Inlägg från: JennyL25 |Visa alla inlägg
  • JennyL25

Maj-mammor 2005, del 3

Hejsan

Nu sover Samuel igen. Hoppas fr kvälen. Han sov mellan ett och fyra idag ochså. somnade strax efter sex ikväll. stackarn tar väl igen sömnen som han förlorade då han var uppe så sent inatt.
    Ska ochså ringa Bvc imorgon angående vägning och mätning plus att han blivit så hård i magen.Nästan som bajskulor.
    Nåt tips?

Annars hoppas jag på jobb i veckan. Ska ringa badet imorgon ochså för jag kom inte ihåg när kurs två började. Dåligt minne! jag vet .
    Ska köpa en almenacka så att man kan skriva upp sakerna. så mycket som ska göras hela tiden.

• JennyL25

Hejsan

Här blir det lugnt idag,städning av lägenheten efter nyår och ska rensa undan lite saker. Samuel har blivit förkyld under natten igen men verkar inte ha någon feber iallfall.

Nu matar sambon samuel med gröt.
    Fick beskedet från Fk idag att de inte skulle skic aut några penningar åt honom för decmeber pga av att han skrivit fel med två siffro. .*suck*.
    Hon var shysst som vi pratade med skulee fixa pengarna från dec.

• JennyL25

Hejsan
    Mycket att läsa ikapp. Får se om jag komemr ihåg allt!
    Ringde familjeläkarna. Blir sååå irriterad på dem. d evill tydligen inte ha patienter där. Jag ringde förut för en vecka sedan angående Samuels hosta och rossel i bröstet.
    De sade att jag skulle avvakta och ringa igen om en vecka. ringde idag då.
    Fick till svar att vi skulel ju ändå gå till Bvc så kunde inte sköterskan kolla det?
    Grrr!!!! Vi har ju så mycket annat att prata om då och även väga och mäta.
    Jag är så orolig att han ska få lunginflammation. Vill även kolla så att öronen har läkt som det ska efter hans örinflammation som han hade.
    Man får tydliegn tjata till sig en tid vilket jag inte är bra på.

Bissa:Kul att se dej igen! Vart har ni hållit hus?

Cooljen: Kul med eran telefon men jobbigt då man inte hittar den. Vi har ochså bärbar. Lägger ifrån den titt som tätt. Jobbigt jag vet,men användbar.

Krodan: söt som en docka är hon din tjej! Mycket hår hon har fått!!!! *ler*

Zindie: Jag hoppas overallen räcker till Samuel, den är i storlek 80 men börjar bli tajt.

fru bergman: Samuel sover hela nätterna sedan han var ca 6 mån. Fast han sovermellan oss. Har testat 5 min metoden men det har inte funkat. Ska prata om det på Bvc imorgon.

Aanna: Vi ska göra Boeltestet på Bvc. Kanske olika där man bor?

Imorgon ska vi väga och mäta Samuel kl 14 ska bl skoj och se hur lång han är.
    Han har fåt för sig att ställa sig upp vid vardagsrumsbordet hela tiden,släpper händerna ochså gör han den busungen.
    Så skönt nu när han kan krypa. Nu behöver man inte hela tiden flytta på honom själv..

Ha det så bra så länge.
    Kram

• JennyL25

Hejsan

altså blir galen på Smuel ibland!!!!!Han somnar sent på kvällen för att han har fått för sig att int sova nåt på förmiddagen utan på efteriddagen mellan 4 och sex. KLart man vill somna sent då!!!!!
    sedan sover han längr på morgonen till nio kanske. Ska inte klaga men det är jobbigt då han vill vara uppe så sent. Inte bra heller för honom.
    Han har kommit in i en vägrarperiod nu av att sova och att äta burkmat.

Imorgon ska vi iväg och köpa säkerhetssaker till lådor och skåp som han har börjat öppna.

Sky: Han är lite bättre, men inte mycket, ska till Bvc imorgon och fråga om detta. Tror det beror på maten kanske.

Godnatt

• JennyL25

Hejsan

Har äntligen hunnit läsa ikapp!!!!
    Hur hinner ni skriva så mycket? Vad gör era barn? sitter de snällt bredvid och leker på golvet?

Har fulltsjå att hinna med allt här hemma fast vi är två. En passar Samuel och en fixar i hemmet.

Typiskt jag trodde att Samuel hadesomnat för natten men icke! Vaknade en timme senare och skrek. Han hatar verkligen sin egen säng.
    Får se när han ska somna igen då?

Fick tips på Bvc idag att vänta så länge som möjligt med lunchmålet från frukosten så kanske han äter mer än bara några tsk mat.

