Inlägg från: JennyL25 |Visa alla inlägg
  • JennyL25

Maj-mammor 2005, del 3

Altså vad man har blivit blödig då det handlar om andra familjer och deras barn i sådana händlser som i filmen?
    Blivit värre sedan man själv fick barn.Bra film, fick tårar några ggr.

God natt.

• JennyL25

Hejsan

Javisst går tiden fort!!!!!

stackars alla ni som är sjuka hoppas ni blir bättre snart? Har inte blivit dålig än så länge. Peppar peppar!!!!

När vi ska iväg på aktiviteter så tar vi med oss välling, det enda som går ner då vi är ute bland folk. Han har annars inte tid att äta.
    I grötväg gillar han alla grötar vi hittils testat på. Han äter nu Nestles Banangröt. Innan åt han Sempers Äppelgröt. Och den milda havregröten som inte har nån smak alls. Han älskar som sagt all gröt.
    Testade att ge honom 8 mån burken med spagetti och köttfärsårs i dag. Inget vidare. Han var för hungrig så när han fick välling så gick det bra med den maten efteråt.

Dragonia: Trist det där med albumet.

Heather: Grattis till Alexander.

aanna:rolig historia.

Samuel sover ochså oroligt nu för tiden. Verkar som många bebisar gör det.

• JennyL25

Hejsan igen

Samuel är extra gnällig nu. Han är förkyld och jag tror att han har även feber plus att en extra tand är på g. Stackarn!!!!!

Var så kul när vi rensade ut i hans rum så upptäckte vi nya kassar med leksaker som han hade fått av sin akusiner. Vi hade inte hunit kolla igenom allt där ännu då upptäckte vi att han hade fått en hel briojärnväg och tåg plus musikinstrument plus en massa annat skoj!!!!
    Inte mycket saker han behöver kan jag säga. HAr önskat mej kläder till honom och att babysimmet ska betalas.

Vi har ätit potatisgratäng och köttbit till. Plus sallad. Nu är grannarna i trappen och härjar igen. *suck*. Ekar ju så jäkligt.

• JennyL25

Hej igen

Finns tusen saker att göra men å sitter man här igen........why?

vist:fina bilder. Hon är ju såå duktig Aaanna.

För nån timme sedan så hörde vi jättehög musik av grannarna "trodde" vi. Vi ringde securitas för att Samuel skulle sova. Han vaknade av oväsendet. När vakterna kom så hittade de inte heller platsen varifrån ljudet kom, men de hörde ochså ljudet. Mysko va?
    Man hör tydligast i vårat sovrum.
    De ska ringa hyresvärden och berätta och se om det kanske är nåt fel på betongväggarna?Hmm?
    Man börjar ju undra?

Imorgon är det Lucia. Mysigt! Kanske man får lite luciastämmning och julstämmning? ska titta det där på tv imorgon bitti och mysa med choklad och lussebulle Iallfall kura ihop mej i en filt.

Ingen som är här nu?

• JennyL25

Vi har en bra bvc sköterska, men jobbigt ibland då hon oftast säger: Gör som ni själva vill och känner om man vill ha konkreta råd är det jobbigt att höra sånt.

• JennyL25

Vi har en bra bvc sköterska, men jobbigt ibland då hon oftast säger: Gör som ni själva vill och känner om man vill ha konkreta råd är det jobbigt att höra sånt.

• JennyL25

Hejsan

Jag är ett fan av Våra bästa år. Fast miisat en hel del nu när det är så mycket att göra. Imorse gick jag upp 6.30 för att mysa i sogffan innför luciamorgon. Var såå mysigt!!!!Fick lite julstämmning iallfall.

Aaanna: Inte håller vår tråd på att dö ut heller! Jagtror att många har mycket att göra,plus att så många är sjuka och har rörliga barn. De är ju inte små längre.

Sambon tittar på tv med Samuel. Fragglarna. Det gillade Samuel. Kul.
    Måste ringa Bvc angående tid för viktkoll och mätning. HAr inte vart där sedan han var 5 mån.

Idag har jag vart på arbetsförmedligen. Alltid lika skoj. NOT!!!!!!

Sambon och Samuel hade då vart ute och gått i ca en timme. Duktiga!
    Ikväll blir det korvstroganoff och ris. Vart så ugen på det igår. Ev ska vi baka pepparkakshus och städa ochså.
    zetika: Mysig bild.
    Tror jag har en filt på golvet i varje rum och en låda med leksaker bredvid.

Ha en bra luciakväll.

• JennyL25

Hejsan

Jag är ett fan av Våra bästa år. Fast miisat en hel del nu när det är så mycket att göra. Imorse gick jag upp 6.30 för att mysa i sogffan innför luciamorgon. Var såå mysigt!!!!Fick lite julstämmning iallfall.

Aaanna: Inte håller vår tråd på att dö ut heller! Jagtror att många har mycket att göra,plus att så många är sjuka och har rörliga barn. De är ju inte små längre.

Måste ringa Bvc angående tid för viktkoll och mätning. HAr inte vart där sedan han var 5 mån.

Ikväll blir det korvstroganoff och ris. Vart så ugen på det igår. Ev ska vi baka pepparkakshus och städa ochså.

Ha en bra luciakväll.

• JennyL25

Hejsan

Ha en bra luciakväll.

• JennyL25

Hej

Nu är Samuel övertrött. Vet inte om det är för att han är sjuk? Brukar era barn få mycket mer att äta än vanligt. Nyss skrek Samuel som stucken gris och inte´hjälpte nåt annat än välling.
    Fastän han åt för en timme sedan? Vad kan man annars göra? Hu är era barn då de är sjuka?

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3