditeten och även efter trots att tråden mer och mer blev inaktiv. Det är osannolikt att vi skrivit här i nästan ett år nu. (sen februari 2011) Vart tog tiden vägen?! För mig känns det som att det var igår. Vi har det gott iallafall. Det är full fart på gossen :) Hoppas ni också har det bra!!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)