Idag har vi gått en långpromenad till Barnens Hus. Vi skulle köpa petskydd till kontaketrna och hörnskydd till soffbordet.
    Skönta tt ha det gjort. Gått i ca en timme idag. Känns i kroppen. Kallt var det! 10 minus.

Samuel bajsar fortfarande hårt men tror det är för att vi bytt ut 6 mån välling mot 8 mån vällingen.
    Tänk vadstora de börjar bli, ibland när jag ser småttingar som är mindre än Samuel kan jag känna vemod ibland.

Ha det så bra
    Kram på er

• JennyL25

Hejsan

Idag har vi sovit till halv nio och ändå somnade Samuel hyfsad tid igår som tex tio tiden.
    Vi ska försöka hålla honom vaken till halv tolv då han ska fågröt så kan han sova sedan nån timme så blir det inte så sent uppe varje kvll. Fick det rådet med på Bvc. Så gör det ju på dagis kan vara bra att vänja honom med det nu. Långt kvar men ändå.

Idag ska vi röja lite här hemma. Tvätta ren bilbarnstolen för den ska lämnas tillbaka nu. Nån som vill sälja sin bilbarnstol för äldre barn?
    Hörde mej för på arosbaby och det skulle kosta 1700kr att köpa! Och vi som inte ens har någon bil! Känns lite ondödigt, men ändå är det bra att ha en då vi åker med andra. Ja ja......

Alison: Håller mede deandra det var dyrt för en tvåa. Verkar vara svårt för er att få tag i treor. Här i Västerås är det svårt att få tag i fyror som vi behöver. Lycka till.

Vill ochså se fler bilder. Så fortsätt lägg ut ni.
    Här det 10 minus, vi ska hålla oss inne ett par dagar för Samuel är förkyld så då kan man pasa på att göra saker här hemma istället

Ha en bra dag
    Kram på er

• JennyL25

Hejsan
    Gick jättebra att mata Samuel nu innan han somnade. Vi fick rådet att själva äta nåt då härmar han gärna oss.
    så nu är det rutiner mer sådana än förut som gäller. Vi är så lata med middagar för vår egen del ,men nyttigt att skaffa barn ju.

Han somnade 12.10. sedan ska han få mellanmål ca 14.30 ska följa dagiset shema så man kan vänja honom vi detta innan det är dags.

Blev trött så jag ska nog sova en tunsd. Har hunnit äta ,dushat plockat undan lite,slängt in en tvätt.

Setta:trist att du inte har några vänner som är mammalediga, testa att gå på Öppna förskolan ,där lär man känna många!

Sky: var det bild på dej där? orkade inte läsa igenom texten.

• JennyL25

Hejsan

Hinner inte sitta här lika mycket som förr. *snyft*.
    så mycket anats som ska hinnas med.

Runt sju ringde min syrra och frågade om det var okej att hon och min pappa och hans sambo kom förbi på kaffe, de hade med sig cdpelaren som vi fick i julklapp och ville hälsa på Samuel lite.
    Vi hade världens stökigaste hem på några minuter så hann vi plocka undan det mesta, man har ju blivit expert på sista minuten städning........

Precis innan vi skulle börja städa så välte Samuel lingonsyltburken på soffbordet. Vi åt framför tv:n idag. Sylt skvätte ända upp på väggarna och i taket. Tur att det gick bort!!!! Hela soffan blev nedsyltad så att säga! slängde in överdraget i maskinen på en gång.

Ja ja, det gick bra men fick panik av att det inte skulle gå bort. Samuel somnade runt åtta men vaknade igen en timem senare. Får väl se när han somnar igen.
    Imorgon kommer en kompis och fikar vid 10.30 och sedan ska jag till stan 13.30.

Samuel igger under sin viktkurva men på Bvc sade de att de rör sig mer, tror på det för han äter mycket.
    Han väger nu 7680g
    71 cm lång
    42.1 sfmåttet.
    Nån frågade om vällingen. Vi har börjat me dmIld fukkornsvälling. Den verkar vara mer mättande.
    Samuel har blivit lite hårade i magen sedan han börjad med den.
    Nu ska jag se på Prison Break

• JennyL25

aanna: Vilken fin bild, man ser tänderna tydligt nu, har hon ochså två tänder som Samuel elelr är det fler?

Skulle se på Prison Break men var erpris från premiäravsitten! Hmmm.....
    Får väl surfa lite här då ett tag innan jag ska natta Samuel. I helgen slänger vi ut julsakerna är så trött på allt jupyn nu.

• JennyL25

Aaana: angåend eträffaen, när var sista betalningsdatumet? Hur tar man sig från Upplands Väsby tågstation till hotellet? Är det många som bokat hotelrumm?

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3