Inlägg från: JennyL25 |Visa alla inlägg
  • JennyL25

Maj-mammor 2005, del 3

Hejsan

Hittade äntligen hit igen efter tre dagar avsbortt. Får ju absitinens. Jag mår dåligt nu. Har feber ca 38 grader bara men har jag ite feber känns det mycket.
    Sambon är hemma från kobbet idag och passar Samuel för jag orkar inte, men ändå får man springa som en tätting och fixa det och det. *suck*
    Nu är de två iallfall på san och gör lite ärenden.

Samuel sover två pass på dagen. Om han inte sover på fm så sover han längre på eftermiddagen. Han somnar vid elva tolv sover kanske två timmar. Är uppe tre timmar fyra somnar han oftast, försöker hålla honom vaken till kvällen men det går inte

Samuel har nu sovit över sina nattmål automatiskt i tredygn. skönt. Förut ville han ha mat runt fyra fm men det verkar vara slut med det.
    Ger gröt sent på kvällen och välling.
    Han komemr inte till ro utan välling

På fredag ska vi till´Tandläkaren för att få information. Han har ju fått sin första tand!!!!!
    Han kan nu dra sig upp med hjälp när han håller sig i något. Han skulle dra sig upp längs soffbordet men bordskanten var visst i vägen.
    *ler*.
    De utvecklas fort nu.
    Samuel äter nu både mjuk smörgås,frukt som banan mm,rån. Gröt,välling och pure.
    Matvrak är han

sorry inte meningen att det skulle bli långt.

• JennyL25

Hejsan

Tack för era krya på er hälsningar!

Smulan:fina kort!!!!!

Samuel har fått en tand och vi har blivit kallade till tandvården för informationsmöte i grupp. alla familjer får det automatisk den kalleslen då deras barn blir runt 6 mån gammalt.

Slog mej idag: Han är ingn bebis längre!!!! Utan ett litet barn, hmm? Börjar nästan gråta ju.

Idag försökte han sig till att dra sig upp själv från sittandes på golvet och upp till sin matstol.
    Sambon försöker söva honom men det går inte så bra. Hanhar pipit länge så vi trodde att han kanske var trött, men icke då.
    Får väl testa igen om nån timme då.

Ska se på Lost ikväll. Jippii! Fast synd att det är sista avsnittet för säsongen.
    Ha en bra kväll.
    Kram på er

• JennyL25

Fru Bergman: Samuel hatar ochså att ligga på mage ,han har inte lärt sigatt kryppa ännu tyvärr för det.

Grattis Cassadra på 6 mån dagen!

Nightwish: Det har vart abstinens här. KLagade för sambon han bara: so what?

• JennyL25

Hejsan

Sambon skulle försöka natta Samuel. satt här och hörde samuels protester. så fort jag kom in gick det tydligen bra att nattas. Vi lades oss på varsin sida och han tyckte sig intill mej och nu sover båda grabbarna! Den store och den lille. Vilken kvälljag kommer att ha, skönt med egentid.
    ska se på Lost och plocka undan lite. Käka lite glass. Mums!

Vilka sambosar vi har!!!!!

• JennyL25

Godiva: Är din krutt född på samma dag som Samuel? den 10:e?

• JennyL25

salsan: Fina bilder på din lilla tjej! *avis*. Jag ser inget dreggel på de bilderna, kanske jag som har dålig syn.

Slår vad om att Samuel komemr att vakna lagom til LOst börjar. Här i Västerås är det ca 7 minusgrader men fortfarande inge snö. Funderar på att baka pepparkakor imorgon eller på fredag.
    Min mage har vart orolig och nu har jag lite feber. Blä.
    Sambon ska var a pappaledig from måndag. Ska börja jobba som vikarie på oloka förskolor som jag gjorde innan. Känns skonstigt att gå tillbaka till jobbet och veta att man har en egen liten knodd här hemma. Hmmm?

