Inlägg från: JennyL25 |Visa alla inlägg
  • JennyL25

Maj-mammor 2005, del 3

Hejsan

Nu har vi vart på stan jag och sambon. Vi var tvugna inte kul att lämna Samuel hemma. Hans faster fick passa honom. sedan var Samuel till dojtorn och det visade sigat han hade örinflammation på höger öra stackarn. Inte konstigt att han mått så dåligt.
    Nu har han så ont att han grinar mycket. Övertrött eftersom han inte villsova eller äta så mycket. Vill bara ha vatten.
    ska hjälpa sambon nu.
    Ha det så bra

• JennyL25

Samuel gillar inte alls vällingen när han är sjuk men däremot medicinerna gillar han konstigt nog. Han har fått kåvepenin som är väldigt stark.
    Även mollipect mot hostan. Han ligge rnu i sin pappas famn och halvdåsar. Går inte att söva honom isängen längre då han är vaken tror det är för att han har ont. Men han verkar lite lugnare och gladare iallfall.
    så jobbigt att se de små liven ha så ont!

Vi har bara två julklappar kvar att köpa. Maten behövs inte köpa eftersom vi åker bort på fredag.
    städningen är jag mest stressad över. Har inte hunnit med ett dyft här hemma. Måst egå ned med sopor, damma,diska,moppa ja allt!!!! Tre rum har v ochså.
    Mamma komem riallfal imorgon och då ska sambon åka med henne och köpa julgran.

Här har det äntligen kommit snö, men allt går väl bort lagom till julafton. *suck*

• JennyL25

CoolJen: Blir nyfiken. ska ni partaja några mammor här tillsammans som jag missat?

Nu försöker sambon natta Samuel. febern verkar gå ned iallfall men han vägrar att sova. helst ska han somna i famen sitandes nu.
    Har gett honom lite hostmedicin för natten. Hoppas det hjälper lite iallfall.

Nu ikväll har vi hunnit med att städa vardagsrummet och satt upp alla tomatr osv men fortfarand eingen riktig julstämmning. Hmmmm?
    Imorgon ska vi städa badrummet,hallen och köket och sovrummet.

• JennyL25

Hejsan

Inatt har vart ganska jobbig. Samuel har ju örinflammation så varje gång han hostade sin rethosta så vaknade han och skrek. Hopaps denna natt blir bättre. Är lite småtrött nu.
    Vi städade vardagsrummet igår och pyntade i alla rum. Ska städa resten idag.
    Sambon har vart iväg och kt gran nu idag ochså. Väntar påa tt den ska torka så vi ska klä den senare. Även slå in julklappar. Vi har ca fyra klappar kvar att köpa.

Samuels feber verkar ha gått ned iallfall.
    Han vill helst somna i famen nu då han är sjuk.
    Ska snart till affären och köpa julskinka,mat och en blomgrupp.

Zindie:Kul att se dej igen.
    Vart är Moamajken och vist?undrar med

Fina bilder ni har allihop.

• JennyL25

ska snart till affären och handla. Vi håller på att städa badrummet. Pst! Mycket dam blir det på kort tid plus all jäkla kattsand.

• JennyL25

Hejsan
    Nu har vi nästan städat klart, tar ite extratid när man har ensjukling som vill vara nära en hela tiden, vi får turas om hela tiden.
    Vi har klätt granenoch jag har fåt lite julstämmning här hemma iallfall. det enda som ärkvar är att sätta upp gardiner,moppa och dammsuga golven och städa köket lite extra och sovrummet.

Nu ligger sambon i sovrummet och läser nattsaga för Samuel. Samuel har svårt att komma till ro nu när han har svårt attandas pga förkylningen.

Moamajken:Kul att se er igen!!!!!

Krodan:Samuel gjord eliknande grej häromdagen fast med ett gammalt plåster som vi inte hadestdat upp tydligen.
    Var läskigt för hanhöll på att krääkas innan jag fick ut det ur munnen på honom.
    Läskigt värre!
    Imorgon ska jag träffa en kompis och äta lunch och köpa lite mat. Annars lugnt.
    '

Edwina: Knäcklåter smarrigt!!!!!

• JennyL25

Hejsan

Haft en skön natt,men varken jag och sambon kunde sova ju fast vi gick och lade oss tdiigt. Hmmm?

Samuel somnade innan åtta igår och sov till nio imorse med udantag från kl 6 då han vaknade ochville ha ny blöja och mat. Skönt att somna om igen.
    ska träffaen kommpis på stanlk 13 om jag nu bara får tag i henne innan dess! *suck*.
    Hon klagar på att jag inte har mobilen på? Hon svara u inte i sin heller.

Vill ju inte stå och vänta i onödan.

Idag ska vi städa det sistaoch köpa julskinka. Ikvälll blir det tomtegröt ed skinkmacka. Mums!!!!!!

• JennyL25

Hejsan

En kortis bara.
    Samuel har ingen feber idag. Han och sambon har vart inne i tre dagar nu så imorgon ska vi stressa ner på stan och köpa det sista inann vi åker till Sala,Snart kommer bekanta på besök med sin lika gammla son .

SysterYster: Jag bor ju i Västerås. Låter som en toppenide!!!!!!!

Nu har vi städat klart. Glömt att köpa saker till att göra julgodis med.
    Ja ja.

First Timer: Jobbigt det där med allergier. Är nån av er allergisk? Hoppas det går över

• JennyL25

Hejsan
    Nu har det hänt saker med Samuel mår ni tro!!!!!
    Han har fått en till tand därnere även två däruppe verkar vara på g! Ser par vita sticka fram lite.
    Han är såå näa att hasa sig fram på knäna och rumpan.
    Vihar haft det mysigt hela helgen.
    Igår var vi hos moster. Han sov igenom skrålet och partyt . Vi spelade När och Fjärran, det var skoj.
    Han fick kläder, en plasttrakotor,småbilar.
    Han var så charmig på julafton(igår)
    Han åt faktiskt tomtegröt. Tänkte att de ska ju helst inte ha mjölkproudkter innan ett år men men...han åt lite köttbullar och potatis och lite ägg ochså. Alla tyckte han var såå söt!!!!
    (stolt mamma och pappa)

Ska snart sova för vi ska till pappa och fira imorgon och äta kalkon.
    Och köpa saker på rean ochså.
    Godnatt

• JennyL25

Hejsan

Vi ska fira nyår med två andra barnfamiljer. I denena familjen är sonen bara en mån äldre än Samuel och i den andra är det en 5 mån son och en 2årig son. Bara grabbar!!!!

Imorgon ska vi ner på rean.
    Samuel är ochså himmla go och nöjd nu. Han var i sitt essa hela julhelgen fast vi fängde emellan massa släktingar.
    Han charmade alla.
    Han har börjat krypa nu så nu var han på väg til kontakten i vardagsrummet så nu måste man köpa säkrhetssaker.

Ha det så bra alla

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3