Inlägg från: Aannaa |Visa alla inlägg
  • Aannaa

Maj-mammor 2005, del 3

Hej allihopa!

Nu är det slut på julfestandet' Alla har åkt hem o jag är suuuupertröööött!! SKA sova tidigt ikväll!

Här är ett av mina favvokort på Emilia >hem.passagen.se/annastensson79/pyret_mossa03.jpg
    Gillar kontrasterna o färgerna, ögonen blir sååå blå i den röda mössan!

Hur har er helg varit då tro?

Emilia har blivit lös i magen av vällingen Bajsar jätteofta nu!!! Stackarn... så nu ger vi gröt vid alla vällingmål istället, men välling vid nattningen dock... Ska till Apoteket imorgon o köpa Inotyol, hennes rumpa är sååå röd!

Vad händer i veckan för er då? *behöver tips på sysselsättning*
    Vi ska iof på 6-mån kontroll på tisdag... men de andra lååånga dagarna då!!!

• Aannaa

Miiia > ja det är svårt... här är det just nu jätterött o blöder lite Senast (nu) provade jag potatismjöl, torkar ut jättebra, men läker ju inte såren...
    Blir nog bättre imorgon!

• Aannaa

Såhär kul är det när man ska gå o lägga sig > www.familjeliv.se/krypin/aannaa/gallery/php1asboi.jpg

evari > Hihi!

Börjar få lite 'panik' ang julklappar... har inte ens börjat handla dom än Vet ju inte vad jag ska köpa till folk?!

Nä ni, nu ska jag sova Kan ni fatta, klockan är bara 21:45 ju
    Gonatt!

• Aannaa

God morgon
    Sov mellan 23.30 - 06.30, känner mig ganska utvilad! Emilia sov hela natten mellan 19.30 - 07.00!!!

Miiia > hahaha, jag har oxå PS-julklappar som tema i år på julklapparna
    Ska göra ett album till min kompis med PS:ade foton på hennes son. Sen ska mina syskon (3 st) få varsitt PS-kort på Emilia med grejer dom gillar... t ex syrran älskar Marabou choklad, så jag har tagit kort på Emilia med en chokladkaka i munnen
    Kan visa korten sen!!!

SysterYsster > min kilokamp börjar oxå idag (igen...) Har legat på latsidan nu sen jag var sjuk... men nu jäklar! Lycka till

Ingen aning om vad vi ska göra idag... kanske åka o köpa några julklappar?!

• Aannaa

Edwina > Nä jag hoppas verkligen inte träffen blir sån!!! Haha!

• Aannaa

Idag har jag o Emilia varit i Täby C. Köpt kuvert (röda) till julkorten. Sen fick Emilia en röd manchesterkjol från H&M Tänkte ha den på henne på julafton oxå!
    Köpte en vit body oxå o ska stryka på mitt egna tryck där på sen... gjorde ju en egen design o bad Ejlasak att trycka ut bilden på sånt papper, och det ser jättefint ut nu iaf

Kolla in min bildserie då Emilia käkar smörgås för första gången *så söt*
    hem.passagen.se/annastensson79/dagbok_01dec.htm

vist > fina nya bilder

Dragonia > bra tips! Julmarknaden hade inte varit helt fel, urmysigt...men mycket folk o trångt va?

first timer > åh den var grymt fin, vacker...

ÄlskarMinTeo > välkommen som sagt

• Aannaa

Miiia > Emilias lilla rumpa är nästan bra nu! Tog potatismjöl på den igår o det var superbra Torkade ut o sen smörjde jag med lite Idomin över natten bara!

Hur får man ett barn att gilla att bada badkar hemma??? Vi har försökt bada henne varje vecka sen babysimmet slutade men hon bara gallskriker hysteriskt! Känns nästan som att hon är rädd (?) för vattnet
    Vi har ändrat temperatur, vi har själva varit med i badkaret, vi har testat baljan, vi har sjungit, haft med leksaker... INGET hjälper...
    Idag duschade jag med henne, höll henne o stod under vattenstrålarna, gick lite bättre, men hon blev lite lessen så fort vattnet kom på henne *fattar nada*

Nu ska jag traska hem! Sitter på jobbet, har fått mycket gjort faktiskt! Bra med lite extrapengar nu till jul!!!

• Aannaa

Miiia > njae, babysimmet var väl sådär... gillade inte det jättemycket faktiskt... ofta var hon iof trött den tiden o grinig... men nu verkar hon ju rädd...

MoaMajken > Är han inte blåögd på riktigt? Har jag gjort fel?

Ska sova nu... zz zz zz

Gonight!

• Aannaa

Två födelsedagsbarn!!! GRATTIS Krodan & Nightwish3 Va roligt!
    Hoppas ni får en underbar dag med massor av tårta o paket!!!

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3