• JennyL25

Hejsan
    sitter här igen*suck*
    Lade mej för att sova efter Lost men gick inte! Vred och vände på mej. dessutom så kryper det i armen och handlederna på mej ikväll. Asjobbigt, då kan man ju inte alls sova!!!!!!

Godiva: Samuel skulle ha kommit den 10:e maj. Vi räknade fel på nån vecka och trodde atthan skulle komma den 20:e istället.
    Grattis till pengarna.
    Samuel har inte vaknat ännu men vrider sig som en ål i sängen. Hans blöjaluktar mycket så jag ska snart byta på honom då han vaknar säkert av den.

Vad gör ni annars då?

• JennyL25

God Morgon

Jag vet inte när jag lyckades somna inatt, efter två var det iallfall. Mina grabbar susade lugn och sött i sängen. From idag ska jag jobba men ingen har ringt efter mej ännu. Ska ringa och fråga senare idag.
    Hoppar in som vikarie.

Aanna: Vad skönt att Emilia verkar bättre. Jobbigt när de sover dålight då de är sjuka.

Smulan: Vad fina kort du gör!!!!!
    Blir så avis på er som har tjejer som kan välja och vraka på fina festkläder att ha på sig på julafton. Finns så lite att välja på till killar om nåt alls?

Hmm? Här det 10 minus och ingen snö ännu. Vill ju ha snö så man känner julstämmning.
    Vi ska snart gå till öppna förskolan hela familjen och sedan handla.

Samuel somnade åtta igår och sov ända till 6.15 imorse! Trode att han skulle vakna inatt för blöjan verkade full av kiss och det var den!
    Han fick välling och somnade om till åtta, så nu är man utvilad.

• JennyL25

Hejsan

Idag har vi vart på Öppna förskolan. Sambon är föräldrardrarledig from idag, så nu ska jag jobba dessa månader fram till sista januaroi. Har lite jobbångest, men det har gått bra.

Har inte fått jobb änu är vikarie som jag skrev förut.
    Jag har tio kg att gå ner, gick ner dem förut men har gått upp igen pga att jag småäter godis och annat gott här hemma. Blir lätt så när man är mammaledig. Har även bakat lussebullar och pepparkakor med en kompis. Hon har en son som är en mån äldre än Samuel. Våra sambosar passade barnen medans vi bakade och hade det mysigt.

Här har det snöat idag. Jippi!
    Vitt på marken iallfall.
    På lördag sk jag och sambon ut på krogen med någar vänner. Ska bli skoj, antar jag. Var ett tag sedan.
    Nu är jag så trött

Tack för era tips om barnkläder till julen. Köpte en blå skjorta och ett par jeans till honom. Han ska ju fotas hos fotografen påÖppna förskolan ochså.

Ha en bra kväälll

• JennyL25

Hejsan

7 sidor att läsa!!!!!!*puh*

Vi har vart borta hela dagen. Först på Bvc för att lyssna på råd från en tandläkare angående bebsiarnas munhygien nu när de fått tänder. Intressant! Sedan åkte vi till Ikea,Rusta och Elgiganten. Med buss såklart. Ingen av oss har körkort. Från och med idag är sambon pappaledig fram till sista januari.
    Känns lite märkligt.

Samuels intresse för mat har ochså ökat en hel del. Han har börjat äta smörgås både mjuk och bara rån. Gillar gröt ochså. Vi ska försöka ge mat till honom på dagen nu så får han välling morgon och kväll.

Samuel sover ochså mest emellanoss i sängen. Kanske är nån period nu då de vill ha extranärhet. Hoppas det går över bara.
    Han s tand syns ännu mer nu. Köpt tandkräm och tandborste till honom nu.

Värst vad ni bakar och donar.
    Vilken sida gör fina tryck på tshirtar?
    Tänkte kanske ge en till min mamma där det tex står Mormor är bäst!,är mormor till Samuel elle nåt liknande? Vad tycker ni?

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3